۱۳۹۹۱۴۷
۶۳۹
۶۳۹
پ

واکنش حماس به وتوی قطع‌نامه آتش‌بس در غزه

واکنش حماس به وتوی قطع‌نامه آتش‌بس در غزه

خبر آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به وتوی قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در خصوص آتش‌بس در نوار غزه از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش حماس به وتوی قطع‌نامه آتش‌بس در غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به وتوی قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در خصوص آتش‌بس در نوار غزه از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

جنبش حماس اعلام کرد: استفاده دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از وتو علیه قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در شورای امنیت را که خواهان برقراری آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه و عدم پذیرش کوچاندن اجباری فلسطینیان بود، به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به شکست‌کشاندن تصویب این قطع‌نامه را به منزله ممانعت از تحقق خواسته بین‌المللی و در راستای خدمت به برنامه‌های اشغالگران نازی جهت کشتار و کوچاندن ملت فلسطین می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر حماس تاکید کرد: جو بایدن و دولت وی به صورت مستقیم در قبال کارشکنی در صدور قطع‌نامه توقف حمله به غزه مسؤول هستند؛ زیرا موضع آمریکا به منزله چراغ سبز به اشغالگران برای ارتکاب جنایت‌های بیش‌تر و کشتار ملت بی‌دفاع ما بر اثر بمباران و گرسنگی است و مشارکت مستقیم در نسل‌کشی کودکان و شهروندان غیرنظامی در نوار غزه از سوی اشغالگران به شمار می‌آید.

گفتنی است کمی پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر در تصویب قطع‌نامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه شکست خورد. این قطع‌نامه که از سوی الجزایر تهیه شده بود اگر چه ۱۳ رأی مثبت آورد، اما به دلیل وتو از سوی آمریکا به تصویب نرسید.

بر اساس این قطع‌نامه پیشنهادی، شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان آتش‌بس فوری و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به تمامی نقاط نوار غزه بدون هرگونه کارشکنی، عدم پذیرش کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها و پایبندی به حکم صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری می‌شد که با وتو از سوی آمریکا به تصویب نرسید.

از آغاز حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه این سومین بار است که آمریکا قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش‌بس در غزه را وتو می‌کند و مانع از تصویب آن می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج