۱۴۱۰۲۵۴
۸۵۳
۸۵۳
پ

اعتراف خبرساز زاکانی درباره اتباع در تهران

شهردار تهران گفت: بنابر آمارهای احصا شده بخش قابل توجهی از متکدیان تهران اتباع هستند که حضور آنان باعث شده چهره شهر در برخی از اذهان عمومی مخدوش شود.

ایرنا: شهردار تهران گفت: بنابر آمارهای احصا شده بخش قابل توجهی از متکدیان تهران اتباع هستند که حضور آنان باعث شده چهره شهر در برخی از اذهان عمومی مخدوش شود.

اعتراف خبرساز زاکانی درباره اتباع در تهران

علیرضا زاکانی روز سه‌شنبه در رویداد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، افزود: حل معضل‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری در تمامی ادوار بوده است.

وی ادامه داد: پیش از این وضعیت آسیب‌های اجتماعی با شیبی فزاینده روز به روز بدتر می‌شد به نحوی که در پایان سال ۱۴۰۰ حدود هشت هزار معتاد در کمپ‌های ماده ۱۶ مستقر بودند و ۱۵ هزار معتاد متجاهر دیگر نیز در کف خیابان‌ها رها شده بودند.

زاکانی یادآور شد: وجود چنین شرایط نابسامانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ۲ دلیل اصلی داشت؛ نخست عدم وجود ظرفیت ساماندهی و حل معضل در ادوار قبلی و دوم ناهماهنگی بین دستگاه‌ها برای حل چالش‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی.

پرونده آسیب های اجتماعی مرتبط به معتادان متجاهر باز است

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت شهری گفت: در واکنش به چنین وضعیتی ابتدای دوره مدیریت شهری جدید قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شکل گرفت که در نتیجه عملکردهای این قرارگاه اکنون ظرفیت پذیرش و ساماندهی معتادان در مراکز مختلف به بیش از ۲۰ هزار تخت رسیده که حدود ۱۸ هزار ظرفیت آن پر شده است.

وی ادامه داد: تا چند سال قبل مناطق میانی و میادین اصلی شهر تهران جولانگاه معتادان بود اما اکنون در شهر تهران دیگر کانون متمرکزی وجود ندارد که در آن معتادان تجمع کنند و تنها در برخی از کوچه پس کوچه‌های شهر شاهد حضور معتادان هستیم، با این وجود هنوز هم پرونده آسیب‌های مرتبط با معتادان متجاهر باز است و بدنبال حل معضلات مرتبط با این چالش اجتماعی هستیم.

وی گفت: سال گذشته مطابق با اصل ۱۲۷ قانون اساسی حل معضلات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از سوی ریاست جمهور به شهرداری تهران تفویض شد؛ پس از این اتفاق مرکز رصدی با حضور مسوولین دستگاه‌های مختلف شکل گرفت که در نتیجه آن شاهد تحولی جدی در حل معضلات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی بودیم.

زاکانی با تاکید بر برنامه‌های شهرداری تهران در سال پیش رو برای حل معضلات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: شهرداری تهران ۲ ستون اجرایی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد؛ نخست مبارزه با پدیده زباله گردی با محوریت معاونت خدمات شهری که در این رابطه ده‌ها اکیپ طی ۲ شیفت در مناطق و نواحی شهر تهران برای ریشه کنی چالش زباله گردی فعال خواهند بود بطوریکه در این اکیپ‌ها شاهد حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف از جمله یگان حفاظت شهرداری تهران به عنوان ضابط عام دستگاه قضایی خواهیم بود.

شهردار تهران افزود: دومین ستون مدیریت شهری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مربوط می‌شود به ریشه‌کنی معضل کارتن خواب‌ها و متکدیان به محوریت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران. از جایی که حل این معضلات نیاز به کار بیشتری دارد، اکیپ‌های متعددی در ۲ شیفت با حضور روانشناسان در مناطق و نواحی تهران فعال خواهند بود.

زاکانی تاکید کرد: مواجهه ما با چنین پدیده‌هایی انسانی است و آنان که در گرداب آسیب‌های اجتماعی گیر افتاده‌اند را همچون خانواده خود می‌دانیم.

رویداد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با حضور مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری ‌و محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج