۱۳۹۸۳۴۳
۲۶۰
۲۶۰
پ

فضاپیمایی که انسان را پس از ۵۰ سال به ماه می‌برد!

ناسا تصاویر جدیدی از فضاپیمای اوریون منتشر کرده است که در ماموریت آرتمیس دو در مدار ماه به پرواز در می‌آید. این فضاپیما احتملا در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۵ با چهار فضانورد از زمین بلند شود.

خبرآنلاین: ناسا تصاویر جدیدی از فضاپیمای اوریون منتشر کرده است که در ماموریت آرتمیس دو در مدار ماه به پرواز در می‌آید. این فضاپیما احتملا در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۵ با چهار فضانورد از زمین بلند شود.

فضاپیمایی که انسان را پس از ۵۰ سال به ماه می‌برد!

فضای داخلی کابین سرنشینان کپسول فضایی اوریون در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در حال نهایی شدن است. مقامات ناسا روز سه‌شنبه (۱۳ فوریه) در ایکس (توییتر سابق) اعلام کردند که گروه‌های مختلف همچنین در حال نصب پانل‌های محافظ پشتی و عایق در بیرون هستند و اوریون را برای آزمایش خلاء در بهار سال جاری آماده می‌کنند.

براساس گزارش ایسنا، چهار فضانورد ماموریت آرتمیس دو عبارتند از رید وایزمن (Reid Wiseman)، فرمانده ناسا، ویکتور گلاور (Victor Glover) خلبان ناسا و اولین سیاه پوستی که مدار پایین زمین یا LEO را ترک می‌کند، متخصص ماموریت ناسا کریستینا کخ (Victor Glover) که اولین زنی است که فراتر از مدار پایین زمین می‌رود و فضانورد کانادا جرمی هانسن (Jeremy Hansen) متخصص مأموریت آژانس فضایی کانادا و اولین فرد غیر آمریکایی که به ماه می‌رود، خواهند بود.

این چهار نفر اولین فضانوردانی خواهند بود که از فضاپیمای اوریون استفاده می‌کنند. وسایل نقلیه اوریون پیش از این دو بار به فضا رفته است، اما در مأموریت‌های بدون سرنشین که اجزای حیاتی در آن نصب نشده بود.

فضاپیمایی که انسان را پس از ۵۰ سال به ماه می‌برد!

این دو پرواز بدون سرنشین عبارت بودند از ماموریت آرتمیس ۱ به مدار ماه در اواخر سال ۲۰۲۲ و یک سفر کوتاه به مدار زمین در سال ۲۰۱۴.

آرتمیس ۲ اولین ماموریت فضانوردی برنامه آرتمیس خواهد بود که هدف آن فرود افراد روی ماه طی ماموریت آرتمیس ۳ است.

هر دو آرتمیس دو و آرتمیس سه در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ به دلیل چندین مشکل فنی به تعویق افتادند و آرتمیس دو به مدت ۹ ماه به تعویق افتاد و برای ماه سپتامبر سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شد و آرتمیس سه حدود یک سال و تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاد.

هدف برنامه بزرگتر آرتمیس ایجاد یک سکونتگاه در قطب جنوبی ماه برای استفاده از منابع آبی آنجاست. بیش از ۳۰ کشور برای پیروی از هنجارهای اکتشاف فضایی صلح آمیز و در برخی موارد، تهیه سخت افزار برای ماموریت‌های ماه، توافقنامه آرتمیس به رهبری ناسا را امضا کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج