adexo3
۲۲۷۱۰۵
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

نظر متفاوت یک نماینده درباره ظریف

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه؛ او یکی از دو منتقدی بود که علیه محمد جواد ظریف در جلسه رأی اعتمادش در مجلس شورای اسلامی صحبت کرد. در روزهایی که ظریف یک قهرمان ملی است، این نماینده هنوز موضع منتقد دارد و خیلی تند و آتشین درباره او سخن می گوید.

نظر متفاوت یک نماینده درباره ظریف





هفته نامه تماشاگران امروز - فرهاد عشوندی: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه؛ او یکی از دو منتقدی بود که علیه محمد جواد ظریف در جلسه رأی اعتمادش در مجلس شورای اسلامی صحبت کرد. در روزهایی که ظریف یک قهرمان ملی است، این نماینده هنوز موضع منتقد دارد و خیلی تند و آتشین درباره او سخن می گوید. نظر او این است که هر کسی کشور را ناچار به پذیرش عهدنامه یا قطعنامه کند، خائن است؛ از گلستان و ترکمنچای گرفته تا امروز. این حرف های نماینده مردم ارومیه است که بی ویرایش برایتان منتشر می شود.

شما یکی از دو نفری بودید که علیه آقای ظریف در جریان رأی اعتماد ایشان صحبت کردید؛ هنوز پای حرف هایتان هستید؟

- من علیه ایشان صحبت کردم و به حرف هایم اعتقاد دارم و هنوز هم پای آنها ایستاده ام. آقای ظریف هیچ شناختی از خاورمیانه و همسایه های ایران و جریانات سیاسی داخل کشور ندارد. آقای ظریف نیویورکی است. از دوستان آنهایی که سال 88 را به هم ریختند، هستند ولی این هیچ ارتباطی به این مذاکرات ندارد. مذاکرات طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی در چارچوب شورای امینت ملی پیش می رود و اگر از آن تخطی کنند، قانونی که مجلس تصویب کرده، خود مجلس هم محکم روی آن ایستاده است.

مجلس از قوانین رهبری، خطوط قرمز نظام و قوانینی که تصویب کرده صیانت می کند ولی ما هیچ وقت زحمات آقای ظریف و دوستان شان را در آن فضای متشنجی که داشتند فراموش نخواهیم کرد. حالا اگر آمریکا به ما اعتماد ندارد، ما هم برخورد خواهیم کرد. ما باید به اقتصاد و تولید خودمان وابسته شویم و طبق فرمان رهبرمان باید از سرمایه ایرانی، کار ایرانی و تولید ایرانی حمایت کنیم. از رییس جمهور می خواهیم که سوار بی ام و نشود. از وزیر بهداشت می خواهیم به تولید ملی اهمیت بدهد. وزیر صنعت و معدن، وزیر واردات نشود و وزیر صادرات شود.

نظر متفاوت یک نماینده درباره ظریف

یعنی جمع بندی این است که اگر دوباره قرار باشد برای ایشان رأی اعتماد بگیرند، شما دوباره به ایشان رأی نمی دهید؟

- من که نمی دهم! در تاریخ ثبت شده هر کس در مذاکرات حرف طرف مقابل را قبول کرد، بعدا در تاریخ خائن نوشته شده است.شما بروید عهدنامه های گلستان و ترکمانچای و عهدنامه های شاه عباس با پرتغالی ها و ... را ببینید...

حتی قطعنامه ۵۹۸؟

- حتی ۵۹۸، هر کس رفته آنجا به نفع کشورهای قلدر و متخاصم موافقتنامه امضا کرده در اذهان عمومی به عنوان وطن فروش و خائن معرفی شده.

ولی الان آقای ظریف به عنوان یک قهرمان مطرح است و برای او جشن می گیرند...

- ما فعلا ایشان را قهرمان نمی دانیم. ما آقای ظریف را یک وزیر امور خارجه در چارچوب سیاست های نظام می دانیم. ایشان کار کرده ولی نتایج مهم است. ما ترک ها می گوییم جوجه را در پاییز می شمارند. البته اینجا یکی از دوستان می گوید فارس ها هم می گویند.

ولی خود مردم برای ایشان جشن گرفتند...

- مردم ایران اسلامی مردم آزاد و آزاداندیشی هستند و در مقابل دشمنان این فضا را درست کردند که آنها بدانند ظریف تنها نیست و ما اگر در مملکت قانونی تصنیب کردیم، از آن حمایت می کنیم که بدانند ملت، دولت، رهبری و قوه قضاییه همدل و همزبان هستند. آن فرق می کند با این صحبت هایی که من گفتم.

فکر می کنید کس دیگری می توانست بهتر از آقای ظریف این مذاکرات را پیش ببرد؟

- فکر نمی کنم کس دیگری می توانست این کار را انجام دهد و با آنها حرف بزند چون قبلی ها هر بار رفتند، قطعنامه علیه ایران صادر کردند. در مذاکرات پیشین کسانی که قبلا می رفتند قطعنامه صادر می کردند و مدام تحریم ها را با خودشان برای ما می آوردند.

یعنی آقای جلیلی هم نمی توانست؟

- نه، ایشان هم نمی توانست چون آقای جلیلی با مجلس هماهنگ نبود و هر وقت مجلس دستور داده آقای ظریف در مجلس حاضر شده.

شما بالاترین رأی را در ارومیه داشتید. الان آقای ظریف محبوب است و اینکه همچنان مخالف ایشان هستید فکر نمی کنید به رأی شما لطمه بزند؟

- مردم ارومیه مردم شیرمرد آذربایجان هستند و به کارهای سیاسی من خیلی توجه ندارند؛ بیشتر به حساس بودن من و پیگیر امورات مستضعفین، کارگران و کشاورزان بودن من توجه دارند.

در کابینه آقای روحانی کسانی هستند که شما به آنها رأی بدهید؟

- بله، چرا نیست.

ولی آقای ظریف و آقای هاشمی جزو آنها نیستند؟

- آقای چت چیان، آقای ظریف، آقای هاشمی و وزیر علوم نبودند. شما باید بنویسید که جنگ آینده جنگ نفت نیست. در ۵۰ سال دیگر جنگ آب است و چیزی که پرفروش خواهد بود، آب شرب است. چه برنامه ای در ادامه برای مبارزه با خشکسالی و تهیه آب شرب و کشاورزی دارند؟

برداشته شدن تحریم ها به حل این مشکلات کمک نمی کند؟

- نه، ۱۰ درصد شما حساب کنید ۷۲۹ میلیارد تومان در سال ۹۳ پول دادیم، برای دریاچه ارومیه در سال ۹۴ هم ۴۰۰ میلیارد تومان دادیم. ستاد احیای این دریاچه یک قطره آب به آن نداده. من اگر اعتراض نکنم چه کسی باید اعتراض کند؟

ولی در همان ماجرا دولت ها می گویند اگر کشاورزی که شما حمایت می کنید قطع شود، مشکل آب هم حل می شود.

- کشاورزی ما را قطع کنند، کشاورز برود زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی، این شرم آور نیست؟ این ننگ نیست؟

ولی می گویند مشکل از کشاورزی است.

- نه هیچ اینطور نیست. وقتی اعضای ستاد احیا را از دانشگاه صنعتی شریف تعیین می کنند که آنها صنعتی هستند و ۳۴ هزار فرار مغزها از ایران دارند. آن را باید آب دانان نظر بدهند نه اینکه آهنی ها نظر بدهند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      کاش مردم شریف ارومیه مقداری به ایشان اداب معاشرت وحرف زدن
      دوری از لمپنیسم
      سواد سیاسی واقتصادی
      یخد میدادند
      خداوند انسان را از جهالت نجات دهد
      امین یا رب العالمین

    • بدون نام

      هه

    • بدون نام

      حیف از رایی که آوردی

    • بدون نام

      عجب !!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      پاسخ نظراول .
      شماحرف ایشان رادرک نمیکنیدقاضی پورهم ادب داردهم معرفت .مردم ارومیه به لیاقت قاضی پور رای دادن وحمایتش هم میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج