۲۰۲۲۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کنگره قدرت را از رییس‌ جمهوری پس گرفت

باب کورکر سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی و یکی از طراحان اصلی لایحه نظارت بر توافق هسته ای با ایران، تصویب این لایحه در سنای آمریکا را بازگشت قدرت از ریاست جمهوری به کنگره خواند.

خبرگزاری ایرنا: باب کورکر سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی و یکی از طراحان اصلی لایحه نظارت بر توافق هسته ای با ایران، تصویب این لایحه در سنای آمریکا را بازگشت قدرت از ریاست جمهوری به کنگره خواند.

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح الزام باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به ارائه هر توافق هسته ای با ایران به کنگره این کشور، را تقریبا به اتفاق آرا تصویب کرد.

سناتورها با ۹۸ رای موافق در برابر یک رای مخالف، طرح موسوم به کورکر - منندز را تصویب کردند. تام کاتن سناتور جمهوریخواه آمریکایی تنها سناتوری بود که به این لایحه رای منفی داد. طرح «کورکر- منندز» که با شماره رسمی لایحه «اس ۶۱۵» در مجلس نمایندگان آمریکا به ثبت رسید، ریاست جمهوری آمریکا را ملزم می کند توافق نهایی با ایران را با تمام جزئیات آن بلافاصله به کنگره آمریکا برای بازبینی ارائه دهد.

مجلس سنا با تصویب این طرح بر نقش نظارتی کنگره در این توافق تاکید کرد. این طرح باید به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا نیز برسد.

«باب کورکر» سناتور جمهوریخواه در پی تصویب لایحه یادشده، با ابراز خوشحالی از این مساله، در یک نشست خبری شرکت کرد و گفت: در هشت سالی که از مدت فعالیتش در سنای آمریکا می گذرد نخستین باری است که می بیند کنگره بار دیگر به قدرتی که در این مدت در اختیار رییس جمهوری آمریکا بوده است، دست می یابد.

وی مدعی شد که با باز پس گرفتن این اختیار، کنگره آمریکا می تواند به وظائفی که از طرف مردم این کشور به آن محول شده به درستی عمل کند.

به گفته این سناتور، تصویب لایحه یادشده، این امکان را در اختیار کنگره قرار خواهد داد تا ازجزییات مربوط به یکی از مهمترین تصمیم دولت آمریکا در حوزه سیاست های خارجی مطلع شود و بر آن نظارت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی وی و حامیان این طرح، مشاهده «توافقنامه نیرومند و پایدار برای تضمین عدم دسترسی ایران به سلاح های هسته ای» است، افزود: این لایحه در صورت تصویب در مجلس نمایندگان، چنین فرصتی را در اختیار کنگره قرار خواهد داد و به آنها امکان می دهد نظرات خود را با صدور قطعنامه های مخالف و یا موافق درمورد توافق نامه ابراز کنند.

کنگره آمریکا با روند رو به جلوی مذاکرات و بالا رفتن حساسیت ها نسبت به توافق هسته ای، حمایت خود از سیاست های رژیم صهیونیستی را شدت بخشیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج