adexo3
۱۹۵۰۰۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

موضع دولت درباره ممنوع‌ التصویری یک چهره

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که نظر دولت درباره ممنوع التصویری رییس جمهور پیشین چیست؟ اظهارداشت: قبلا هم به این سوال پاسخ داده ایم و حتی درباره این که آیا این اقدام، مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است یا خیر هم توضیح داده ایم اما از آنجا که سخنگوی محترم قوه قضاییه فردی آشنا به قوانین است، حتما برای هرگونه مطلبی که مطرح می کند، مستندات آن را هم دارد.

سخنگوی دولت گفت: سفر عمره تا اعمال مجازات خاطیان فرودگاه جده و اعلام رسمی آن به دولت ایران تعلیق خواهد ماند.

محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نخستین نشست خبری سال ۱۳۹۴ افزود: تعلیق سفر عمره نشانگر حساسیت و تاسف دولت جمهوری اسلامی ایران به این موضوع است و امیدواریم دولت عربستان نسبت به این حادثه که اسلامی بودن رفتارها را مخدوش می کند برخورد لازم را داشته باشد.

وی درباره حادثه شیراز نیز اظهارداشت: درباره این حادثه به زودی با هویت افراد قانون شکن آشنا خواهید شد و قوه قضاییه با جدیت دراین باره وارد شده است.

*تورم بیش از ۱۴ درصد افزایش نمی یابد

سخنگوی دولت همچنین گفت: پیش بینی شده است در سال ۹۴ تورم از ۱۴ درصد افزایش نمی یابد.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت با کاهش نرخ سود بانکی متناسب با کاهش تورم موافق است.

* ۱۸۰ هزار میلیارد تومان درآمدهای وصولی سال ۹۳

نوبخت در بخش دیگری از این نشست خبری به اثرات کاهش قیمت نفت بر بودجه ۹۳ پرداخت و گفت: برای این که این اثر کاهش یابد ، از طریق اولویت بندی برنامه ها عمل کردیم.

وی ادامه داد: از ۲۱۱ هزار میلیارد تومان که در بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده بود ، در حد ۱۸۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل شد.

وی همچنین به بودجه طرح های عمرانی اشاره کرد و افزود: در بودجه ۹۳ برای تملک دارایی های سرمایه ای یا همان طرح های عمرانی ۲۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که عملکرد آن به ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: یعنی در سال ۹۳ برای طرح های عمرانی بیش از ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت کردیم و این رقم نسبت به سال ۹۲ می تواند نشانگر یک و نیم برابر شدن طرح های عمرانی باشد.

نوبخت همچنین به تورم اسفندماه سال ۹۳ اشاره کرد و اظهارداشت: طبق آمار اعلام شده تورم ۱۲ ماهه در سال ۹۳ ، ۱۴.۸ درصد بود که نسبت به پیش بینی ۲۵ درصدی برای تورم سال ۹۳ ، ۱۰ واحد درصد کمتر بوده است.

وی، توجه به محدودکردن هزینه های جاری و متمرکزشدن روی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (طرح های عمرانی) را برنامه برای ایجاد رشد اقتصادی برشمرد و ادامه داد: معاون اول رییس جمهوری هم بخشنامه ای را به دستگاه های اجرایی اعلام کرد تا نسبت به افزایش هزینه ها بیش از آنچه که در بودجه پیش بینی شده است اجتناب کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: اگر دستگاهی بیش از این پیش بینی هزینه کند ، قابل پرداخت نخواهد بود.

* اجرایی شدن طرح رتبه بندی فرهنگیان از مهرماه

سخنگوی دولت همچنین درباره اجرای رتبه بندی فرهنگیان اظهار داشت: برای افزایش کارایی و ایجاد انگیزش بیشتر در کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، طرح رتبه بندی کردن فرهنگیان با اعتبار ویژه یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از اول مهرماه اجرا می شود.

نوبخت با تاکید بر این که این اعتبار جدای از اعتبارات معمول وزارت آموزش و پرورش است ، خاطرنشان کرد: برای اجرا کردن رتبه بندی معلمان در سال ۹۵ هم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

* برنامه ششم با رویکردی مناسب و قابل اجرا

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره تدوین برنامه ششم توضیح داد و گفت: اجرای برنامه های پنج ساله در ایران از پیش از پیروزی انقلاب آغاز شده بود که ۵ برنامه مربوط به آن دوره و ۵ برنامه هم پس از انقلاب اجرا شد اما بررسی همه آنها نشان دهنده آن است که همواره بین اهداف مطرح شده و عملکرد تفاوت هایی وجود دارد.

نوبخت افزود: از دولت تدبیر و امید انتظار می رفت که در این باره آسیب شناسی داشته باشد. بنابراین سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در آن زمان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری بود از فروردین ۹۳ این کار را آغاز کرد.

وی با بیان این که برای اجرای بهتر این برنامه ها نیاز بود برخی از سیاست های کلان تدوین شود که پیش نویس آن را تقدیم کردیم، ادامه داد: داشتن برنامه بسیار لازم و ضروری است اما به دلیل وجود قوانین و احکام متعدد در برنامه پنجم اکثر دستگاه های اجرایی نتوانستند به درستی آن را اجرا کنند.

سخنگوی دولت با بیان این که عملکرد این برنامه تا کنون رضایت بخش نبوده است، خاطرنشان کرد: در راستای تحول و اصلاح این روند، برنامه ششم بسیار مشخص است و می دانیم که چه موضوعات مهمی مورد توجه است و چه مکان های خاصی باید در راستای توسعه مورد توجه بیشتری قرار گیرند از این رو برنامه ششم با یک رویکرد مناسب، مختصرتر از گذشته، چابک و قابل اجرا خواهد بود.

* موافقت دولت با تقلیل نرخ سود بانکی

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی درباره نرخ سود بانکی نیز گفت: یکی از مسوولیت های شورای پول و اعتبار تعیین نرخ سود بانکی است؛ علاوه بر آن یک همبستگی معناداری بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم وجود دارد. سال های قبل که نرخ تورم فزاینده بود افزایش نرخ سود بانکی می توانست توجیه داشته باشد. نوبخت با تاکید بر این که دولت با تقلیل نرخ سود بانکی متناسب با تورم موافق است، افزود: انتظار این است حال که نرخ تورم روند کاهنده دارد نرخ سود بانکی هم باید خود را متناسب کند.

* حذف یارانه پردرآمدها

سخنگوی دولت درباره حذف یارانه پردرآمدها این گونه اظهارداشت: به دلیل آن که بودجه ۹۴ به موقع از مجلس به دولت نرسید، نوشتن آیین نامه اجرایی آن به سال ۹۴ برخورد کرد.

نوبخت با بیان این که البته ضوابط اجرایی بودجه در سال ۹۳ به تصویب رسید، ادامه داد: در آیین نامه اجرایی بودجه، چگونگی حذف یارانه پردرآمدها مطرح خواهد شد و پس از تصویب نهایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسوولیت اجرای این موضوع را برعهده دارد، اطلاع رسانی خواهد کرد.

* ممنوع التصویری رییس جمهوری پیشین

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که نظر دولت درباره ممنوع التصویری رییس جمهور پیشین چیست؟ اظهارداشت: قبلا هم به این سوال پاسخ داده ایم و حتی درباره این که آیا این اقدام، مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است یا خیر هم توضیح داده ایم اما از آنجا که سخنگوی محترم قوه قضاییه فردی آشنا به قوانین است، حتما برای هرگونه مطلبی که مطرح می کند، مستندات آن را هم دارد.

* تعلیق حج عمره تا مجازات خاطیان

سخنگوی دولت درباره حادثه فرودگاه جده و اقدامات دولت در این باره نیز گفت: وزارت امورخارجه پیگیری های لازم را در این باره انجام داده است اما تا کنون پاسخ صحیح و رسمی از اقداماتی که باید بازدارنده و الزام آور باشد دریافت نکرده ایم.

نوبخت ادامه داد: به همین جهت با تاکید رییس جمهوری، وزیر ارشاد فعلا تعلیق سفرهای عمره را به عنوان عاملی که نشانگر میزان حساسیت و تاسف دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع باشد ، اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در این باره نظرات مراجع را هم دریافت کردیم و امیدواریم دولت عربستان نسبت به این حادثه ای که اسلامی بودن رفتارها را مخدوش می کند از طریق قوانین اقدام و رسما به دولت جمهوری اسلامی ایران منعکس کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تا آن زمان تعلیق سفرهای عمره ادامه خواهد داشت.

نوبخت در پاسخ به این سوال که یکی از وعده های دولت یازدهم اعتباربخشی به پاسپورت ایرانی بوده است تا چه میزان این وعده محقق شده است؟ گفت: همین میزان که دولت ایران رو در روی قدرت های بزرگ می نشیند و در جهت استیفای حقوق ملی و بین المللی ایرانیان نظر می دهد و طرف مقابل را موظف می کند که نظرات قانونی، منطقی و مستدل ایرانیان را بپذیرند؛ بر اعتبار ایرانیان در عرصه های بین المللی خواهد افزود.

وی تصریح کرد: این اقدام حتما جایگاه رفیع ایران را ارتقا خواهد داد.

* معرفی هویت قانون شکنان شیراز

سخنگوی دولت درباره حادثه شیراز و این که گفته می شود گزارش آن به روسای قوا ارسال شده است هم این گونه پاسخ داد: با هویت افراد قانون شکن به زودی آشنا خواهید شد، قوه قضاییه هم با جدیت وارد شده است.

* فکت شیت همان نظرات مسوولین دیپلماسی است

نوبخت درباره این سوال که فکت شیت ایرانی چه زمانی صادر خواهد شد؟ اعلام کرد: مصاحبه ها، مذاکره ها و مواضعی که مسوولین وزارت امورخارجه دارند در جهت تبیین همین فکت شیت است و اگر لازم باشد به صورت مکتوب ارایه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مواضع دیپلماسی بسیار روشن است و هر مقدار که نیاز باشد برای تبیین آن اقدام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج