adexo3
۲۳۰۶۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

نیما شاهرخ شاهی: ایرج قادری خیلی مرد بود

روز بدی است. وحشتناک ناراحتم. وحشتناک ناراحت کننده است. ایرج قادری خیلی مرد بود. ۳۰ کاردر سینما بازی کرده بودم و همکاری با این استاد سینما، سی و یکمین کارم بود.

نیما شاهرخ شاهی: ایرج قادری خیلی مرد بود

تماشا: روز بدی است. وحشتناک ناراحتم. وحشتناک ناراحت کننده است. ایرج قادری خیلی مرد بود. 30 کاردر سینما بازی کرده بودم و همکاری با این استاد سینما، سی و یکمین کارم بود. افتخار داشتم نقش اول آخرین فیلم سینمایی ایشان باشم. با قادری ابهت یک کارگردان را در پشت دوربین احساس کردم. نکاتی از ایرج قادری آموختم که در 30 کار قبلی ام کارگردان های دیگر به من نیاموخته بودند.

نیما شاهرخ شاهی: ایرج قادری خیلی مرد بود

در آموختن دست و دلباز بود و من از او آموختم. سر فیلم «شبکه» به شدت مریض بودند. اما در همان حال ضعف و مریضی واقعا پرابهت ترین کارگردانی بود که تا آن روز دیده بودم. از کارکردن با او لذت بردم و خدا را شکر می کنم که توانستم افتخار همکاری با او را داشته باشم. فکر می کنم روح بزرگش آزاد شد. آدم از این زندگی چه می خواهد. مرد خوب و بسیار مهربان و دوست داشتنی بود و همه کسانی که با او کار کرده بودند، دوستش داشتند.

آن قدر خوب بود که مطمئنم خداوند او را به بهترین جایی که می تواند برایش در نظر بگیرد، خواهد برد. سینمای ما حقیقتا یکی از بزرگ ترین مردانش را از دست داد. یکی از بزرگ ترین ستارگانش را. امروز انتظار ما بزرگداشتی در حد ایشان است. البته نمی دانم دیگر چه فایده ای دارد. اصولا کاش ما قدر هنرمندها، ورزشکارها، اندیشمندان و تمام پیشکسوتانمان را در همه عرصه ها تا هستند بدانیم. از ایرج قادری وقتی زنده بود باید در جشنواره فجر تقدیر می شد، امروز که دیگر در این دنیا نیست تقدیر و تمجید چه سودی دارد. کاش همیشه طوری با بزرگانمان رفتار کنیم که وقتی می روند دلمان نسوزد.

در حیرتم از مقام این مرد پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
تا مرد به عزت ببرندش سر دست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      جناب نیماشاهرخ شاهی باسلام وعرض تسلیت بمناسبت ارتحال استاد بزرگ عرصه هنر جناب مرحوم ایرج قادری ....مصرع اول به ان صورت میباشد درحیرتم از مرام این مردم پست باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج