adexo3
۱۶۵۱۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اعیان ها در سال ۲۰۱۴ چقدر پولدارتر شدند؟

ثروتمندترین‌های دنیا در سال ۲۰۱۴ در مقابل کاهش قیمت‌های انرژی و آشفتگی ژئوپلیتیکی، ثروتمندتر شده و ۹۲ میلیارد دلار به ثروتشان افزودند.

خبرگزاری ایسنا: ثروتمندترین‌های دنیا در سال ۲۰۱۴ در مقابل کاهش قیمت‌های انرژی و آشفتگی ژئوپلیتیکی، ثروتمندتر شده و ۹۲ میلیارد دلار به ثروتشان افزودند.

بزرگترین برنده در میان این گروه جک ما، بنیانگذار علی بابا گروپ هولدینگ بود که بزرگترین شرکت بازرگانی الکترونیکی چین است. ما که یک معلم سابق زبان انگلیسی بوده و این شرکت را در سال ۱۹۹۹ در آپارتمانش راه اندازی کرد، ۲۵.۱ میلیارد دلار به ثروتش افزود و از زمان عرضه عمومی سهام شرکتش، از رشد ۵۶ درصدی ارزش سهام آن سوده برده است.

اعیان ها در سال 2014 چقدر پولدارتر شدند؟

جک ما حتی موفق شد از لی کا شینگ به عنوان ثروتمندترین مرد آسیا پیشی بگیرد. لی ۸۶ ساله در واکنش به این موضوع اعلام کرد از موفقیت افراد جوان چینی خوشحال می‌شود.

سهام جهانی در سال ۲۰۱۴ صعود کرد. شاخص MSCI جهان در طول سال ۴.۲۵ درصد رشد کرد و تا ۲۹ دسامبر به ۱۷۳۱.۷۱ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ با ۱۳.۱ درصد رشد به ۲۰۹۰.۵۷ واحد و شاخص استاکس اروپا ۶۰۰ با ۴.۸۸ درصد رشد به ۳۴۴.۲۷ واحد رسید.

اعیان ها در سال 2014 چقدر پولدارتر شدند؟

دو برنده بزرگ بعدی وارن بافت و مارک زوکربرگ از آمریکا بودند. بافت ۸۴ ساله که رییس هیات مدیره برکشایر هاتاوی بود با صعود ۲۸ درصدی ارزش سهام این شرکت، ۱۳.۷ میلیارد دلار به ثروتش افزود.

بافت در پنجم دسامبر از کارلوس اسلیم، میلیاردر و غول مخابراتی مکزیکی پیش افتاد و دومین مرد ثروتمند جهان شد.

اعیان ها در سال 2014 چقدر پولدارتر شدند؟

ثروت بیل گیتس ، یکی از دو بنیانگذار غول نرم افزاری مایکروسافت ۹.۱ میلیارد دلار در طول سال ۲۰۱۴ افزایش پیدا کرد و این میلیاردر ۵۹ ساله با ۸۷.۶ میلیارد دلار دارایی، همچنان عنوان ثروتمندترین مرد جهان را حفظ کرد.

زاکربرگ، مدیرعامل بزرگترین شرکت شبکه اجتماعی جهان با صعود ارزش سهامش به رکورد بالا در ۲۲ دسامبر، ۱۰.۶ میلیارد دلار به ثروتش افزود.

امسال فیس بوک وارد عرصه کسب و کار موبایل شده که به کمک ابتکارهای بازاریابی و تبلیغات فزاینده رونق زیادی پیدا کرده است. خرید اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ به مبلغ یک میلیارد دلار برای فیس بوک مثمرثمر بوده است. به گفته تحلیلگران سیتی گروپ، این برنامه اشتراک گذاری عکس اکنون ۳۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

شرکت فیس بوک زاکربرگ در روسیه که پوتین در بحبوحه کسادی اقتصادی، سرکوب اینترنتی را تشدید کرده است، با چالش روبرو است اما هیچ کس بدتر از ولادیمیر اوتوشنکوف ضربه نخورد. او که زمانی چهاردهمین مرد ثروتمند روسیه بود، ۸۰ درصد از ثروتش را از دست داد و از رتبه بندی بلومبرگ خارج شد. این میلیاردر ۶۶ ساله در سپتامبر پس از اینکه به پولشویی متهم شد، به بازداشت خانگی محکوم شد.

لئونید میخائلسون از نظر دلاری، بزرگترین بازنده در میان ۲۰ ثروتمند بزرگ روسیه بود که ۷.۸ میلیارد دلار از ثروتش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون از دست داد. این میلیاردر ۵۹ ساله مدیرعامل شرکت نوواتک است که دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی روسیه است و ارزش سهامش امسال ۴۴ درصد نزول کرده است. طبق رتبه بندی بلومبرگ، ثروت او به ۱۰.۱ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

یکی از معدود میلیاردرهای روسی حاضر در فهرست ۴۰۰ ثروتمند که موفق شد در سال ۲۰۱۴ به ثروتش اضافه کند اولگا دریپاسکا بود که با رشد ۱۲۲ درصدی ارزش سهام غول آلومینیوم یونایتد روسال، ۱.۶ میلیارد دلار به ثروتش اضافه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج