۱۴۱۰۱۱۸
۷۸۸
۷۸۸
پ

لحظه کشف یک پلنگ زخمی مازندران توسط چند گردشگر

جمعه شب - ۱۰ فروردین ماه جاری موضوع برخورد یک دستگاه خودرو پژو به یک قلاده پلنگ در محور کجور محدوده " اواز رودخانه " حوالی "روستای ناصر "آباد از توابع این بخش در فضای مجازی منتشر و متاسفانه با نگرانی حامیان محیط زیست و مردم این منطقه همراه شد.

ایرنا: رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : جستجوی پلنگ زخمی با دوربین‌های پرنده ادامه دارد و برنامه ریزی شده با تهیه یک هلی شات (دوربین پرنده) از عرصه های طبیعی نقاطی از کجور فیلمبرداری هوایی شود تا بلکه بتوان پلنگ زخمی را پیداکرد.

جمعه شب - ۱۰ فروردین ماه جاری موضوع برخورد یک دستگاه خودرو پژو به یک قلاده پلنگ در محور کجور محدوده " اواز رودخانه " حوالی "روستای ناصر "آباد از توابع این بخش در فضای مجازی منتشر و متاسفانه با نگرانی حامیان محیط زیست و مردم این منطقه همراه شد.

خبرنگار ایرنا پس از مدت کوتاه از انتشار این اطلاعات در شبکه های اجتماعی، صحت این حادثه موضوع را با مسوول محیط زیست نوشهر در میان گذاشت و این مسوول گزارش داد: حوالی ساعت یک بامداد روز شنبه - محیط بانان از محل وقوع حادثه بازدید به عمل آوردند و ردپایی از پلنگ زخمی را پیدا نکردند.

با این حال فیلم دیگری بامداد روز یکشنبه در فضای مجازی از پلنگ زخمی منتشر شد که نشان میداد این پلنگ لنگ لنگان درحال گذر از اطرف جاده کجور به سمت مراتع بوده و مسافران رهگذر به محض دیدن این حیوان آسیب دیده حیرت زده و نگران شده و برای امداد رسانی و مداوای پلنگ آنچه در فیلم شنیده میشود در صدد تماس با مسوولان حفاظت محیط زیست نوشهر هستند.

چند مورد فیلم به دست ما رسیده با اینکه همیاران و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به محض دستیابی به این فیلمها بلافاصله به همان منطقه رفتند اما متاسفانه این حیوان زخمی را نیافتند.

پیدا کردن این حیوان به آسانی میسر نبوده چرا که به علت پوشش گیاهی و حجم انبوه رویشگاه جنگلی فرآیند جست و جو همیاران محیط زیست برای یافتن این حیوان آسیب دیده را دچار مشکل کرده است و هم اینک دست کم ۲۰ نفر از محیط بانان و همیاران محیط زیست در عرصه در حال گشت زنی هستند.

این مسوول خاطر نشان کرد: این موضوع حتی با اعضای شوراها و دهیاران بخش کجور در میان گذاشته شد و از آنان خواسته شد به محض مشاهدهپلنگ مراتب را گزارش دهند و مسوولان و محیط بانان این مجموعه شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم هستند در حالی تا این لحظه ردپایی از این پلنگ زخمی دیده نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: برنامه ریزی شده عصر امروز با یک هلی شات دوربین پرنده فیلمبرداری هوایی شود تا بلکه بتوان این حیوان را پیدا و مداوا کرد.

تصادفات جاده‌ای به جد یکی از عوامل مهم در از بین رفتن گربه‌سانان در ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج