جاباما
۱۵۱۴۱
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

دلیل ممنوعیت استفاده از VPN و فیلتر شكن

شاید برای شما هم پیش آمده که دلیل ممنوعیت فیلتر شکن را ندانید و برایتان جای سوال داشته باشد که استفاده از آنها چرا جرم محسوب می شود و ممنوع است.

شاید برای شما هم پیش آمده که دلیل ممنوعیت فیلتر شکن را ندانید و برایتان جای سوال داشته باشد که استفاده از آنها چرا جرم محسوب می شود و ممنوع است.

معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در زمینه دلایل ممنوعیت استفاده از فیلترشكن‌ها گفت:

بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند، بلكه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه به اطلاعات دورن رایانه وی دسترسی پیدا كرده و امكان كپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی كاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌شود.

با توجه به اینكه مردم تنها به دلیل یک نیاز آنی و بدون بررسی عملكرد اینگونه نرم افزارها را بر روی رایانه نصب می‌كنند، ممكن است این نرم افزارها خود یک تروجان و یا کلیدخوان باشند و اطلاعات مربوطه به نام عبور و كاربردی افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند.

همچنین VPN ها اطلاعات را به صورت کد شده منتقل می‌كنند و فرمول دِکُد كردن آن در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد كه سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نكرده باشد.

استفاده از چنین روش‌هایی ممكن است خطرات بسیاری داشته باشد و كاربران اینترنت باید بدانند كه استفاده از چنین نرم افزارها و روش‌هایی، مانند این است كه همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و كاری، آپلود كرده و در اختیار عموم قرار دهیم.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دلیل ممنوعیت استفاده از VPN و فیلتر شكن


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج