۱۴۱۳۴۵۴
۳۹۰
۳۹۰
پ

کشف یک سیارک فوق خطرناک که نزدیک‌ ماست

دانشمندان اخیرا از کشف یک سیارک خطرناک خبر داده‌اند که از فاصله ۱۲ هزار کیلومتری کره زمین عبور کرده است.

گجت نیوز: دانشمندان اخیرا از کشف یک سیارک خطرناک خبر داده‌اند که از فاصله ۱۲ هزار کیلومتری کره زمین عبور کرده است؛ این یعنی فاصله‌ای کمتر از فاصله ماه با زمین! به گفته دانشمندان، اخیرا یک سیارک خطرناک از فاصله ۱۲ هزار کیلومتری زمین، یعنی چیزی کمتر از فاصله زمین با ماه، عبور کرده است. البته گفته شده که این سنگ خطرناک حداقل تا ۷۰ سال دیگر از کنار زمین عبور نمی‌کند.

دانشمندان چهار روز پیش این سیارک را شناسایی کردند و آن‌طور که اطلاعات حاکی است، این سنگ خطرناک روز جمعه از فاصله ۱۹ هزار کیلومتری زمین عبور کرده است.

دانشمندان یک سیارک خطرناک را کشف کردند

سیارک جدیدی که روز جمعه از کنار زمین عبور کرده، ابعادی در حدود یک خودرو داشته و نام آن Asteroid ۲۰۲۴ GJ۲ است. اخترشناسان با شناسایی این سیارک، شروع به محاسبه فاصله حدودی عبور آن از کنار زمین کردند و به رقم 19 هزار کیلومتری رسیدند؛ یعنی چیزی در حدود 3 درصد از فاصله زمین و کره ماه.

کشف یک سیارک فوق خطرناک که نزدیک‌ ماست

بنا بر گزارش آژانس فضایی اروپا، این سیارک ابعادی بین ۲.۵ تا ۵ متری داشته و به‌طور کلی در دسته سیارک‌هایی با وزن بالا قرار می‌گیرد که اگر مدار آن با مدار زمین برخورد می‌کرد، احتمالا در جو زمین می‌سوخت. به‌گفته اخترشناسان، این سیارک در ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ به وقت ایران، در نزدیک‌ترین فاصله به زمین، یعنی فاصله ۱۲.۲۹۸ کیلومتری رسیده است.

به گفته دانشمندان مرکز هماهنگی اجسام نزدیک زمین آژانس فضایی اروپا، این سیارک حداقل تا هفتاد سال دیگر، یعنی سال ۲۰۹۳ از کنار زمین عبور نخواهد کرد و در آن زمان نیز فاصله‌ای به‌مراتب بیشتر از زمین خواهد داشت.

کشف یک سیارک فوق خطرناک که نزدیک‌ ماست

در واقع به گفته محققان، این سیارک خطرناک در سال ۲۰۹۳ از فاصله ۲۰۵ هزار کیلومتری زمین عبور خواهد کرد که اگرچه باز هم در حدود نیمی از فاصله زمین و ماه است، اما ۱۰ برابر بزرگتر از فاصله عبور اخیر آن در فروردین ۱۴۰۳ خواهد بود.

گفتنی است که ناسا تا به امروز فهرستی از ۳۵ هزار سیارک نزدیک به زمین را شناسایی کرده که البته صرفا شمار معدودی از آن‌ها به‌عنوان تهدیدی برای زمین شناخته می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج