۱۴۶۷۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حضور جنجالی فراهانی و پسیانی در هفت

بهزاد فراهانی از امضا کنندگان بیانیه پرحاشیه انجمن بازیگران تئاتر گفت: نه من و نه هیچ یک از امضاکنندگان بیانه مخالف حضور بازیگران سینما بر صحنه تئاتر نیستیم.

بهزاد فراهانی از امضا کنندگان بیانیه پرحاشیه انجمن بازیگران تئاتر گفت: نه من و نه هیچ یک از امضاکنندگان بیانه مخالف حضور بازیگران سینما بر صحنه تئاتر نیستیم.

برنامه "هفت" شب گذشته با حضور بهزاد فراهانی و آتیلا پسیانی رنگ و بویی تئاتری به خود گرفت تا به این بهانه یکی از مهمترین مباحث این روزها در حوزه تعامل تئاتر و سینما به بحث و گفت وگو گذاشته شود.

بهزاد فراهانی در مقام رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر و یکی از امضاکنندگان بیانیه ای که انتشارش واکنش های بسیاری را به دنبال داشت و حتی داوود رشیدی، رئیس انجمن بازیگران سینما را به انتقاد واداشت، در ابتدای این برنامه ضمن گلایه از کلیه افرادی که بدون مطالعه دقیق بیانیه و براساس شنیده ها مطالبی را در رسانه ها عنوان کرده بودند، گفت:

من لازم می دانم از تمامی دوستان و علاقمندان بخواهم ابتدا متن کامل بیانیه را مطالعه کنند تا دچار اشتباه نشوند. فراهانی تأکید کرد: آنچه نظر ما است و در بیانیه برآن تأکید کرده ایم نه نفس حضور بازیگران سینما بر صحنه تئاتر بلکه کیفیت این حضور است. این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر تأکید کرد:

من خود و خانواده ام را جزو خانواده سینما می دانم و اینگونه نیست که قصد حذف و مانع تراشی برای سینمایی ها را داشته باشیم. فراهانی در ادامه به دغدغه اصلی خود و همکارانش در انجمن بازیگران خانه تئاتر اشاره کرد و افزود: امروز تعداد بسیاری از بازیگران سرشناس و کاربلد تئاتر فرصت حضور روی صحنه را ندارند و مدت هاست هیچ پیشنهادی در این زمینه نداشته اند.

آیا دوستانی که منتقد بیانیه هستند یکبار از امنیت شغلی این گروه از فعالان تئاتر گفته اند؟ یک بار پرسیده اند بازیگری که چنین وضعیتی پیدا می کند چه در آمدی خواهد داشت؟ یکبار درباره بیمه بیکاری، مسئولان را مورد سوال قرار داده اند؟ در ادامه این بحث آتیلا پسیانی که خود نیز حضور مشترک بر پرده سینما و صحنه تئاتر دارد، گفت:

من متن کامل بیانیه را مطالعه کرده ام و با روح آن و دغدغه اصلی جناب فراهانی و دوستانشان کاملاً موافقم اما آنچه به آن انتقاد دارم کیفیت طرح این دغدغه است. معتقدم دوستان در زمینه دغدغه هایی چون امنیت شغلی و بیکاری بازیگران تئاتر کاملاً محق هستند اما در انتشار این بیانه سیبل را به اشتباه نشانه رفته اند. پسیانی افزود: اگر امروز فعالان تئاتر با چنین معضلاتی مواجه هستند، دلیل حضور بازیگران سینما در تئاتر نیست بلکه باید از منظری دیگر این مسائل مورد آسیب شناسی قرار گیرند. وی تأکید کرد:

به عقیده من حضور بازیگران سینمایی در صورتی می تواند مورد نقد قرار گیرد که ظرفیت و پتانسیلی را از بازیگران تئاتر ضایع کند؛ در صورتی که این اتفاق امروز رخ نداده است. پسیانی در ادامه با اشاره به حضور برخی کارگردانان سرشناس سینما بر صحنه تئاتر گفت: وقتی یکی از سالن های اصلی تئاتر برای اجرا در اختیار یک کارگران سینمایی قرار می گیرد این به واقع استاده از ظرفیتی است که می توانست در اختیار یک کارگردان تئاتر قرار بگیرد؛ در این مورد کاملاً با آقای فراهانی هم نظر هستم.

اجرای نمایش توسط یک کارگردان سینما، حداقل برای دو ماه یکی از سالن ها را از دسترس تئاتری ها خارج می کند و این در حالی است که کمبود سالن یکی از اصلی ترین مشکلات امروز تئاتر است. در ادامه برنامه بهزاد فراهانی در تأیید گفته های آتیلا پسیانی گفت: ای کاش این دوستان که از سینما برای کارگردانی تئاتر دورخیز می کنند، لااقل اجراهای خود را از سالن های اصلی به سمت سالن های مهجور می بردند تا بخشی از پتانسیل بی استفاده مانده تئاتر با اقبال تماشاگران زنده شوند.

حضور جنجالی فراهانی و پسیانی در هفت

چرا این دوستان همیشه سالن های اصلی مانند ایرانشهر را برای اجرا انتخاب می کنند. در ادامه برنامه هفت دو گزارش از علاقمندان تئاتر و فعالان این عرصه پخش شد که در بخشی از آن طناز طباطبایی از بازیگران سینمایی تازه وارد به عرصه تئاتر گفت: جناب آقای فراهانی استاد بسیاری از ما بوده و هستند اما اگر مرزبندی های اعلام شده در بیانیه و نیز اظهارات آقای فراهانی درباره تفکیک میان بازی در سینما و تئاتر را بپذیریم انگشت اتهام به سمت خود آقای فراهانی هم خواهد چرخید چرا که در دوران دانشجویی به خاطر دارم که دختر ایشان بدون سابقه و تنها با چند تجربه سینمایی روی صحنه تئاتر حاضر شدند.

بهزاد فراهانی پس از پخش این آیتم با توضیح سابقه بازیگری شقایق فراهانی و حضورش از ۵ سالگی بر صحنه تئاتر، باردیگر تأکید کرد: خواهش من از تمامی دوستان اصلاح اطلاعات و نیز مطالعه دقیق بیانیه است. ما هیچگاه در بیانه چنین مرزبندی و خط کشی را برای جلوگیری از حضور چهره های سینمایی بر صحنه تئاتر انجام نداده ایم و برخی به دروغ چنین برداشتی را در رسانه ها منعکس کرده اند. آتیلا پسیانی در واکنش به این سخن گفت:

دوستانه و برادرانه از آقای فراهانی می خواهم که به دنبال پاسخ این سال باشند که چرا اکثرا چنین برداشتی از بیانیه داشته اند. بنده بعنوان کسی که هم بیانیه را مطالعه کرده و هم گفت وگوهای جناب فراهانی را در رسانه ها دنبال کره ام معتقدم لحن بیانیه و حتی گفت و گوها اجازه چنین برداشت اشتباهی را به مخاطب داده است.

به گزارش مهر مخاطبان برنامه تلویزیونی "هفت" هم بصورت پیامکی در بحث برنامه حضور داشتند که براساس نتیجه نهایی ۶۱ در صد با حضور بازیگران سینما بر صحه تئاتر موافق و ۳۹درصد مخالف این حضور بودند. در ادامه برنامه افشین هاشمی و حبیب رضایی برای ارائه توضیحاتی درباره کیفیت حضور بازیگران سینمای بر صحنه تئاتر بصورت تلفنی در بحث مشارکت کردند.

پس از این بحث بخش بعدی برنامه "هفت" به فیلم "راه آبی ابریشم" اختصاص داشت که در غیاب کارگردان و با حضور مسعود فراستی و رضا درستکار مورد بررسی قرار گرفت.

در این بخش هم علیرضا سجادپور بصورت تلفنی در بحث حاضر شد و با ارئ توضیحاتی درباره تولیدات فاخر باردیگر بر نظر مدیران سینمایی در تفاوت گذاشتن میان فیلم فاخر و فیلم پرهزینه تأکید کرد. فریدون جیرانی در انتهای برنامه اعلام کرد که هفته آینده برنامه "هفت" پخش نخواهد شد.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

حضور جنجالی فراهانی و پسیانی در هفت


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج