۱۸۹۱۲۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شیراز با گل‌های بهاری آراسته می‌شود

شیراز، شهری که اعتدال هوای آن در بهمن ماه شکوفه‌های بادام را بر شاخساران می‌نشاند از نیمه‌های اسفند آماده استقبال از بهار شده و فضای سطح شهر نیز با گل‌های بهاری آراسته و زیبا می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: شیراز، شهری که اعتدال هوای آن در بهمن ماه شکوفه‌های بادام را بر شاخساران می‌نشاند از نیمه‌های اسفند آماده استقبال از بهار شده و فضای سطح شهر نیز با گل‌های بهاری آراسته و زیبا می‌شود.

خانه‌تکانی و آراستن منازل یکی از رسوم قدیمی ایرانیان در آستانه سال نو است اما این آراستن منحصر به منازل نیست بلکه خیابان‌های شهر و به ویژه خیابان‌های منتهی به اماکن تاریخی نیز به گل‌های بهاری آراسته می‌شوند.

شیراز، شهری که اعتدال هوای آن در بهمن ماه شکوفه‌های بادام را بر شاخساران می‌نشاند از نیمه‌های اسفند آماده استقبال از بهار می‌شود در کنار باغ‌های زیبای شهر چون باغ ارم، جهان‌نما و دلگشا فضای سطح شهر نیز با گل‌های بهاری آراسته و زیبا می‌شود.

از نیمه اسفند تا ابتدای سال جدید خیابان‌ها و بلوارهای شیراز توسط شهرداری شیراز گلکاری می‌شود، جداول خیابان‌ها رنگ تازه می‌خورد و همه چیز رنگ‌و بوی بهار می‌گیرد.

در ضلع شمالی شیراز دروازه‌ای است به نام دروازه قرآن که در گذشته محل عبور و مرور مسافران بوده اما امروزه به یکی از نمادهای گردشگری و زیبای شهر تبدیل شده است. نورپردازی این بنا تصویری زیبا می‌آفریند و از ارتفاعات اطراف آن می‌توان به خوبی شهر را دید.

ارگ کریم‌خانی و مجموعه زندیه از دیگر جاذبه‌های گردشگری شیراز است که گلکاری فضای اطراف آن جلوه‌ای دیگر به این اثر می‌دهد و این اثر را آماده بازدید گردشگران می‌کند.

مجتبی معطری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز، از نصب ۷۰ مورد المان حجمی گل در سطح شهر خبر داد که به گفته وی این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه این المان‌ها با عنوان " استقبال از بهار" تهیه شده است، می‌گوید: این المان‌ها در ایام نزدیک به عید در سطح شهر نصب می‌شود.

گل‌کاری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای آماده کردن شهر توسط شهرداری انجام می‌شود که به گفته معطری امسال در ۲۲ هکتار از سطح شهر گل‌کاری صورت می‌گیرد و نسبت به سال گذشته ۶ هکتار افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز از تناسب نوع چیدمان و گلکاری‌ها متناسب با ایام فاطمیه خبر داد و گفت: برخی از المان‌های حجمی متناسب با سوگواری این ایام است.گل‌های سوسن، میمون، شب‌بو از جمله مهم‌ترین گل‌هایی است که در بلوارهای شیراز کاشته می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج