adexo3
۱۴۸۴۲۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقاد از انتساب اسیدپاشی به آمران معروف

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری موضوع اسیدپاشی را جنایتی فردی و اجتماعی دانست و گفت: از قوه قضائیه می‌خواهم رسانه‌هایی را که بی‌دلیل این جنایت را منتسب به امر به معروف و نهی از منکر کردند تحت تعقیب قانونی قرار دهد.

خبرگزاری مهر: آیت‌الله سیداحمد خاتمی درباره حادثه اسیدپاشی در کشور اظهار کرد: جنایت اسیدپاشی که این روزها در کشور صورت گرفت هم جنایت فردی بود که باید فرد اسیدپاش قصاص شود و هم جنایت اجتماعی بود، چون حیثیت نظام را زیرسئوال برد.

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه عامل یا عاملان این جنایت باید به اشد مجازات برسند، درباره انتساب این حادثه به آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: در کنار جنایت اسیدپاشی، گناه بزرگ دیگری صورت گرفت که عاملش برخی از سایت‌ها و روزنامه‌ها بودند و آن انتساب این جنایت به آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: مصرانه از قوه قضائیه می‌خواهم که سایت‌ها و روزنامه‌هایی که بی‌دلیل و بی‌مستند این جنایت را منتسب به امر به معروف و نهی از منکر کردند تحت تعقیب قانونی قرار دهد چراکه این منکر هم منکری بود همانند منکر اسیدپاسی که همزمان باید به این دو رسیدگی شود.

لزوم همگانی‌شدن امر به معروف

همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر، محور دیگری سخنان این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بود و وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که پرسید چگونه می‌توان مسئله تذکر لسانی را در جامعه اسلامی همگانی کرد، گفت: برای همگانی شدن وظیفه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید چند گام برداشته شود که گام اول معرفی معروف‌ها و منکرهاست.

وی اضافه کرد: در باب امر به معروف و نهی از منکر یک شرط، معرفت معروف و معرفت منکر است که این گام باید برداشته شود تا در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی بگویند این معروف است و این منکر، تا کسانی پیدا نشوند که به بهانه انکار منکری، منکر دیگری را تحقیر کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید باور این وجوب در همگان پدید آید، از این مهم به عنوان دومین گام همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است مثل نماز و روزه. حتی در برخی روایت هست که امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که واجبات دیگر با این واجب برپا می‌شوند.

طرح امر به معروف ۳۶ سال دیر به مجلس رفته است

استاد درس خارج حوزه سومین گام همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر را قانونمندشدن امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: اصل هشتم قانون اساسی اصل امر به معروف و نهی از منکر است.

به اعتقاد آیت‌الله خاتمی، طرحی که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است ۳۶ سال دیر به مجلس رفته است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری معتقد است که این طرح، امر به معروف و نهی از منکر را ضابطه مند می‌کند.

وی تاکید کرد: این طرح حمایت‌کردنی است، آنچنان که بحمدالله نمایندگان مجلس با همراهی خوب، مفاد این طرح را تصویب می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خبرگزاری فارس: "سابقه ی اسیدپاشی در کشورهای دیگر " را بخوانید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج