۱۴۰۹۳۶۲
۴۷۲
۴۷۲
پ

ترفند جدید کلاهبرداران در پیام رسان‌های داخلی لو رفت

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا به هموطنان هشدار داد که فریب پیام‌های جعلی ارسالی از طریق شبکه های داخلی با عناوینی چون ثبت نام در مدارس را نخورند.

ایرنا: معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر پیام‌رسانی اعم از داخلی یا خارجی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند، به هموطنان هشدار داد که فریب پیام‌های جعلی ارسالی از طریق شبکه های داخلی با عناوینی چون ثبت نام در مدارس را نخورند.

ترفند جدید کلاهبرداران در پیام رسان‌های داخلی لو رفت

سرهنگ «رامین پاشایی» درباره پیام هایی که مجرمان سایبری در شبکه های اجتماعی داخلی برای کاربران ارسال می کنند، اظهار داشت: این مجرمان از هر روزنه‌ای مترصد فرصت هستند تا به حساب‌های بانکی شهروندان دسترسی پیدا کنند.

وی درباره گزارش برخی شهروندان که پیام های جعلی مبنی بر ثبت نام دانش آموزان در سامانه «سیدا» برایشان ارسال شده است، اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی از جمله وزارت آموزش و پرورش درباره طرح‌ها و اقدامات اجرایی خود از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی می کنند و با توجه به اینکه هنوز سال تحصیلی تمام نشده که وزارت آموزش و پرورش بخواهد فراخوان ثبت نام از دانش آموزان ارسال کند، چنین پیام هایی به طور قطع از سوی مجرمان سایبری انجام می‌شود.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان‌کرد: سامانه سیدا یک سامانه داخلی متعلق به وزارت آموزش و پرورش است که کاربران عمومی از جمله والدین و دانش آموزان امکان دسترسی به آن ندارند و به طور حتم مجرمان سایبری با استفاده از این عناوین قصد فریب مردم را دارند.

وی، شیوه رایج در این گونه کلاهبرداری های اینترنتی را دریافت شماره تلفن کاربر، ارسال کد تایید به شماره مورد نظر و دریافت آن از کاربر عنوان کرد و از مردم خواست که به هیچ عنوان به اینگونه پیام ها پاسخ ارسال نکنند و در صورت اعلام شماره تماس، کد تایید را در اختیار مجرمان سایبری قرار ندهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در پاسخ به اینکه شبکه های اجتماعی داخلی همچون شاد اغلب در اختیار کودکان و دانش آموزان قرار دارد و ممکن است که آنان از روی ناآگاهی قربانی این مجرمان سایبری شوند، توضیح داد: از این منظر باید گفت که اغلب تلفن همراه کودکان و نوجوانان فاقد اپلیکیشن های بانکی و اینترنت بانک است و به همین دلیل مجرمان نمی توانند از آنان کلاهبرداری کنند.

وی افزود: از آنجا که والدین دانش آموزان نیز کاربران شاد هستند، ممکن است چنین پیام هایی برای این گروه ارسال شود که باید مراقب باشند و فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه‌داد: رصد جریانات کلاهبرداری متصور در فضای سایبر در کارگروه های ویژه عملیاتی در پلیس فتا سراسر کشور در حال اجرا است.

سرهنگ پاشایی در ادامه به هموطنان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری و توجه به نکات آموزشی پلیس فتا فریب مجرمان سایبری را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج