۱۴۱۶۲۲۷
۸۲۳
۸۲۳
پ

چگونه از طریق فروش کتاب‌های دست دوم خود کسب درآمد کنیم؟

چگونه می‌توانیم علاوه بر خرید اینترنتی کتاب، فروشنده‌اش هم باشیم و از طریق فروش کتاب‌های دست دوم‌مان کسب درآمد کنیم؟ در این یادداشت قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

چگونه از طریق فروش کتاب‌های دست دوم خود کسب درآمد کنیم؟

رواج یافتن تبادل اجناس بر بستر فضای مجازی این روزها امری رایج و بعضاً محبوب به حساب می‌آید و کتاب نیز یکی از این‌دست کالاهاست. اما چگونه می‌توانیم علاوه بر خرید اینترنتی کتاب، فروشنده‌اش هم باشیم و از طریق فروش کتاب‌های دست دوم‌مان کسب درآمد کنیم؟ در این یادداشت قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

گام اول) از کتاب‌های مازادتان لیست تهیه کنید

وقتی به صرافت کسب درآمد از طریق فروش کتاب‌های‌تان می‌افتید قطعاً قصد ریشه‌کن کردن کتابخانه‌ی شخصی‌تان را ندارید و تنها در نظر دارید عناوین مازاد را به فروش برسانید. بنابراین گام اول در این مسیر تهیه‌ی یک لیست از کتاب‌هاست، یک قلم و کاغذ بردارید و عناوین کتاب‌ها را با نام ناشر یادداشت کنید.

گام دوم) قیمت کتاب‌ها را پیدا کنید

قیمت کتاب نیز مانند سایر اقلام همواره در حال تغییر است تا جایی که اخیراً برخی از ناشران قیمت روی جلد و داخل کتاب را حذف کرده‌اند و هر چند وقت یک‌بار آخرین قیمت کتاب‌های موجودشان در بازار را از طریق سایت‌شان اعلام می‌کنند، بر همین اساس ما نیز باید با جست‌وجوی سایت‌ها یا صفحات اینترنتی فروش کتاب آخرین قیمت کتاب‌های‌مان را پیدا و در لیست‌مان یادداشت کنیم.

گام سوم) انتخاب فضای مناسب جهت فروش

حال که فهرست کتاب‌های مازادتان به همراه قیمت‌شان را دارید زمان انتخاب فضای مناسب برای فروش و عرضه‌ی آن‌هاست. برخی شبکه‌های اجتماعی را بر می‌گزینند، عده‌ای به سراغ پلتفرم‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم می‌روند و شماری به مراکزی که از سوی فرهنگسراها و شهرداری گ‌ها به منظور تبادل کتاب ایجاد شده می‌روند. این‌که کدام‌یک از این سه دسته بازدهی بهتر و بیشتری دارند بستگی به نوع کتاب‌ها و البته روحیه‌ی شما دارد ولی استفاده از شبکه‌های اجتماعی سهل‌تر و محبوب‌تر است.

گام چهارم) با کتاب‌های فروش‌نرفته چه‌ کنیم؟

طبیعتاً بعد از برداشتن سه گام بالا با تعدادی کتاب فروش‌نرفته مواجه می‌شویم یا حتی ممکن است زمان کافی برای برداشتن همان سه گام را هم نداشته باشیم در هر دوی این موارد می‌توانیم به سراغ واسطه‌های فروش برویم یا کتاب‌های‌مان را به صورت عمده در پلتفرم‌های خرید و فروش کالای دست دوم جهت فروش به واسطه‌ها عرضه کنیم.

کسب درآمد از طریق فروش کتاب‌های دست دوم‌مان به دو عامل تخصص و صبر بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد پس اگر تمام گام های بالا را درست و دقیق برداشته‌اید اما همچنان نتیجه‌ی موردنظرتان را نگرفته‌اید‌ صبر داشته باشید و شک نکنید سرانجام نتیجه‌ی موردنظر خود را خواهید گرفت. برای فروش کتاب دست دوم خود اینجا کلیک کنید

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج