۱۹۸۳۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

قیمت‌ها بالا رفت

عطش بازار خودرو بیشتر شد! + جدول

عید نوروز تنها ماهی و کیف و کفش و خانه‌تکانی نیست، بلکه بازار خرید و فروش کالاهای دیگری همچون خودرو نیز گرم گرم است و مردم برای تامین خودروی مورد نیاز خود در ایام نوروز، روزها است که دست به کار شده‌اند.

مهر: عید نوروز تنها ماهی و کیف و کفش و خانه‌تکانی نیست، بلکه بازار خرید و فروش کالاهای دیگری همچون خودرو نیز گرم گرم است و مردم برای تامین خودروی مورد نیاز خود در ایام نوروز، روزها است که دست به کار شده‌اند.

بازار خرید و فروش کالا در ایام پایانی سال این روزها داغ داغ است و در گوشه و کنار شهر، ترافیک و شلوغی جمعیت برای تامین مایحتاج خود موج می‌زند. در این میان بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم نیز داغ است و هم خریداران ولع زیادی برای این بازار دارند و هم فروشندگان، فرصت را برای فروش خودروی خود مناسب دیده‌اند.

روزهای پررونق بازار خودروهای دست دوم

همه نوع خودرو در بازار، این روزها خریدار دارد و حتی خودروهایی که تا پیش از این ممکن بود که هیچ خریداری نداشته باشند، این روزها در مرکز توجه قرار گرفته‌اند و بالاخره خریداری پیدا می‌شود که آنها را خریداری کند و قیمتی بابت آن بپردازد.

در این میان کار و کاسبی بخش "نیازمندی‌های" برخی روزنامه‌ها سکه است و در بخش خودروی آن می‌توان نام و قیمت انواع و اقسام خودرو را به وفور ملاحظه کرد. از خودروهای گذر موقت و خارجی گرفته تا خودروهای داخلی سن و سال دار و صفر.

البته نمایشگاهداران خودرو نیز این روزها، رونق را در کسب و کار خود تجربه می‌کنند و هر روز، زودتر از روزهای عادی سال کرکره مغازه‌های خود را بالا می‌کشند و دم در مغازه خود را آب و جارو می‌کنند. نمایندگی‌های فروش خودروهای داخلی نیز همینطور، روزهای پررونقی را سپری می‌کنند.

به هرحال، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم این روزها مکانی دیدنی است و چانه‌زنی‌های خریداران و فروشندگان که بر سر ۵۰ هزار تومان معامله یک خودرو را به هم می‌زنند هم جالب است.

نمایشگاهداران از اوضاع بازار می‌گویند...

یکی از نمایشگاه‌داران منطقه نارمک می‌گوید: مردم به دلیل انجام سفرهای نوروزی، دست به کار شده‌اند تا بتوانند خودرویی را برای خود دست و پا کنند. در این میان، البته برخی نیز از این فضای گل‌آلود ماهی می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا خودروهای خود را با قیمتی گرانتر به خریداران بفروشند.

وی می‌افزاید: البته اگرچه افزایش نرخ ارز بر خودروهای داخلی بی‌تاثیر بوده و قیمت‌ها از سوی خودروسازان تغییری نداشته است، اما فروشندگان به دلیل این افزایش، قیمتها را بالاتر برده‌اند.

به گفته این فعال فروش خودرو، هم اکنون قیمت پراید دست دوم در مدل‌های مختلف، حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گرانتر عرضه می‌شود و خودرویی که تا دو هفته پیش برای آن به سختی مشتری پیدا می‌شد، روز گذشته با ۱۵۰ هزار تومان بالاتر از قیمت هفته‌های گذشته به فروش رسید.

یکی از نمایشگاهداران خودرو که مغازه‌اش حوالی چهارراه قصر است، در این رابطه می‌گوید: کار ما بیشتر خرید و فروش خودروهای لوکس است و البته این خودروها نیز در ایام پایانی سال، مشتریان خاص خود را دارد.

وی می‌افزاید: قیمت خودروهای لوکس خارجی بعد از نوسانات نرخ ارز، تا ۴۰ میلیون تومان هم بالا رفته و خودرویی که در گذشته ۲۰۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، اکنون به بهایی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان، کمتر فروخته نمی‌شود. این نوسانات اگرچه زیاد است، اما مشتریان خاص خود را هم دارد.

این نمایشگاهدار می‌گوید: اگرچه ۴۰ میلیون تومان پول زیادی است، اما فردی که خودروی ۲۰۰ میلیون تومانی تا ۳۰۰ میلیون تومانی خرید می‌کند، ۴۰ میلیون تومان تفاوتش را هم می‌پردازد.

وی تصریح می‌کند: در برخی دیگر از انواع خودروهای خارجی که قیمتی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان داشته‌‎اند نیز، نوسانات نرخ ارز قیمت را ۵ تا ۱۰ میلیون بالا برده است، ضمن اینکه ایام پایانی سال و بالا رفتن تقاضا برای خرید و فروش‌ها نیز به این تب اضافه کرده است.

یکی دیگر از نمایشگاهداران حوالی میدان شهدا می‌گوید: عرضه برخی از انواع خودروهای داخلی از سوی نمایندگی‌ها محدودتر شده و همین امر حاشیه‌ای را در بازار بوجود آورده است، به این معنا که برخی‌ خودروسازان با کم کردن میزان عرضه، بازار سیاهی را دامن زده اند که مردم پول خود را به سمت خرید از نمایندگی‌هایی که آن مدل خودرو را موجود دارند، می‌برند و به نام تمامی اعضای خانواده خود خودرو می‌خرند و بعد در بازار آزاد به قیمت بالاتری می‌فروشند.

وی می‌افزاید: متاسفانه نظارت بر بازار خودرو اندک است و هر فردی قیمت خودرو را در بازار آزاد و خرید و فروش های غیررسمی به هر قیمتی که می‌خواهد، قیمتگذاری می‌کند، از سوی دیگر عدم عرضه برخی از انواع خودرو نیز مشکل آفرین شده است.

جدول قیمتی انواع خودروهای خارجی در بازار

نوع خودرو

سال تولید

قیمت

هامر H2 با کارکرد60 تا 70 هزار کیلومتر

2007

50 میلیون تومان

ام جی 550 با کارکرد 30 هزار کیلومتر

2010

42 میلیون تومان

بنز C180 الگانس با کارکرد 120 هزار کیلومتر

1994

34 میلیون تومان

بنز S350 لانگ‌کیلس با کارکرد 40 هزار کیلومتر

2007

220 میلیون تومان

BMW 525 لاکچری فولدر حد صفر کیلومتر

ترخیص 2010

92.5 میلیون تومان

پرادو 2 درب با کارکرد 54 هزار کیلومتر

2008

77 میلیون تومان

تویوتا کرولا XLI صفر کیلومتر

2012

59 میلیون تومان

لکسوس در حد صفرکیلومتر

2010

146 میلیون تومان

لندکروز

2009

68 میلیون تومان

کایرون در حد صفر کیلومتر

2012

82 میلیون تومان

پورشهپانامرا4 S صفر کیلومتر

2012

450 میلیون تومان



جدول قیمتی انواع خودروهای داخلی در آستانه نوروز

نوع خودرو

سال تولید

قیمت

پراید 131 SX با کارکرد 1000 کیلومتر

1390

8.55 میلیون تومان

پراید 132 SL صفرکیلومتر

1390

9 میلیون تومان

پژو206 تیپ 6صفر کیلومتر

1390

19.7 میلیون تومان

پژو 207 در حد صفر

1390

21 میلیون تومان

پژو 405 GLX صفر کیلومتر

1390

15.2 میلیون تومان

زانتیا با کارکرد 39 هزار کیلومتر

1389

28.8 میلیون تومان

سمند سورن با کارکرد 600 کیلومتر

1390

17.6 میلیون تومان

سمند ال.ایکس سال صفر کیلومتر

1391

15.6 میلیون تومان

مگان E1 کاکررد 2000 کیلومتر

1390

35.3 میلیون تومان

آوانته با کارکرد 64 هزار کیلومتر

1386

25.5 میلیون تومان

تاکسی روآ

1388

11 میلیون تومان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج