۱۶۰۰۶۴۷
۱۴۳۹
۱۴۳۹
پ

یک ایرانی دعوت اسکار را رد کرد

نادر ساعی‌ور، فیلمساز ایرانی، دعوت آکادمی اسکار را برای عضویت نپذیرفت و این تصمیم را، به کنایه، «از یادداشت‌های یک ذهن زنگ‌زده و عقب‌مانده و فسیل و چپ‌زده بی‌سواد» نامید.

سلام سینما: نادر ساعی‌ور، فیلمساز ایرانی، دعوت آکادمی اسکار را برای عضویت نپذیرفت و این تصمیم را، به کنایه، «از یادداشت‌های یک ذهن زنگ‌زده و عقب‌مانده و فسیل و چپ‌زده بی‌سواد» نامید.

نادر-ساعی_-ور

پس از اعلام نام ساعی‌ور به‌عنوان یکی از 529 سینماگر دعوت‌شده برای عضویت در آکادمی اسکار، این فیلمساز در یک استوری اینستاگرام نوشت: « از تمام دوستانی که دعوت آکادمی اسکار از بنده را تبریک گفتند ممنونم. اما با اطلاعات امروز خودم از ساز و کار این نهاد مالی، از حضور در آکادمی انصراف می‌دهم و ترجیح می‌دهم جزوی از این شوی تجاری و تبلیغاتی نباشم.

برای من روشن است که چه فیلم‌هایی اسکار می‌گیرند و چرا! تکلیف جایزه اسکار با کمپین‌های میلیون دلاری مشخص می‌شود نه با ارزش‌های سینمایی آثار! هرچند این سخن به این معنی نیست که هر فیلمی اسکار می‌گیرد، فاقد ارزش‌های هنری است! من اصولاً با هر مسابقه‌ای برای آثار هنری مخالفم! اگر روزی آنقدر پول داشته باشم که بتوانم با هزینه‌ی خودم فیلم بسازم، آن را در هیچ فستیوالی شرکت نخواهم داد!

هرچند همین متن هم می‌تواند به سادگی بخشی از شو من در این جهان متظاهر به نظر برسد، اما هیچ راه دیگری برای بیان انصراف خودم پیدا نکردم. قبلاً به همین دلیل، از انتشار متون انصراف خودم از برخی جشنواره‌ها (حیفا، مسکو، هاینیان چین و …) پرهیز کردم تا شائبه‌ی قهرمان بازی و شو تبلیغاتی برای خودم ایجاد نشود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج