اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۷۶۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

احمدی نژاد: عاشورا صحنه انتقام کِشی است

طرفدار ولایت یعنی اینكه فرد برای اعتلای جامعه ولایی سر از پا نشناسد و تمام وجود خود را صرف خدمت و آبادانی جامعه كند .

محمود احمدی نژاد در دیدار جمعی از علما و روحانیون با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ،حادثه عاشورا را دوره كاملی از مكتب اسلام دانست و گفت :

هر حركتی كه از پیامبران الهی از ابتدا تا خاتم آنان، انجام شده و اراده كرده اند كه در جامعه بشری نهادینه و جاری و ساری شود با حركت امام حسین (ع) عینیت پیدا كرد و عینیت همه ارزشهای الهی، توحید ، عدالت ، رسالت و معاد را امام حسین (ع) در نصف روز و در عمل در برابر بشریت قرار دادند.

وی حركت امام حسین (ع) را نجات بخش همه ارزشهای الهی و حقیقت انسان توصیف كرد و گفت : اگر عاشورا نبود اثری از انسانیت و حقیقت انسانی باقی نمی ماند و موجودیت انسان ها زیر خروارها تعصبات و خودخواهی ها و قدرت طلبی ها مدفون می شد .

رییس جمهور اضافه كرد : امام حسین (ع) توحید را در جهان مستقر كردند و عاشورا صحنه تجلی توحید و اخلاص و امر به معروف و نهی از منكر و صحنه هنرنمایی خداست و در حقیقت خداوند در قالب امام حسین (ع) خودش را متجلی می كند .

احمدی نژاد خاطر نشان كرد : مدعیان امام حسین (ع) چنین ادعا كردند كه ایشان بر خلیفه خروج كرده است در حالی كه با نگاهی ساده به صحنه می توان بطلان این ادعا را اثبات كرد اگر واقعا ادعای آنها درست بود چرا بعد از اینكه امام حسین (ع) را به شهادت رساندند بر پیكر آنها اسب تازاندند و چه اصراری وجود داشت كه حتی گلوی بچه شش ماهه را بدرند.

رییس جمهور واقعه عاشورا را دارای عبرت ها و درس های انسان ساز فراوانی دانست و گفت : عاشورا نشان می دهد كه اگر كسی از مسیر حق منحرف و تابع تمایلات نفسانی و بدنبال ماندگاری در دنیا باشد، چنین فردی در نزول از شان انسانی در یك سطحی متوقف نمی ماند همان طور كه كمال انسانی و حركت در مسیر انسانی نامحدود است، سقوط هم نامحدود است و می تواند به جایی برسد كه شرف ، آزادگی ، غیرت ، مردانگی و انسانیت به طور كامل از وجود انسان خالی شود و جنایتی را مرتكب شود كه در طول تاریخ و حتی آینده بشریت نظیر نداشته باشد.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینكه باطن بسیاری از ادعاهای سیاسی با ظاهر آن متفاوت است به درس دیگری از مكتب عاشورا اشاره كرد و گفت : كربلا و عاشورا صحنه دعوای سیاسی نیست كه طرفداران حكومت با مخالفین حكومت راه انداخته باشند بلكه صحنه انتقام كشی و خالی كردن عقده هایی است كه در برابر عظمت پیامبر و آل طاهرینش (ع) در دل فاسدان و خودخواهان و قدرت طلبان شكل گرفته است .

رییس جمهور افزود : كسانی كه در جنگ بدر ، خیبر ، احد و صحنه های اصلی انقلاب پیامبر گرامی اسلام (ص) در مقابل عظمت پیامبر و علی (ع) كم آورده و تحقیر شدند بدنبال انتقام و عقده گشایی بودند.

احمدی نژاد گفت :‌ كسانی كه در مقابل دستور پیامبر (ص) به خاطر دلبستگی های دنیا كوتاه آمده و حتی با جنگ روانی دشمن همراهی كردند و سعی داشتند پشت جبهه را تضعیف كنند ، اینان در مقابل اشتباهات خود عذرخواهی نكردند بلكه به اقدامات كینه ورزانه خود ادامه دادند به نحوی كه چهره امیرالمومنین علی (ع) را تخریب و علیه ایشان سازماندهی و تبلیغات منفی كردند و به قدری این جوسازی ها سنگین بود كه پیامبر خدا (ص) در بیان حقیقت رسالت خود ملاحظه می كند.

وی افزود: عظمت ، پاكی ، اخلاص ، شجاعت ، جوانمردی ، سخاوت و بزرگی پیامبر و ائمه اطهار (ع) در دل گمراهان و فاسدان كینه درست كرد و چون در ریل انحرافی قرار داشتند، در عاشورا به صحنه آمدند تا ریشه اصلی دین و رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را قطع كنند و در واقع آمده بودند تا اسلام را ریشه كن كنند .

احمدی نژاد تصریح كرد : عاشورا یك مكتب است و كسی كه پیام امام را شنیده و با امام همراهی نكرده باشد، فرقی نمی كند كه در طواف كعبه باشد یا در میكده باشد.
رییس جمهور گفت : كربلا دوره كامل اسلام ، توحید ، عدالت و تعلیمات همه انبیاء الهی و انسان شناسی و راه زندگی سعادتمندانه است .

احمدی نژاد امر به معروف و نهی از منكر را از دیگر آموزه های مكتب عاشورا و كربلا دانست و گفت : امام حسین (ع) خلیفه الله و انسان كامل و واسطه فیض الهی است و وجودش سرشار از عشق و محبت حتی نسبت به دشمنان خود است . در حركت امام حسین (ع) ذره ای كینه وجود ندارد و همه حركت پیامبر و آل اطهار (ص) از روی محبت و رحمت است و این موضوع رمز ماندگاری پیامبر و آل پیامبر (ص) و عاشورا است.

رییس جمهور افزود : امام حسین (ع) در طول واقعه عاشورا حتی یك لحظه از دعوت غافل نشدند و همه تلاش خود را كردند تا دلها را بیدار كرده و هدایت كنند .

احمدی نژاد امر به معروف و نهی از منكر را به معنای محبت و عشق به انسانها توصیف كرد و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منكر از قلب غیر رحمانی برخیزد جز ایجاد انحراف و تخریب اثری ندارد و همگان باید توجه داشته باشد كه این فریضه الهی برای خودنمایی و سیطره بر مردم نیست بلكه برای هدایت است و هدایت رحمت است و باید از قلب رحمانی نشات بگیرد.

رییس جمهور با بیان اینكه اسلام منطبق بر فطرت انسانی است، اظهار داشت : اگر توده های مردم در مقابل دعوت به اسلام ناب قرار بگیرند بدون هیچ مقاومتی آن را با تمام وجود خواهند پذیرفت همچنانكه ملت ایران زمانی كه با حقیقت اسلام مواجه شدند آن را پذیرفت و با اینكه ایران در سال های پس از آن چندین بار اشغال شد به جای اینكه ملت ایران به رنگ اشغالگران درآید، این اشغالگران بودند كه اسلام را پذیرفته و چه بسا عاشق اهل بیت (ع) شدند.

احمدی نژاد گفت : اسلام جز با عشق و محبت منتشر نمی شود و خاستگاه حركت امام عصر (عج) نیز عشق و رحمت است .

رییس جمهور افزود: درس امام حسین (ع) درس عشق و محبت است و بدون عشق توحید هم پایدار نخواهد ماند بنابراین باید روح پیام و دعوت ما نیز بر اساس عشق و محبت و عدالت باشد و اگر خدایی ناكرده كسی به دنبال حفظ قدرت و تثبیت سیطره خود باشد باید بداند كه این موضوع پایدار نخواهد ماند .

احمدی نژاد با بیان اینكه پیروی از ولایت معیار دارد و كسی با ادعا نمی تواند خود را پیرو ولایت جلوه دهد، گفت : ولایت به معنای عشق و عدالت است و رابطه ولایت با مردم رابطه عاشقانه است هر كس كه یار و پشتیبان ولایت باشد همچنان كه امیرالمومنین علی (ع) توصیه كرده اند باید در این مسیر با ورع و اجتهاد قرار بگیرد و از خواسته های نفسانی، خودخواهی ، عصبیت ها ، زیاده خواهی و قدرت طلبی به دور شود .

رییس جمهور افزود : ورع و اجتهاد یعنی اینكه انسان نسبت به مشكلات مردم و جامعه و رفع فقر ، فاصله طبقاتی ، بی عدالتی و ضعف ها، دلسوزی داشته و تلاش كند .

احمدی نژاد تصریح كرد : طرفدار ولایت یعنی اینكه فرد برای اعتلای جامعه ولایی سر از پا نشناسد و تمام وجود خود را صرف خدمت و آبادانی جامعه كند .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود شرایط جهانی را مورد اشاره قرار داد و گفت : اینكه دنیا باید تغییر كند یك موضوع قطعی است و همه به این موضوع باور داشته و منتظر آن هستند .

احمدی نژاد با بیان اینكه در معرفی اسلام به عنوان دین كامل و ارائه الگو به بشریت باید هوشمندانه و درست عمل شود، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به سادگی شكل نگرفته و در پی مجاهدت ها و تلاش ها تاریخی علما و روحانیون تاسیس شده است و در معرفی الگو باید توجه داشت كه این الگو هم حق بوده و هم بین همه بشریت مشترك باشد و هم اراده الهی بر آن استوار باشد و بی تردید حكومت جهانی مهدوی، نظامی است كه از همه این ویژگی ها برخوردار است.

رییس جمهور خاطر نشان كرد: جهان در آستانه تحول بزرگی است البته اینگونه نیست كه مستكبران با این تحولات به طور كامل زمین گیر خواهند شد اما این تحولات جرقه ای است و دیر نیست زمانی كه بساط مستكبران به طور كامل از جهان برچیده شود .

احمدی نژاد با بیان اینكه جهان نیازمند، نظم، قانون و مدیریت جدیدی است گفت : كمونیست ها و نظام سرمایه داری تئوری هایی را معرفی كردند كه امروز در عمل با شكست مواجه شده و دنیا نیازمند نظم جدیدی است و باورم این است كه تنها نظم جایگزین نظام سرمایه داری و كمونیستی حكومت جهانی امام عصر(عج) است .

احمدی نژاد افزود: در معرفی اسلام و حكومت مهدوی باید مراقب بود كه در بین ملت ها این ذهنیت ها شكل نگیرد كه ملت ایران قصد دارد اراده خود را به آنها تحمیل كند.

رییس جمهور خاطر نشان كرد : مهمترین كار فرهنگی و سیاسی در دنیا معرفی نظم جهانی تحت پرچم مهدوی است .

احمدی نژاد گفت : بشر نیازمند نظم جدیدی است و اگر كوتاهی شود دیگران همان اندیشه های غیر الهی را با ماسك جدیدی به بشریت تحمیل خواهند كرد در كشورمان نیز معرفی زوایا و ضرورت های حكومت مهدوی مسئولیت سنگین علما و روحانیون است و پایگاه اصلی آن حوزه ها و مساجد می باشد .

رییس جمهور با اشاره به اینكه همه حوادث موجود جهان در نگاه كلان در جهت هدف و آرمان ملت ایران قرار دارد ، گفت : باید در شرایط كنونی هوشمندانه و با دقت عمل كرد و مبادا كسی از مرز عدالت و محبت خارج شود و حداكثر كار ما این است كه فضایی برای ملت ها ترسیم كنیم كه بتوانند خودشان راه درست را انتخاب كنند و چنانچه هدف متعالی را برگزیدند این موضوع ارزشمند و ماندگار است .

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

احمدی نژاد: عاشورا صحنه انتقام کِشی است


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج