adexo3
۱۸۱۰۹۱
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقال جسد «سلطان سلیمان» به ترکیه

نخست‌وزیر ترکیه از انتقال موقت جسد «سلیمان شاه» از سوریه به ترکیه خبر داد.

خبرگزاری فارس: «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه، در سخنانی از انتقال موقت جسد «سلیمان شاه» از سوریه به ترکیه خبر داد و گفت با بازگشت اوضاع به حالت طبیعی، این پیکر به خاک سوریه بازگردانده خواهد شد.

به نوشته «اسکای نیوز»، نخست‌وزیر ترکیه گفت که در این عملیات ترکیه که در خاک سوریه انجام شد، از ۱۰۰ خودرو نظامی از جمله ۳۹ تانک استفاده شد. همچنین برای انجام این عملیات از هیچ طرفی اجازه گرفته نشد و درگیری خاصی نیز صورت نگرفت تنها یک سرباز ترک بر اثر یک حادثه کشته شد.

وی افزود: یک منطقه در روستای «آشمة» در سوریه تحت سیطره ارتش ترکیه در آمد و پرچم ترکیه در آن برای زمینه‌سازی انتقال جسد سلیمان شاه برافراشته شد.

آرامگاه سلیمان شاه در شمال شهر حلب قرار داشت. این آرامگاه با وجود آنکه در خاک سوریه واقع شده بود، ولی بر اساس پیمان‌نامه‌هایی که پس از سقوط امپراتوری عثمانی وضع شد، بخشی از قلمروی ترکیه در خاک سوریه محسوب می‌شود.

سلیمان شاه با کشورگشایی وسعت قلمرو خود را تا سواحل فرات گسترش داد. او در یکی از سفرهایش در حین عبور از رودخانه فرات غرق و جسدش را در مکان فعلی به خاک سپرده و گنبدی بروی قبر وی بنا می‌کنند. این آرامگاه پس از سقوط امپراطوری عثمانی، طی قرارداد آنکارا و قرارداد لوزان این منطقه، به عنوان جزئی جدا نشدنی از خاک ترکیه به رسمیت شناخته شد. در سال ۱۹۳۸ ساختمانی بزرگ در این منطقه بناگردید و ژاندارمری ترکیه در محل مستقر شد و ارتش ترکیه مسئولیت حفاظت از آرامگاه را بر عهده گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      گور به گور بشود.خودش با ان عثمانی عقده ایش که به زباله دانی تاریخ رفت.چقدر ایران را زجر دادند وزمینهایمان را دزدیدند.

    • مهدی

      این درست نیست به کسی که برای مملکت خودش پیروزی و افتخار اورده توهین کرد در این صورت دیگران هم می توانند به مفاخر ما مثل نادر شاه توهین کنند

    • بدون نام

      ترکیه در برابر اسرائیل که 9 شهروندش را کشت مانند موش با چند ماسوره خفقان گرفت و حال در برابر سوریه-که با توطئه شاگردی خود ترکیه داغون شده است-ژست شیر به خود می گیرد.این بار کج به مقصد مبارکی نمی رسد.اسلامیت اردوغان در این حد است!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینکه چیزی نیست این ترکیه حتی برای روسیه هم قلدری میکنه زیادی هوا ورش داشته خیال میکنه خبریه ک پوتین ب ترکیه گفته میتونه ب راحتی ترکیه با خاک یکسان کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج