۱۴۰۳۰۸۵
۴ نظر
۲۰۹۷
۴ نظر
۲۰۹۷
پ

به ما چه ربطی دارد پسر میلیاردر هندی چاق است!

بخشی از کاربران شبکه‌های اجتماعی زیر پست‌های منتشر شده از این جشن‌های قبل عروسی، به شدت عروس و داماد هندی پولدار را قضاوت کردند و به اصطلاح به آنها شرم بدن یا به قول فرنگی‌ها Body) shaming) داده‌اند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: این روزها در کنار اخبار مربوط به جنگ غزه، انتخابات ایران، سیل سیستان بلوچستان،  پیروزی های پی در پی ترامپ در ایالت‌های مختلف آمریکا و رد شدن دلار از مرز ۶۰ هزار تومان، یک ازدواج در هند هم در راس خبرها در ایران و جهان قرار گرفته است.

آنانت آمبانی پسر موکش آمبانی، میلیاردر معرف هندی که ثروتمندترین مرد آسیا و  و رئیس شرکت ریلاینس اینداستریز (این شرکت در بخش‌های مختلف از نفت، گاز، پتروشیمی و منسوجات گرفته تا مخابرات و رسانه فعالیت می‌کند) قرار است با رادیکا مرچنت به صورت رسمی ازدواج کند.

از هم اکنون تا زمان عروسی، جشن‌های متعددی برگزار می‌شود که ریانا، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، ایوانکا ترامپ و دیگران مهمان آن هستند. تصاویر منتشر شده از این مراسم واکنش‌های زیادی را در جهان و ایران به همراه داشته است که برخی واکنش‌ها در کشورمان به این ابر عروسی جالب و البته دردناک است.

بخشی از کاربران شبکه‌های اجتماعی زیر پست‌های منتشر شده از این جشن‌های قبل عروسی، به شدت عروس و داماد را قضاوت کردند و به اصطلاح به آنها شرم بدن یا به قول فرنگی‌ها Body shaming)) داده‌اند. در ادامه برخی از این نظرات را باهم می‌خوانیم:

به ما چه ربطی دارد پسر میلیاردر هندی چاق است!

«من بودم یک هزارم اون پول رو خرج زیبایی خودم میکردم،ربطی به شوآف مصنوعی و طبیعی نداره، پول هست که آدم ازش لذت ببره وقتی ببینم دندونم یا هیکلم خرابه و میتونم با پول برطرفش کنم و نمیکنم یه جای مغزم مشکل داره که نمیدونم کجاش البته هندی ها کلا به ظاهر اهمیت نمیدن»

«ولی فرهنگ شون ضعیفه،داماد کلکسیون ساعتی دارد که بماند ،بعد اون وضعیت دندان ها وهیکلش هست»

«دندونای داماد ، پس پولشون رو خرج چی میکنن؟»

«فقط بینی عروس نیست هیکل چاق داماد هم نگفته یه رژیم درست حسابی داشته باشه»

اینها نمونه‌ای از این نظرات است. کسانی که این نظرات را دارند، با خود نمی‌گویند که شاید این افراد از این سبک زندگی خود راضی هستند. شاید داماد دندان‌های خود را دوست دارد و هیچ مشکلی با آن ندارد. شاید عروس با دماغش و لاغریش عشق می‌کند، چرا باید آنها را قضاوت کنیم و فکر کنیم آنها هم باید مثل دیگران باشند.

این خانواده پول زیادی دارد اما دوست دارد اینگونه زندگی کند و ما حق نداریم به خاطر سبک زندگی‌شان به آنها شرم بدهیم. حالا این خانواده که از ما دور هستند اما دقیقا همین رفتار در قبال فرزندان، پدر و مادر، دوستان و فامیل هم انجام می‌شود.

این شرم بدن هم متاثر از رسانه‌های مُد و شبکه‌های اجتماعی است. طبق تحقیقات انجام شده  تصویری که رسانه‌ها از فرم بدنی مطلوب برای زنان ارائه می‌کنند، چیزی است که در بهترین حالت، فقط در 5 درصد از خانم‌ها به‌طور طبیعی وجود دارد. این مسئله نشان‌دهنده این است که 95 درصد از بانوان، می‌توانند در صورت غفلت، هدف تن شرمی باشند.

یاد بگیریم که در مورد بدن آدم‌ها اظهار نظر نکنیم. قطعا خود افراد بهتر از ما می‌دانند لاغر یا چاق شده‌اند. یا موی بلند یا کوتاه بهشان می‌آید یا نه. گاهی این اظهار نظرها حتی اگر از روی محبت هم باشد زمینه ساز آزار روحی افراد را فراهم می‌کند. مردم وقتی یک سبک زندگی را ادامه می‌دهند یعنی از آن راضی هستند و دوست دارند آنگونه زندگی کنند. قرار نیست همه آدم ها مثل هم باشند، پس بهتر است دست از قضاوت کردن افراد برداریم و یاد بگیریم به ما ربطی ندارد که کسی چاق یا لاغر شده است. گاهی بعضی افراد مثل نگارنده این متن، خجالت می‌کشند به کسانی که در مورد بدن او حرف می‌زنند پاسخ بدهد اما برخی هستند که در قبال کوچک‌ترین اظهار نظر در مورد چاقی یا لاغری، با فرد گوینده برخوردی می‌کنند که برای همیشه حرف زدن در مورد دیگران را تمام کند.

پسر میلیاردر هندی دوست دارد چاق باشد با دندان‌هایی که از آنها راضی است، پس به او و سبک زندگیش احترام بگذاریم و مثل او یادبگیریم در هر جایگاهی هستیم از زندگی لذت ببریم و تقلیدی زندگی نکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسرین

      اصن به ما چه ربطی داره که پسر میلیاردر هندی عروسی کرد! خب که چی؟! الان باید چیکار کنیم؟

    • ناشناس

      کاش میلیاردر هندی یه کم به داد فقرای هند می‌رسید.

    • ناشناس

      از نقش ایراد میگیریم یا از نقاش...همه مستاجر این دنیاییم

    • کیانا

      متاسفانه الان تو ایران طوری شده که اگه ببینن یکی دماغش نچراله تعجب میکنن خیلی ظاهر بین شدن مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج