۱۳۹۸۷۰۳
۳۴۰
۳۴۰
پ

بازی ترامپ در زمین پوتین!

جو بایدن و ترامپ در واکنش‌های خود به قتل مخالف زندانی روسیه، لحن‌های متفاوتی داشتند.

اقتصادنیوز: مرگ مشکوک مشهور‌ترین منتقد حاکم روسیه واکنش‌های زیادی در بر داشته است.

لیز چنی، نماینده سابق حزب جمهوریخواه، روز یکشنبه پس از واکنش دونالد ترامپ به مرگ الکسی ناوالنی، منتقد کرملین، بدون اشاره به او یا ولادیمیر پوتین، نسبت به «جناح پوتین» در حزب جمهوری‌خواه هشدار داد.

بازی ترامپ در زمین پوتین!

چنی در گفتگو با جیک تپر در سی‌ان‌ان گفت: «ما باید به طور جدی در نظر بگیریم که تا چه حد یک جناح پوتین در حزب جمهوری‌خواه داریم. من معتقدم موضوع این چرخه انتخابات این است که اطمینان حاصل شود که شاخه پوتین حزب جمهوری‌خواه، ضلع غربی کاخ سفید را در اختیار نگیرد.»

جو بایدن و ترامپ در واکنش‌های خود به قتل مخالف زندانی روسیه، لحن‌های متفاوتی داشتند.

بایدن در اظهارات خود در کاخ سفید پس از اعلام مرگ ناوالنی، تقصیر را به گردن «پوتین و اراذل او» انداخت.

او گفت «اشتباه نکنید. پوتین مسئول مرگ ناوالنی است. پوتین مسئول است. اتفاقی که برای ناوالنی افتاده است، دلیل بیشتری بر وحشیگری پوتین است. هیچ کس نباید فریب بخورد.»

در همین حال، ترامپ در پستی که کمپین او اعلام کرد پاسخ رسمی او به مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه بود، مستقیماً در مورد ناوالنی چیزی نگفت، در عوض بیش از 20 بار در مورد موضوعات مختلف از جمله پرونده‌های کیفری و مخالفان سیاسی‌اش پست گذاشت.

چنی روز یکشنبه گفت: «وقتی به دونالد ترامپ فکر می‌کنید، به طور مثال وعده مجازات می‌دهد، کاری که ولادیمیر پوتین با ناوالنی کرد مجازات است، در کشوری که رهبر آن تابع قانون نیست.»

اکوایران در ادامه ترجمه این گزارش آورده است: رئیس‌جمهور سابق اوایل این ماه همچنین گفت که روسیه را تشویق می‌کند تا «هر کاری که می‌خواهد» با هر کشور عضو ناتو که دستورالعمل‌های هزینه‌ها را رعایت نمی‌کند انجام دهد و به چنین کشوری حمایت ایالات متحده را ارائه نمی‌کند، موضعی که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واکنش به آن گفت: «تمام امنیت ما از جمله امنیت آمریکا را تضعیف می‌کند و سربازان آمریکایی و اروپایی را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.»

چنی گفت: «او اساساً به صراحت گفته است که تحت دولت ترامپ، بعید است که ایالات متحده به تعهدات خود در ناتو عمل کند.»

او اظهارات ترامپ را «خطرناک» خواند و گفت که این اظهارات نشان دهنده «عدم درک کامل از نقش آمریکا در جهان» است.

در مصاحبه جداگانه‌ای در روز یکشنبه در «استیت او د یونین»، تیم اسکات سناتور جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی که از ترامپ پس از کناره‌گیری از رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری حمایت کرد، گفت که جهان با ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور امن‌تر خواهد بود.

اسکات گفت: «وقتی که شما درباره کنترل کردن پوتین سوال می‌پرسید، به اقدامات و دولت دونالد ترامپ نگاه می‌کنید و به یک نتیجه واضح می‌رسید که بدون تردید، اوکراین امن‌تر بود، جهان امن‌تر بود، و آمریکا مطمئنا امن‌تر بود.»

در مورد واکنش او به مرگ ناوالنی، اسکات پوتین را «دیکتاتور قاتل» خواند که «همیشه به دنبال راه‌هایی برای حذف رقابت و ارسال پیامی روشن تنها چند روز یا چند هفته قبل از انتخابات روسیه است.»چنی روز یکشنبه همچنین گفت تصمیمی در مورد نامزدی شخص ثالث برای ریاست جمهوری نگرفته است، اما تاکید کرد که «هر کاری که برای شکست دونالد ترامپ لازم باشد انجام خواهد داد.»

در همین شرایط، نیکی هیلی که برای ریاست جمهوری آمریکا در رقابت با دونالد ترامپ نامزد شده در پیامی در شبکه ایکس مرگ الکسی ناوالنی را «کار پوتین» دانست، «همان پوتینی که دونالد ترامپ ستایش می‌کند».

خانم هیلی در ادامه جمله‌ای از ترامپ را نیز در پیام خود آورده است که می‌گوید: «با پوتین منصف باشیم، شما می‌گویید که [پوتین] آدم کشته؟ من که ندیدم.»

اظهار نظرهای ملایم دونالد ترامپ درباره ولادیمیر پوتین از سال ۲۰۱۶ تاکنون بارها باعث جنجال شده است. او هفته گذشته هم تعریف کرد که به یک مقام غربی گفته پوتین را تشویق خواهد کرد به کشورهای عضو ناتو حمله کند، اظهار نظری که واکنش منفی بسیاری را از گوشه و کنار جهان به دنبال داشت.


 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج