adexo3
۱۴۷۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سقوط مرموز مرد جوان از طبقه سوم آپارتمان

دو برادر كه متهم به قتل مردي جواني شده‌اند يك‌بار ديگر در برابر قضات قرار گرفتند و تاكيد كردند اتهامي كه به آنها وارد شده بي‌اساس است و مقتول خودكشي كرده‌ است.

دو برادر كه متهم به قتل مردي جواني شده‌اند يك‌بار ديگر در برابر قضات قرار گرفتند و تاكيد كردند اتهامي كه به آنها وارد شده بي‌اساس است و مقتول خودكشي كرده‌ است.

اين دو برادر متهم هستند مرد مورد علاقه خواهرشان را به قتل رسانده‌اند.مرداد ماه پنج سال پيش وقتي كه ماموران كلانتري نبرد در محل حادثه حاضر شدند، جسد مرد جواني را ديدند كه غرق در خون كنار پنجره خانه‌اي افتاده ‌بود.

دو برادري كه ماموران را باخبر كرده بودند در محل حضور داشتند. آنها مدعي شدند مقتول خودش را از پنجره طبقه سوم خانه آنها به پايين پرت كرده‌ است. وقتي جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت، دو برادر مورد بازجويي قرار گرفتند. آنها مدعي شدند مقتول براي برقراري ارتباط با خواهرشان وارد خانه آنها شده و زماني كه متوجه حضور دو برادر شده خود را از پنجره طبقه سوم آپارتمان به پايين پرت كرده‌ است.

در حالي‌كه دو برادر قصد داشتند مرگ مرد جوان را خودكشي جلوه دهند، فردي كه خود را همسايه دو برادر معرفي مي‌كرد، مدعي شد صحنه قتل را ديده‌ است. او گفت: من ديدم دو برادر، مرد مقتول را از پنجره به بيرون پرت كردند و بعد خون‌هايي را كه در راهرو ريخته بود، پاك كردند. گفته‌هاي اين مرد در حالي بود كه پزشكي قانوني هم اعلام كرد مرد جوان بر اثر سقوط فوت نكرده بلكه اين مرد به خاطر ضربه‌اي كه به سرش خورده‌ جانش را از دست داده و بعد از اينكه ضربه به سرش برخورد كرده از پنجره به پايين پرت شده ‌است.

هر چند دو برادر همچنان منكر قتل بودند، پرونده با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست براي رسيدگي به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري ‌استان تهران فرستاده شد. متهمان همچنان منكر قتل شدند و گفتند قصد كشتن مرد جوان را نداشتند اما او ترسيد و خود را از پنجره به پايين پرت كرد. اين دو برادر در دادگاه گفتند: ما اتهام قتل را قبول نداريم. شب حادثه به صورت سرزده به خانه رفتيم. خواهرم در منزل تنها بود و متوجه شديم مردي هم در خانه ‌است.

او را دنبال كرديم. مرد جوان به سمت طبقه سوم دويد و ما هم پشت سرش رفتيم. وارد اتاق شد و وقتي ديد نمي‌تواند فرار كند به سمت پنجره رفت و خود را از پنجره به بيرون پرت كرد. اين دو برادر گفته‌هاي شاهد را رد كردند و گفتند كه اين حرف‌ها دروغ است. زماني كه شاهد پرونده براي بيان شهادت در دادگاه حاضر شد، گفته‌هاي قبلي‌اش را رد كرد و گفت: من در بازپرسي گفتم جسد را در كنار پنجره در خيابان ديدم و آنجا خون هم بود. من در مورد داخل خانه متهمان حرفي نزدم. با اين حال هيات قضات با اكثريت آرا دو برادر را به قصاص محكوم كردند.

رأي صادره مورد اعتراض متهمان قرار گرفت و پرونده به ديوان‌عالي كشور فرستاده شد. هيات قضات ديوان‌عالي اعلام كردند با توجه به اينكه شاهد پرونده گفته‌هاي خود را پس گرفته و متهمان هم در هيچ‌يك از مراحل تحقيق به قتل اعتراف نكرده‌اند، همچنين با توجه به نظريه پزشكي قانوني كه در آن معلوم نيست ضربه را كدام يك از متهمان به سر مقتول وارد كرده، رأي صادره نقض شده و رسيدگي به آن به شعبه ديگري موكول مي‌شود.

با توجه به نظر ديوان‌عالي كشور روز گذشته شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران براي رسيدگي به اين پرونده تشكيل جلسه داد. در اين جلسه كه قاضي محمدي ‌كشكولي رياست آن را برعهده داشت بعد از اينكه نماينده دادستان تهران در جايگاه حاضر شد براي دو متهم درخواست مجازات كرد و اولياي‌دم هم درخواست مجازات قصاص كردند. متهمان در جايگاه حاضر شدند آنها يك‌بار ديگر اتهام را رد كردند و گفتند نمي‌دانند ضربه چطور به سر مقتول وارد شده است و آنها در قتل هيچ ‌نقشي نداشتند و مقتول از ترس خودش را به بيرون پرت كرد. متهمان گفتند: ما مي‌خواستيم او را بگيريم. مقتول مسير خانه را به درستي بلند نبود و داشت فرار مي‌كرد.

وقتي در يك اتاق گير افتاد ديگر نتوانست كاري كند البته به نظر نمي‌رسيد قصد خودكشي دارد، او فكر مي‌كرد مي‌تواند از سه طبقه بيرون بپرد و آسيب‌ نبيند. ما هم بعد از اينكه ديديم او خود را از پنجره به بيرون پرت كرد به پليس خبر داديم اگر قتل كار ما بود اين كار را نمي‌كرديم. بعد از دفاعيات متهمان و وكلاي مدافع آنها، هيات قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري‌ استان تهران براي صدور رأي دادگاه وارد شور شدند.

منبع: شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سقوط مرموز مرد جوان از طبقه سوم آپارتمان



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج