adexo3
۱۸۶۷۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شکایت آسوشیتدپرس از وزارت خارجه آمریکا

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز چهارشنبه دادخواستی را علیه وزارت امور خارجه ارائه کرد که بر اساس آن خواستار انتشار اسناد و مکاتبات دولتی در زمان تصدی پست وزارت خارجه در زمان کلینتون شد

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه دادخواستی را علیه وزارت امور خارجه ارائه کرد که بر اساس آن خواستار انتشار اسناد و مکاتبات دولتی در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه توسط هیلاری کلینتون شد.

این اقدام قانونی پس از آن مطرح شد که بر اساس قانون اطلاعات آزاد آمریکا چندین درخواست ارسال شد که هیچ کدام عملی نشد. این درخواست‌ها شامل درخواستی از خبرگزاری آسوشیتدپرس بوده که ۵ سال پیش ارائه شده بود.

"کارن کیسر" مشاور ارشد خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که پس از مشورت‌ها دقیق و هدر رفتن دیگر گزینه‌ها، آسوشیتدپرس گام‌های قانونی مورد نیاز برای دستیری به این اسناد مهم را اتحاد کرده که باعث روشن شدن اقداماتی می وشد که توسط هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه می‌شود. این در حالی است که وی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ است.

"کاتلین کارول" سردبیر اجرایی آسوشیتدپرس گفت: قانون آزادی اطلاعات ایجاد شده تا به شهروندان دیدگاه روشنی درباره اقداماتی که دولتمردان از طرف آنها انجام می‌دهند بدهد.

استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی خود در دوره‌ای که وزیر خارجه آمریکا بوده به جنجالی بزرگ تبدیل شده و این مساله می تواند نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

ولی کلینتون در این باره مدعی شده است که هیچ گونه اطلاعات حساس و طبقه بندی شده ای را با استفاده از ایمیل شخصی خود، ارسال نکرده است.

کلینتون در یک کنفرانس خبری گفت: من هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را برای کسی با ایمیل شخصی ام ارسال نکرده ام. من به خوبی از الزامات مربوط به اطلاعات طبقه بندی شده آگاهی دارم و اطلاعات طبقه بندی شده را ارسال نکرده ام.

کلینتون افزود: به خاطر راحتی از حساب کاربری شخصی خود برای ارسال و دریافت ایمیل ها استفاده کرده و به این مساله اذعان کرده است که هوشمندانه تر این بوده است که از ۲ حساب کاربری استفاده می کرده است.

هیلاری کلینتون سال گذشته ۵۵ هزار صفحه ایمیل خود و کارکنانش را در اختیار وزارت خارجه قرار داد و مقام های این وزارتخانه اعلام کرده‌اند که وی و کارکنان شخصی‌اش تصمیم گرفته‌اند کدامیک از ایمیل‌های ۴ سال گذشته را در اختیار وزارت خارجه قرار دهند.

ایمیل های شخصی در برابر حملات سایبری و هکری آسیب پذیری بالاتری داشته و این مساله نگرانی های زیادی را نسبت به استفاده هیلاری کلینتون در استفاده از ایمیل شخصی خود در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، به وجود آورده است.

هیلاری کلینتون در مدت ۴ سالی که وزیر خارجه آمریکا بوده، هیچ آدرس ایمیلی از دولت فدرال نداشته است. دستیاران و مشاوران وی نیز هیچ اقدامی را نسبت به استفاده کلینتون از آدرس ایمیل های دولتی انجام نداده اند. این مساله می تواند نقض قوانین فدرال در خصوص الزامات مربوط به مقام های رسمی دولتی به شمار رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج