۱۳۹۹۲۶۷
۱۸ نظر
۱۶۴۳۸۳
۱۸ نظر
۱۶۴۳۸۳
پ

آقای شهاب حسینی، این سه نفر باید الگوی شما باشند

به بهانه بازی شهاب حسینی در نقش وکیل سریال «گناه فرشته» نگاهی انداخته‌ایم به یادماندنی‌ترین وکلایی که در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌ایم.

برترین‌ها: بین موقعیت‌های جذابی که برای ساخت فیلم و سریال‌ استفاده می‌شوند، فضای دادگاه و تلاش‌های وکلا برای برقراری عدالت همیشه با استقبال بیننده‌ها روبرو شده است. به بهانه بازی شهاب حسینی در نقش وکیل سریال «گناه فرشته» نگاهی انداخته‌ایم به یادماندنی‌ترین وکلایی که در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌ایم.

گناه فرشته / شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی / حامد عنقا / 1402

آقای شهاب حسینی، این سه نفر باید الگوی شما باشند

شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی یک وکیل دادگستری است که در پرونده‌های حقوقی صاحب نام است و ثروت زیادی را به واسطه حسن شهرت کسب کرده است. 

او پرونده وکالت دختری به نام فرشته که پدرش را به قتل رسانده پذیرفته و برای اثبات بی‌گناهی او دست به هرکاری می‌زند. به نظر می‌رسد همسر وکیلش با بازی لادن مستوفی مقابلش قرار گرفته اما حامد حاضر شده برخلاف خواست او این پرونده را قبول کند. او برای بهتر شدن روحیه فرشته تلاش می‌کند و حتی برایش کتاب می‌آورد تا بتواند دوران حبس را راحت‌تر طی کند. حسینی در ظاهر به شمایل وکلا نزدیک شده و لحن صحبت و شیوه رفتارش منطبق با آنهاست.

آیا شهاب حسینی در گناه «فرشته تصویری واقعی از یک وکیل دادگستری است؟ این پرسش پس از قسمت نهم گناه فرشته ایجاد شد. برخی ادعا کردند که مباحث حقوقی قسمت اخیر گناه فرشته درست نیست. در مقابل اما عده‌ای عقیده دارند گناه فرشته از این منظر درست عمل کرده؛ چون هنوز رای قاضی در دادگاه اعلام نشده و فعلا او علم اجمالی نسبت به ادعای قاتل دارد این به معنای صدور حکم نیست که برخی آن را گاف می‌دانند همچنین طبق آئین دادرسی میتوان وکیل را بازداشت کرد و فراتر از همه نباید مساله ای به نام درام و الزاماتش را از یاد برد.

در ادامه وکلای موفق و تاثیرگذار سینما و تلویزیون را مرور  کرده‌ایم:

هامون / عزت‌الله انتظامی در نقش آقای دبیری/ داریوش مهرجویی / 1368

آقای شهاب حسینی، این سه نفر باید الگوی شما باشند

عزت‌الله انتظامی در ادامه همکاری‌های سریالی با داریوش مهرجویی، سال 68 در فیلم «هامون» عهده‌دار یکی از نقش‌های فرعی فیلم یعنی وکلی به نام آقای دبیری شد. نقشی که شاید اگر توسط بازیگر دیگری غیر از انتظامی بازی می‌شد، کامل زیر درخشش خیره‌کننده خسرو شکیبایی محو می‌شد، اما او کاری با این نقش کرد که حضورهای تک سکانسی‌اش در ذهن‌ها ماند. دیالوگ‌های دونفره او با هامون یکی از به یادماندنی‌ترین سکانس‌ها را رقم زده. انتظامی رگباری دیالوگ می‌گوید و نبض صحنه را دستش می‌گیرد. او در سکانس معروف دادگاه هم ردی پررنگ از خودش به جا گذاشته است؛ تاثیر عملکرد اوست که نهایتا به سکانس مشهور شکیبایی در دادگاه منجر می‌شود. انتظامی نهایتا موفق می‌شود نامش را برای این فیلم بین پنج نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ثبت کند.


می‌خواهم زنده بمانم /  فرامرز قریبیان در نقش اصلان / ایرج قادری / 1372

آقای شهاب حسینی، این سه نفر باید الگوی شما باشند

اصلان وکیل پایه یک دادگستری، در وضعیتی قرار می‌گیرد که باید از همسرش جدیدش در پرونده قتل پسرش دفاع کند. او از یک طرف با درد از دست دادن فرزندش روبه‌روست و از طرف دیگر تمام تلاشش را می‌کند تا همسرش از اتهام قتل پسرش تبرئه شود و از چوبه دار پایین بیاید. گرچه در ابتدا به جایی نمی‌رسد و تلاش‌هایش بی‌نتیجه می‌ماند اما نهایتا در لحظه آخر می‌تواند اثبات کند که علت مرگ پسرش خودکشی بوده و همسرش در قتل او سهمی نداشته. خیلی‌ها معتقد بودند که سکانس‌های دادگاه و دفاعیه اصلان با اصول و قواعد وکالت همخوانی ندارد و غلط است و بیشتر به بازگوکردن احساسی قصه می‌ماند. البته خیلی‌ها هم نظری مخالف داشتند و معتقد بودند جلسه دادگاهی که در این فیلم به تصویر کشیده می‌شود کاملا جدی است و اصال شوخی‌بردار نیست.


خانه سبز / خسرو شکیبایی در نقش رضا صباحی / بیژن بیرنگ و مسعود رسام / 1375

آقای شهاب حسینی، این سه نفر باید الگوی شما باشند

شاید در وهله اول این‌طور به نظر برسد که »خانه سبز» بدون درنظرگرفتن حرفه رضا صباحی و همسرش هم می‌توانست به همین اندازه جذابیت داشته باشد اما نباید فراموش کنیم که انتخاب حرفه وکالت برای رضا، از هرجهت قابل تامل بود. اول اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رضا، طرز صحبت کردن جذاب و قانع کردن دیگران بود و از این جهت حرفه وکالت کاملا به کمکش می‌آمد. نکته دیگر اینکه اگر به خاطر داشته باشید، هربار داستان با یک پرونده قضایی گره می‌خورد و رضا به‌عنوان وکیل، به جای اینکه مدام با قانون و منطق سعی در تبرئه کردن موکلانش داشته باشد، سعی می‌کرد با جلب توجه دادگاه به اصول انسانی و احساسی از آنها دفاع کند. درست است که دادگاه‌های این سریال، صرفا جنبه فانتزی داشتند و جدی نبودند اما بردن رای دادگاه به این سمت‌وسو، اتفاق مهمی به‌حساب می‌آمد. نقش خسرو شکیبایی در قالب یک وکیل، کماکان ماندگار است و هیچ‌وقت از ذهن‌ها بیرون نمی‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بازی شهاب حسینی تو گناه فرشته خوب و قابل باوره الکی نکوبیدش

    • هیچ‌کس‌جسنلو

      بازی‌اقای‌‌شهاب‌حسینی‌عالیه‌خواهش‌دارم‌ا‌ین‌همه

    • المیرا

      هرچی قسمت میره بالا شهاب حسینی بیشتر میدرخشه...

    • مهدی

      ظاهرا شما سناریو را و نقش کارگردان را نادیده گرفته اید آیا فکر می‌کنید بازیگران چقدر دستشان باز است که دیالوگها را عوض کنند و هرطور دوست دارند ایفای نقش کنند

    • نگار

      شهاب حسینی بی نظیر و اسطوره هست و خدای بازی‌های متفاوت

      منکر جوسازی های مجازی در کشور هستید

    • حنانه

      بازی آقای شهاب حسینی عالیه اصلا اگه اون نبود گناه فرشته قشنگ نمیشد❤️💜

    • محمدرضا

      وقتی به بازی اقای عزت الله انتظامی نگاه میکنم اونوقت میبینم چقد تفاوت داره با بازی کسی مث شهاب حسینی!!؟؟؟،واقعا استادی برازنده اقای انتطامیه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چرت نگو هر دو عالی بازی می کنند

    • ناشناس

      شهاب حسینی عالیه بازیت بینظیره خداحفظت کنه

    • ناشناس

      متاسفانه خیلی موارد هست که داره بولد میشه .سیگار کشیدن مهتاب ،موتورسواریش،لباسهای نامتعارف اون دختری که معلوم نیست چیکاره ی حامد تهرانیه.دلبستگی فرشته به حامد تهرانی که صاحب زن و فرزنده .و هزارو یک مسأله ی دیگری که متاسفانه در سریال وجود داره

      پاسخ ها

      • Negar

        واقع بین باشید در واقعیت چنین اتفاقاتی رخ نمیده؟

    • ناشناس

      هیچکدوم مثل خانه سبز ،خسرو شکیبایی و دیالوگ‌های جذابش ،دیدنی و دلنشین نیستن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شهاب یه سرو گردن بالاتر از کلیه بازیگرا هست

    • علی

      خسرو شکیبایی تکرار نشدنی ، صدای جذاب و گیراش دل رو میلرزونه، خدا رحمتش کنه

    • احمد

      بازیگر کاره ای نیست، فقط کارش انتقال کلام و حس است که واقعی به نظر برسد اینجا نقش اصلی را کارگردان بازی می کند نه بازیگر، در ضمن بازیگران ما مثل خسرو شکیبایی یا شهاب حسینی مردان بزرگ و باتجربه ی فیلم و سینمای ایران بوده و هستند تا وقتی، زنده هستند متاسفانه قدر آنان را نمی دانیم، وقتی از این دنیا رفتند کاسه افسوس ‌ و حیف شد ، یا چه کنیم ، چه کنیم در دست می گیرم این است اخلاق زشت . ناپسند ما در ایران....

    • رضوان

      واقعا استاد خسرو شکیبایی شاهکاره، دلم خانه سبز و خواست دوباره 👏👏👏👏👏🌿🌿🌿

    • ناشناس

      این سه بازیگران بزرگی بودند، ولی واقعا جنبه وکالت شخصیت داستانیشان اصلا پررنگ نبود. جناب شکیبایی هم اصلا وکیل خوبی نبودند، داستانهای حقوقی خانه سبز کاملا احساسی بود.

    • ناشناس

      کاری به بازی هیچ کدوم ندارم فقط وکیلی که خودش به راحتی ترویج نقض قانون میکنه وبدون گواهینامه سوار موتور آنچنانی میشه این یعنی چی؟ وکلی هنجار شکنی های دیگه که واقعا دراین سریال کاملا مشهود واقعا برای عواملش متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج