۱۴۰۶۷۰۶
۲۱۹
۲۱۹
پ

رپورتاژ آگهی

بیت‌کوین و اتریوم چه نقشی در دنیای ارز دیجیتال دارند؟

امروزه بسیاری از معاملات بازار ارزهای دیجیتال، بر بستر اتریوم صورت می‌پذیرد. بیت کوین را هم می‌توان باارزش‌ترین ارز و البته معروف‌ترین آن‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال دانست؛ به‌همین سبب در این مطلب به بیان ارزش واقعی و قیمت اتریوم و بیت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت‌. با ما همراه باشید‌.

امروزه بسیاری از معاملات بازار ارزهای دیجیتال، بر بستر اتریوم صورت می‌پذیرد. بیت کوین را هم می‌توان باارزش‌ترین ارز و البته معروف‌ترین آن‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال دانست؛ به‌همین سبب در این مطلب به بیان ارزش واقعی و قیمت اتریوم و بیت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت‌. با ما همراه باشید‌.

بیت‌کوین و اتریوم چه نقشی در دنیای ارز دیجیتال دارند؟

تعریف اتریوم و بیت کوین

در ابتدا بهتر است تعریف و توضیحی درباره‌ اتریوم، خرید اتریوم و بیت کوین داشته باشیم.

اتریوم

اتریوم یک سیستم دارای زبان برنامه‌نویسی، مرورگر و سیستم پرداخت است که تمام این‌ها به خود آن تعلق دارد. اتریوم بر پایه‌ فناوری بلاک‌چین بنا نهاده شده است. آن را هیچ نهاد و شخصی به‌صورت محرمانه کنترل نمی‌کند. کنترل آن توسط هزاران فرد و گروه‌ اتفاق می‌افتد. آن‌ افراد و گروه‌ها را نود و گره می‌نامند؛ به‌همین سبب اطلاعات محرمانه‌ای برای اتریوم وجود ندارد و تمامی تراکنش‌ها موجود است. شاید بتوان گفت اتریوم را ایجاد کردند تا برای امور روزمره و پرداخت‌های زندگی به شخص سومی یا همان بانک‌ها نیاز نداشته باشیم. خرید و فروش اتریوم زیر نظر همین افراد صورت می‌گیرد. قیمت اتریوم و خرید و فروش اتریوم را هیچ نهادی کنترل نمی‌کند.

بیت کوین

بیت کوین یک پول کاملا دیجیتال است که با ظهور خود، رویای پول بدون واسطه و دیجیتال را محقق کرد. ساختار بیت کوین بر پایه‌ بلاک‌چین و غیرمتمرکز است. منظور از غیرمتمرکز یعنی هیچ نهاد یا سازمانی آن را مدیریت نمی‌کند‌؛ به‌همین دلیل مدیریت شبکه‌ بیت کوین در اختیار کاربران و شرکت‌کنندگان آن است. قیمت اتریوم با بیت کوین همبستگی دارد؛ اما به‌طور کامل به آن وابسته نیست.

اتریوم و NFTها

اتریوم بستری را برای بازی‌های کریپتو به‌وجود‌ آورده است. NFTها همان‌ توکن‌های غیرقابل تعویض هستند. با معامله‌ آن‌ها افراد می‌توانند به سودهای کلان دست یابند. اتریوم یکی از راه‌های خریدNFT است. سیستم امن و بازار مالی غیرمتمرکز بلاک‌چین اتریوم و قیمت اتریوم باعث‌شده بخش عمده‌ای از پروژه‌های NFT را روی آن اجرا کنند.

تأثیر قیمت اتریوم بر بازار ارزهای دیجیتال

اتریوم از زمان عرضه‌ خود، طرفداران بسیاری جمع کرده است؛ به‌همین سبب جزو رقبای پرقدرت سایر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این ارز همواره با اجرا کردن سناریوهای متفاوت و قراردادهای هوشمندانه توانسته است به‌طور دائم خود را در اوج نگه دارد. شبکه‌ اتریوم با تغییر الگوریتم اجماع کار به الگوریتم اثبات سهام‌ توانسته است میزان مصرف انرژی مورد نیاز خود را کاهش دهد.

کاربرد اتریوم

از کاربردهای اتریوم، به ارائه‌ امور مالی غیرمتمرکز اشاره‌ می‌کنیم. بر این اساس اطلاعات، محصولات و خدمات این شبکه در اختیار استفاده‌کنندگان آن قرار می‌گیرد. باتوجه‌به سیستم این شبکه، کاربران پرداخت‌های خود را مدیریت می‌کنند و به آن‌ها دسترسی دارند. انتقال وجه هم چند دقیقه بیشتر به طول نمی‌انجامد. کسب سود، قرض دادن، قرض گرفتن و دیگر معاملات براساس قیمت اتریوم بدون مشخص شدن اطلاعات شخصی برای فرد یا نهادی، قابل انجام است.

کاربرد دیگر اتریوم را می‌توان ماشین مجازی اتریوم دانست. هر گره اتریوم یک ماشین مجازی دارد که وظیفه‌ آن اجرای قراردادهای هوشمند است. کاربرد اتریوم را در این‌جا درک قراردادهای هوشمند می‌دانند.

پرداخت‌های وام و اوراق قرضه را کاربرد دیگر اتریوم می‌دانیم. با به‌کارگیری اتریوم در زمینه‌ پرداخت وام، دیگر افراد در صورت پرداخت نکردن اقساط خود، بدهکار بانکی شناخته نمی‌شوند. در این‌جا می‌توان با تنظیم یک قرارداد هوشمندانه، اقساط افراد را در زمان‌های معین دریافت کرد. با روی کار آمدن اتریوم و قیمت اتریوم در زمینه‌ اوراق قرضه نیز، در تاریخ‌هایی معین، سود فرد با مبلغ معین‌شده به او پرداخت می‌شود.

بازارهای پیش‌بینی، مراکزی جهت پیش‌بینی امور مختلف هستند؛ برای مثال پیش‌بینی نتایج مسابقات ازجمله فوتبال، پیش‌بینی ریاست جمهوری یک فرد و موارد مشابه. در این بازارها با استفاده از اتریوم می‌توان پاداش افراد را پرداخت کرد؛ اما چرا اتریوم؟ زیرا اتریوم یک ارز معتبر است و نیازی به اعتمادسازی برای آن نیست. با قراردادهای هوشمند اتریوم، سود و پاداش افراد با مقدار معین بدون صرف زمانی اضافه، به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

بیت‌کوین و اتریوم چه نقشی در دنیای ارز دیجیتال دارند؟

تأثیرات بیت کوین بر ارزهای دیجیتال

یکی از تأثیرات عمده‌ بیت کوین، تأثیرگذاری بر قیمت‌ اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال است. در این میان، قیمت ارزهای دیجتال متأثر از عوامل مختلفی است. یکی از آن عوامل و البته از مهم‌ترین‌های آنان، نوسانات قیمت بیت کوین است. البته این‌ نکته قابل‌توجه‌ هم وجود دارد که هرچه یک ارز در دنیای دیجیتال، جایگاه خود را یافت کند و ثبات بیشتری داشته باشد، تأثیرپذیری‌اش از بیت کوین کم‌تر است.

یکی از ارزهایی که همواره همبستگی زیادی با بیت کوین داشته، اتریوم است. با بررسی ضریب همبستگی میان قیمت اتریوم و بیت کوین، می‌توان به همبستگی زیاد میان این دو ارز دیجیتال پی‌برد. این امر به‌خصوص در مواردی که قیمت اتریوم و بیت کوین‌ جهت مشابهی داشتند، بسیار قابل مشاهده بوده است.

از تأثیرگذاری‌های دیگر بیت کوین، می‌توان به تأثیر آن بر قیمت طلا صحبت کرد. در برخی برهه‌های زمانی، قیمت طلا از بیت کوین تأثیر می‌پذیرفته است. بهتر است بدانید که بیت کوین و دلار، معمولا همبستگی معکوسی را تجربه می‌کنند.

کاربرد بیت کوین

در ادامه به بررسی کاربرد بیت کوین می‌پردازیم:

سیستم پرداخت

از بیت کوین به‌عنوان یک رمز ارز می‌توان برای پرداخت‌های متفاوت برای خرید و معامله‌ محصولات و خدمات بهره برد. انجام‌ تراکنش در این شبکه ناشناس است و برای ورود به آن، نیازی به واردکردن اطلاعات نیست.

سرمایه‌گذاری

برخی کاربران صرفا به‌خاطر سرمایه‌گذاری و کسب درآمد وارد این بازار شدند؛ به‌همین منظور صرافی‌هایی جهت مبادله‌ بیت کوین با سایر ارزها به‌وجود آمدند. در این‌ میان بیشتر از همه بیت کوین با دلار معامله شده است.

خرید خودرو

در ابتدا ایلان ماسک، مالک تسلا اعلام کرده بود که از بیت کوین می‌توان به‌عنوان روش پرداختی برای خرید خودروها استفاده کرد؛ اما در ادامه اعلام شد که دیگر بیت کوین برای خرید‌ خودروها مناسب نیست. البته همین امر هم زمینه‌ ریزش ناگهانی قیمت بیت کوین را فراهم کرد؛ اما امروزه خرید خودروهای دسته دوم همچنان با بیت کوین صورت می‌گیرد.

بیت‌کوین و اتریوم چه نقشی در دنیای ارز دیجیتال دارند؟

جمع‌بندی

بیت کوین به‌عنوان پادشاه دنیای ارز دیجیتال معرفی می‌شود؛ به‌همین سبب نوسانات ایجادشده بر قیمت بیت کوین، بر برخی دیگر از ارزها هم تأثیرگذار است. قیمت اتریوم و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال، مؤثر از بیت کوین است.

اتریوم کاربردهای فراوانی در دنیای ارزها‌ی دیجیتال دارد. استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم برای پرداخت وام، اوراق قرضه و پرداخت در شبکه‌ غیرمتمرکز آن، از کاربردهای اتریوم هستند. البته باتوجه‌به این کاربردها، باز هم این مقاله هیچ توصیه‌ای به خرید اتریوم و فروش اتریوم یا دیگر ارزها نمی‌کند؛ زیرا ورود به این عرصه و انجام معاملات نیاز به مهارت و تجربه دارد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج