۱۴۲۵۷۶۳
۳۰۱
۳۰۱
پ

رپورتاژ آگهی

چگونه چروک کاور مبل را از بین ببریم؟

در این مقاله از صنایع چوب سلطان قصد داریم تا شما را با ترفندهای رفع چروک مبل در خانه، ترفندهای شستن آن و همچنین نکاتی برای جلوگیری از چروک شدن کاور مبل، آشنا کنیم.

اغلب افراد از کاور برای جلوگیری از خراب شدن و کثیف شدن مبل استفاده می‌کنند. رایج‌ترین نوع کاور مبل، نوع پلاستیکی است که مورد استفاده گسترده‌ای قرار گرفته است؛ اما این نوع کاور با گذشت زمان دچار چروک‌هایی در سطح خود می‌شود که لازم است نسبت به از بین بردن آن اقدام کنید. در این مقاله از صنایع چوب سلطان قصد داریم تا شما را با ترفندهای رفع چروک مبل در خانه، ترفندهای شستن آن و همچنین نکاتی برای جلوگیری از چروک شدن کاور مبل، آشنا کنیم.

چگونه چروک کاور مبل را از بین ببریم؟

چگونه چروک کاور مبل را در خانه رفع کنیم؟

باتوجه به اینکه اخیرا افراد زیادی نسبت به خرید مبل و استفاده از آن اقدام می‌کنند، اهمیت استفاده از کاور مبل نیز برای جلوگیری از کثیف شدن و آسیب دیدن مبلمان افرایش یافته است. اگر شما نیز می‌خواهید، ترفند رفع چروک کاور مبل در خانه را بیاموزید، مطالب این بخش مخصوص شما است.

بخار

یکی از ترفندهای رفع چروک کاور مبل در خانه استفاده از بخار آب است. برای استفاده از این ترفند یک دستگاه بخارپاش را تهیه کنید و بخار آن را به آهستگی روی کاور مبل بپاشید. هم‌چنین، اگر به دستگاه بخارپاش دسترسی ندارید، می‌توانید از یک قابلمه آب‌جوش استفاده کنید.

اتو

از ترفندهای دیگر، استفاده از اتو است. اگر کاور مبل شما به‌گونه‌ای است که قابلیت اتو کردن را دارد، می‌توانید از اتوی لباس، جهت رفع چروک‌های کاور مبل استفاده کنید. قبل ‌از شروع به اتو زدن، حتما دما و درجه اتو را چک کنید که برای کاور مبل شما مناسب باشد. همچنین، می‌توانید یک پارچه خیس و تمیز را روی کاور بیندازید تا از سوختگی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

خشک‌کن

درصورتی‌که که به اتو و بخارپاش دسترسی ندارید، یک ترفند دیگر برای انجام این کار، استفاده از خشک‌کن جهت رفع چروک کاور مبل است. در این روش، فاصله بین کاور مبل و خشک‌کن را رعایت کنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

سشوار

ازجمله ترفندهای رفع چروک کاور مبل در خانه، استفاده از سشوار است. شما می‌توانید شسوار را روشن کرده و با حالت خنک آن، چروک‌های کاور مبل خود را رفع کنید.

چگونه از چروک شدن پارچه مبل جلوگیری کنیم؟

حتما می‌دانید که همیشه جلوگیری و پیشگیری از درمان بهتر است. بنابراین، اگر برای خرید مبلمان خود هزینه زیادی پرداخت کرده‌اید، بهتر است یک‌سری نکات را برای جلوگیری از چروک شدن پارچه مبل بلد باشید. همچنین لازم است بدانید که انواع مبلمان، ازجمله مبل نئوکلاسیک صنایع چوب سلطان، از پارچه‌هایی تولید شده است که به‌ندرت دچار چروکیدگی می‌شوند.

چگونه چروک کاور مبل را از بین ببریم؟

شستن مبل‌ها را به متخصص آن بسپارید

یکی از دلایل اصلی چروک شدن پارچه مبل، روش شست‌وشوی نادرست است. بنابراین توصیه می‌شود هیچ‌وقت مبل را با روش‌های خانگی شست‌وشو ندهید؛ چراکه برخی از شوینده‌هایی که در این فرآیند استفاده می‌شوند، برای پارچه‌های مبل نامناسب و مضر هستند و موجب کم شدن آهار مبل می‌شوند.

پیشنهاد ما این است که به‌جای استفاده از این روش‌ها که برای مبلمان شما مضر هستند، از خدمات قالی‌شویی‌های اطراف خانه خود استفاده کنید. قالی‌شویی‌ها از امکانات و تجهیزات پیشرفته و مدرنی استفاده می‌کنند که میزان زبری برس و قدرت دستگاه‌های آن‌ها، کاملا مناسب پارچه مبلمان است.

عوض کردن جای مبلمان

درصورتی‌که یکی از مبلمان شما در جایی از خانه وجود دارد که بیشتر از سایر مبلمان از آن استفاده می‌شود، به صورت دوره‌ای حتی آن را با مبل دیگری عوض کنید تا به یک اندازه‌ فرسایش پیدا کنند. استفاده مدام از یک مبل، می‌تواند دلیل اصلی چروک شدن مبل‌ها باشد.

استفاده از رو مبلی

یکی از راه‌های جلوگیری از چروک شدن پارچه مبل، استفاده از رو مبلی است. این امر می‌تواند در جلوگیری از ایجاد چروک در مبل، بسیار مفید باشد. اگر پارچه مبل شما خیلی ظریف است، استفاده از یک تکه پارچه هم می‌تواند از کثیف شدن زودهنگام مبل جلوگیری کند و هم تا حد بسیار زیادی مانع از چروک شدن پارچه آن شود.

دقت در خرید مبلمان

یکی از اقدامات مهم در جلوگیری از چروک شدن پارچه مبل این است که در هنگام خرید مبل، به کیفیت و ساخت مبل بسیار توجه کنید. اگر محصول خریداری شده شما دارای کیفیت مقبولی نباشد، در صورت نگهداری صحیح نیز خیلی سریع و زودتر از موعد مقرر چروک می‌شود. شما می‌توانید برای مشاهده محصولات باکیفیت صنایع چوب سلطان، از جمله مبل سلطنتی اینجا کلیک کنید و با دنیای متنوعی از طرح، ساخت و رنگ محصولات دکوراسیون داخلی منزل و اتاق‌خواب‌ مواجه شوید.

ترفند شستن کاور پلاستیکی مبلمان بدون پارگی

شستن کاور پلاستیکی به علت جنس خاصی که دارد باید بسیار باملایمت انجام شود. شست‌وشوی این محصول نیزیز مانند مبل دارای نکات و اصولی است که باید آن‌ها را رعایت کرد. برای شستن کاور پلاستیکی مبلمان بدون پارگی، به‌هیچ‌وجه نباید از ماشین لباسشویی و ترکیبات شوینده استفاده کرد. شما می‌توانید این محصول را فقط با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کنید؛ چراکه اگر برای تمیز کردن آن از از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید، کاور شفافیت اولیه خود را از دست داده و رنگ کدری به‌خود می‌گیرد. 

چگونه چروک کاور مبل را از بین ببریم؟

چرا پارچه مبل چروک می‌شود‍؟

چروک شدن پارچه مبل دلایل بسیار زیادی دارد. اولین دلیلی که می‌توان به آن اشاره کرد خرید مبلمان بی‌کیفیت است که از پارچه‌های نازک و ظریفی برای تولید آن‌ها استفاده شده است. دلیل بعدی می‌تواند استفاده مداوم و زیاد از مبلمان باشد. با استفاده زیاد پارچه مبل از حالت اولیه دچار چروک‌های ماندگاری می‌شود.

از بین بردن چروک کاور مبل

چروک شدن کاور مبل، در مرحله اول ناشی از استفاده از مبلمان نامرغوب است که در تولید خود از مواد بی‌کیفیت استفاده می‌کنند؛ اما درصورتی‌که در موقع مناسب متوجه چرک کاور مبل بشوید می‌توانید با تکنیک‌هایی آن را از بین ببرید. اگر شما نیز برای جلوگیری از چروک شدن و کثیف شدن مبلمان خود از کاور مبل استفاده کرده‌اید، اما متوجه چروک شدن آن شده‌اید، می‌توانید با تکنیک‌هایی مانند استفاده از بخار اب، اتوکشی، سشوار و خشک‌کن آن را از بین ببرید.

لازم به ذکر است که مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از این امر، خرید مبلمانی است که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت چوب سلطان این محصولات را مشاهده کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج