adexo3
۱۴۱۰۰۳۴
۱۶ نظر
۱۹۴۹
۱۶ نظر
۱۹۴۹
پ

توجیه عجیب برای افزایش نجومی رقم جرایم رانندگی

روزنامه رسمی دولت (ایران) در مطلبی تحت عنوان «پایانی بر پولش را می‌دهم و تخلف می‌کنم!» از افزایش نجومی رقم جرایم رانندگی دفاع کرده است!

روزنامه رسمی دولت (ایران) در مطلبی تحت عنوان «پایانی بر پولش را می‌دهم و تخلف می‌کنم!» از افزایش نجومی رقم جرایم رانندگی دفاع کرده است!

توجیه عجیب برای افزایش نجومی رقم جرایم رانندگی

در بخشی از این گزارش آمده است:

* مبلغ جریمه‌های رانندگی از سال ۱۳۹۴ تغییر نکرده است و همین امر به اعتقاد برخی کارشناسان باعث شده تا بازدارندگی جریمه‌های رانندگی در برابر مهم‌ترین عامل مرگ جاده‌ای، یعنی سرعت غیرمجاز، به صفر برسد و بی‌ارزش شود.  حالا دولت ، تنها پس از گذشت چند ماه از درخواست پلیس برای اصلاح نرخ جریمه‌های رانندگی به این درخواست پاسخ مثبت داد.

دکتر روح‌الله ساعی، جامعه‌شناس گفت:

* در خصوص افراد، افزایش جریمه‌های رانندگی می‌تواند به عنوان یک عامل مهم بازدارنده مدنظر قرار گیرد.

* هرچند هر جامعه‌ای قوانین مخصوص به خود را دارد، اما برخی از قوانین جنبه بین‌المللی دارند و در تمامی جوامع تقریباً مشترک هستند و همه آنها را پذیرفته‌اند. یکی از این قوانین بین‌المللی مجازات‌های عمومی است که جریمه‌های رانندگی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مجازات‌های عمومی است. یعنی اگر هر فردی در هر جامعه‌ای قانونی را زیر پا بگذارد با مجازات روبه‌رو می‌شود و این شرایط که در همه جوامع وجود دارد، از عوامل بازدارنده محسوب می‌شود. در تمامی کشورها اگر کسی از چراغ قرمز رد شود با جریمه سنگین روبه‌رو می‌شود یا رانندگی پس از مصرف الکل یا مواد مخدر و روانگردان در همه جای دنیا تخلف است و در همه جوامع راننده خاطی با مجازات روبه‌رو می‌شود.

* مقدار جریمه‌ها آنقدر ناچیز بود که فرد احساس می‌کرد اگر تخلف کند و جریمه را پرداخت کند برایش به صرفه‌تر است تا اینکه قانون را رعایت کند. برای همین می‌بینیم که مثلاً جلوی بیمارستان دوبله پارک می‌کنند و می‌گویند نهایتاً جریمه می‌شویم و حتی به خود زحمت گشتن برای جای پارک را هم نمی‌دهند و به مشکلاتی که برای دیگران به وجود می‌آورند، توجهی ندارند. تصور می‌کنم اگر به نوعی جریمه‌ها افزایشی باشد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود اما باید عوامل دیگر هم در کنار افزایش جریمه‌ها خودشان را نشان دهند تا همه عوامل در کنار هم بتوانند به طور یکسان مسأله را حل کنند.

 رئیس پلیس راهور فراجا گفته بود: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گردان ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است. ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اداره کشوربا ترفندهای پولی جدید!!!

      پاسخ ها

      • مهدی وحیدی

        ممنون از فرمانده محترم راهنمایی و رانندگی به خاطر این افزایش کاش ده برابر بیش از این میشد چون ما ایرانی ها بی فرهنگ ترین رانندگان جهانیم

    • ناشناس

      مقصر اصلی تخلفات گسترده رانندگی نحوه ارائه آسان و فوری گواهینامه رانندگی است چرا از تجربیات کشورهای دیگه در این زمینه استفاده نمیشود؟ بایستی فرهنگ درست رانندگی رو مرجعی معتبر و کاردان در اختیار بگیردافزایش جریمه پاک کردن صورت مسئله هست

    • ناشناس

      کمبود پول.دولت .
      ماها کارمندیم.یک تخلف غیر عمدی باید سهم مهمی از حقوق مان را به دولت برگردانیم.
      مثلا در شهر جای پارک نیست. مشکل مردم که نیست مشکل دولت و بی ارزشی ریال و درآمد هنگفت فروش خودرو.
      حالا داخل ماشین هم باشی و دوبله منتظر باشی تا کار تان را یکی دیگه انجام بده جریمه میشی. این دزدیه

    • بی نام

      برنامه پول جمع آوری دولت است و دیگر هیچ

    • ناشناس

      درآمد نجومی برای راهنمایی رانندگی

    • ناشناس

      2 برار خیلی بهتر بود و همزمان جاده سازی

    • ناشناس

      عجیب نیست راست میگه. جریمه باید اینقدر زیاد باشه که طرف تخلف نکنه نه اینکه بگه ولش کن تخلف میکنم بعدم جریمه شو میدم ککشم نگزه

    • ناشناس

      آیامیشودپدرومادرپیرمریض راجلوی بیمارستان رهاوبه دنبال پارکینگی که وجودنداردگشت؟ آخراین چه منطقی است.بجای ساخت پارکینگ جریمه رازیادمی کنند.یکی به دادمردم برسدازدست این تاجران.

    • ناشناس

      این ادعا تنها در مورد افراد خاص و تخلف پارک دوبل می باشد که هر چند غلط است ولی یک واقعیت است! وقتی جای پارکی پیدا نمیشود و فرد کار واجب و فوری دارد مجبور به انجام این تخلف میشود.
      افزایش مبلغ جریمه با این توجیه یعنی پاک کردن صورت مسئله و با وجود افزایش بازهم اتفاق خواهد افتاد! وقتی فرد مریض بد حال دارد و مشکل حادی دارد که نمی تواند جای پارک پیدا کند ناگزیر از تخلف میشود. باید مشکل اصلی را دید و آنرا حل کرد قطعاً آنوقت فرد حتی حاضر نمیشود یک ریال از جیبش برود و تخلف کند!

    • ناشناس

      همه این افزایش جریمه ها با توجه به درآمد افراد ظلم به مردم هستند هرچند همگان یقین دارند که این افزایش منبع درآمدیبرای دولت بوده و با توجه به زیرساخت های جاده ای و ضعف در خودروسازی نقشیدر کاهش تخلفات و تصادفات جاده ای ندارد!

    • arta

      داستان مردم بی زبون و بی حیایی دولت بتازین که خوب سوار شدین

    • ناشناس

      مگه چند درصد میگن ولش کن پولشو میدم !! اینا هم خود آقایان و اطرافیانشان هستند که پول مفت دارند و براشون مهم نیست !! مردم عادی همه جریمه ها براشون مهمه ، با این اوضاع اقتصادی داغون !!!!

    • ناشناس

      بزرگواران منیع درآمد خوبی برای جبران کسرب بودجه دولت پیدا شده پول مفت وبی سروصدا

    • ناشناس

      تعیین جریمه ی سنگین جهت تخلفات کار بسیار پسنندیده ای هست

    • کارگر

      جرایم عمومی در صورت تخلف مردم س یعا اجرا میشهولی در صورت ناتوانی دولت مردان در اداره کشور آیا پس از وعده های دروغ وآنچنانی جریمه و بازخواست میشوند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج