۱۴۰۰۹۷۷
۵۴۵
۵۴۵
پ

توقف جنگ اسرائیل و غزه در ماه رمضان!

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره جنگ اسرائیل در غزه اعلام کرد: در صورت دستیابی به توافق آزادی گروگان ها، اسرائیل مایل است جنگ را در ماه رمضان متوقف کند.

ایرنا: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره جنگ اسرائیل در غزه اعلام کرد: در صورت دستیابی به توافق آزادی گروگان ها، اسرائیل مایل است جنگ را در ماه رمضان متوقف کند.

توقف جنگ اسرائیل و غزه در ماه رمضان!

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در یک برنامه تلویزیونی آمریکا به نام "لیت نایت شو" اعلام کرد: اگر توافقی برای آزادی برخی از گروگان‌ها به دست آید، اسرائیل مایل است جنگ خود با حماس در غزه را در ماه رمضان آینده متوقف کند.

اظهارات بایدن در مصاحبه‌ای که در برنامه «لیت نایت شو با اجرای ست مایرز» شبکه ان بی سی آمریکا منتشر شد، جدیدترین اظهارات او درباره توقف احتمالی در طول ماه مبارک رمضان است.

بایدن گفت: « ماه رمضان نزدیک است و اسرائیلی‌ها توافق کرده‌اند که در ماه رمضان فعالیت‌هایی انجام ندهند تا به ما زمان بدهند تا همه گروگان‌ها را از غزه خارج کنیم.»

رئیس جمهوری آمریکا که همواره حامی اسرائیل بوده و و کشورش میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات در اختیار این رژیم برای جنگ اخیر علیه مردم غزه قرار داده است ، روز گذشته نیز ابراز امیداری کرد که تا دوشنبه هفته آینده آتش‌بس در نوار غزه برقرار شود.

 بایدن روز دوشنبه به وقت محلی  در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چه زمانی آتش‌بس در غزه برقرار می‌شود، گفت: مشاور امنیت ملی گفته که ما (به آتش‌بس) نزدیک هستیم البته هنوز کار تمام نشده است. امیدوارم که تا دوشنبه آینده آتش‌بس برقرار شود.

دوحه پایتخت قطر روز دوشنبه، میزبان دور جدیدی از گفت‌وگوها درباره آتش بس در غزه بود که با حضور نمایندگان اسرائیل، حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

رسانه های اسرائیلی گزارش داده بودند که انتظار می‌رود در این دوره از مذاکرات درباره فهرست اسامی اسرای رژیم اسرائیل و هویت اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد و همچنین شرایط آتش‌بس و بازگشت محدود غیرنظامیان به شمال نوار غزه بحث و گفت‌وگو شود.

شبکه الجزیره قطر بامداد سه‌شنبه گزارش داد که اسرائیل با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی موافقت کرده است. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به الجزیره گفتند که نام افرادی که محکومیت بالا دارند نیز در میان کسانی که اسرائیل با آزادی آنها موافقت کرده، دیده می‌شود.

این منابع افزودند که آزادی این ۴۰۰ نفر در مقابل ۴۰ اسیر زن اسرائیلی و سالمند این رژیم انجام خواهد شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس روز دوشنبه پس از دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه گفت: حماس به تلاش‌های کشورهای دوست و برادر در زمینه میانجی‌گری برای تبادل اسرا با اسرائیل پاسخ داده و با روند مذاکرات درباره توقف تجاوز رژیم اسرائیل به غزه موافقت کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: دور مذاکرات محدود خواهد بود و اجازه نخواهیم داد رژیم اسرائیل از این موضوع، به عنوان پوششی برای ارتکاب جنایاتش استفاده کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج