اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عذرخواهي بانك جهاني از ايران

محمود بهمني در حاشيه بيست و يكمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي گفت: بانك مركزي به زودي رشد اقتصادي را اعلام خواهد كرد.

رييس كل بانك مركزي از عذرخواهي بانك جهاني بابت اعلام رشد اقتصادي غير واقعي براي ايران خبر داد و گفت:‌ بانك جهاني اعلام كرده به زودي اعداد پيشين را اصلاح خواهد كرد.
محمود بهمني در حاشيه بيست و يكمين همايش سالانه سياست‌هاي پولي و ارزي گفت: بانك مركزي به زودي رشد اقتصادي را اعلام خواهد كرد.

وي با بيان اين كه متخصصان آمار و بانكي بانك مركزي هرگز شرافت كاري و حرفه‌اي خود را به مباحث حاشيه‌اي نخواهند فروخت در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه شايعه‌هايي درباره دستكاري متخصصان بانك مركزي در آمارها وجود دارد افزود: چنين چيزي هرگز صحت ندارد و بانك مركزي به زودي نرخ رشد اقتصادي را اعلام خواهد كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نرخ رشد اقتصادي در شش ماهه اول امسال اعلام خواهد شد يا خير؟ گفت: قطعا اين گونه است و من مي‌گويم كه زودتر از آن نيز نرخ رشد اقتصادي اعلام خواهد شد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آخرين وضعيت پرداخت مطالبات تعاوني اعتباري بهمن ايثار چگونه است؟ گفت: جاي هيچ نگراني در اين رابطه وجود ندارد هم اكنون متوليان امر در حال تسويه مطالبات مشتريان هستند و اين كار از مطالبات خرد به سمت مطالبات كلان در حال انجام است.
وي با اشاره به تلاش بانك مركزي براي ساماندهي تعاوني‌هاي اعتباري يا موسسات غير متشكل پولي گفت: 30 سال است كه چنين موسساتي با عناوين قرض الحسنه مشغول به كارند اما طي يك سال گذشته بانك مركزي به صورت جدي وارد عمل شده وآن‌ها را ساماندهي مي‌كند بنابراين سياست بانك مركزي در اين زمينه به شدت ادامه مي‌يابد.

بهمني همچنين در پاسخ به اين سوال كه نتيجه كارشناسي‌ها درباره تغيير پول ملي به كجا رسيده است؟ گفت: هنوز تصميم قطعي در اين باره گرفته نشده است. با اين وجود ما يك نظرسنجي عمومي از طريق پايگاه اينترنتي بانك مركزي انجام خواهيم داد و در آن درباره تعداد صفرهاي قابل حذف، زمان اجراي طرح و واحد پول ملي جديد نظرسنجي عمومي انجام خواهيم داد.
وي با بيان اين‌كه هيچ زماني براي شروع تغيير واحد پول ملي مشخص نشده است، گفت:‌ اين كار ممكن است در يك پروسه دو يا سه ساله انجام شود به اين معني كه مي‌توان پول جديد را با پول كنوني همزمان در بازار داشت تا مخاطبان به طور دقيق مفهوم تغيير آن را دريابند.

وي افزود:‌ تا زماني كه همه مردم جامعه نسبت به اين موضوع به طور كامل آگاه نشوند و معادل يابي پول جديد و قديم را در نيابند اين كار نهايي نخواهد شد.
بهمنی با تكذيب اجراي دفعي و يكباره تغيير پول ملي گفت: اين كار به تدريج انجام خواهد شد. همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه سهم‌بري بانك مركزي از اتفاقات اخير در بازار سكه چگونه بوده است؟ گفت:‌ بانك مركزي در اين قضايا سهمي نبرده است و حتي ماليات ناشي از فروش سكه نيز به طور كامل به خزانه واريز شده است.

منبع: ایسنا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج