۱۳۹۸۹۴۷
۳ نظر
۵۰۴
۳ نظر
۵۰۴
پ

زنان بیشتر درخواست طلاق می‌کنند یا مردان؟

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفته که ۵۸ درصد متقاضیان طلاق توسط زن، ۱۱ درصد توسط مرد و بقیه هم توافقی اتفاق می‌افتد. این یعنی زنان ۵ برابر مردان درخواست طلاق می‌کنند.

فارس: «من طلاق می‌خواهم!» این جمله اکثر آقایان را شوکه و متعجب می‌کند. مردان پس از شنیدن این جمله به مشاوران خانواده می‌گویند که «من فکر می‌کردم در زندگی ما همه چیز خوب است. اصلا تصور نمی‌کردم زنم طلاق بخواهد».

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفته که ۵۸ درصد متقاضیان طلاق توسط زن، ۱۱ درصد توسط مرد و بقیه هم توافقی اتفاق می‌افتد. این یعنی زنان ۵ برابر مردان درخواست طلاق می‌کنند. 

روانشناسان معتقدند که ۶ دلیل اصلی برای درخواست طلاق از سوی زنان، خشونت خانگی، اعتیاد، خیانت، اختلال روانپزشکی، نقص مهارت‌های زندگی و ارتباطی ضعیف و مشکلات یا اختلالات جنسی است. 

تاج‌الدین، جامعه‌شناس می‌گوید که خانواده در جامعۀ مدرن، دستخوش تغییرات جدی شده و این دگرگونی‌ها باعث طلاق است. زنان تحت تاثیر مدرنیته به سمت طلاق کشیده شدند و در جامعۀ مدرن، قبح طلاق ریخته شده است.

اکبری، زوج درمانگر هم معتقد است که دلایل متعددی برای افزایش طلاق وجود دارد که یکی از آن‌ها بازشدن پای ماهواره‌ها و برخی از شبکه‌های اجتماعی در خانواده‌های ایرانی است که باعث نفوذ فرهنگ غربی در ایران شده است. یکی از دلایل دیگر هم این است که زنان تشنۀ محبت هستند و با دریافت‌نکردن توجه دلسرد می‌شوند. اغلب اوقات مردان حتی متوجه نمی‌شوند که در یک رابطه مشکلاتی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دلیل شماره یک مهریه بالاست

    • ناشناس

      یکی ازمشکلات طلاق وضعیت بد اقتصادی هست که خانمها توجه نمیکنن

    • ناشناس

      خیلی دلیل برای طلاق وترک زندگی مشترک است...ولی بیشترین دلایل..1-اقتصادی۲-فضای مجازی۳-تفاوت فرهنگی ۴-نبود گذشت۵-بی پرواشدن زوجین....به هرحال زمونه خراب شده وهرکسی میخواد انطور که دوست داره زندگی کنه واقا..بالاسر نمیخواد...والسلام.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج