۲۴۴۶۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازپرداخت وجوه سپرده گذاران «میزان»

مديرکل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي وعده داد که بازپرداخت وجوه به سپرده گذاران ميزان به زودي با همکاري بانک صادرات آغاز مي شود.

تابناک: براساس پيگيري اعضاي ستاد تدبير استان خراسان رضوي بازپرداخت سپرده گذاران ميزان با معرفي هيئت تسويه با همکاري بانک صادرات به زودي آغاز مي شود.

مديرکل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري خراسان رضوي درباره تعاوني منحله ميزان گفت: با مجموعه تلاش ها و پيگيري هاي صورت گرفته در ستاد ساماندهي بازارهاي پولي، مالي و شرکت هاي سرمايه گذاري استان موانع به وجود آمده در فرآيند تسويه تعاوني اعتباري منحل شده ميزان برطرف و ان شاء ا... بازپرداخت سپرده سپرده گذاران با معرفي هيئت تسويه بر اساس مصوبات انجام شده با همکاري بانک صادرات به زودي آغاز مي شود.

علي رسوليان افزود: تعاوني اعتباري ميزان در ۱۲ خردادماه امسال طي نامه چهارم خرداد امسال اداره کل تعاون و رفاه اجتماعي و به استناد نامه شماره ۵۱۸۵۹/۹۴ سي ويکم ارديبهشت ماه امسال بانک مرکزي و مصوبه ۱۴بهمن ماه ۱۳۹۳ دبيرخانه

وي ادامه داد: با انحلال تعاوني ميزان مديريت حدود يک ميليون سپرده گذار با ۳۲۰۰ ميليارد تومان سپرده، هزار کارمند، ۱۱۰ شعبه و مانده مصارف حدود ۲۸۰۰ ميليارد تومان (شامل تسهيلات جاري، معوق، سررسيد گذشته، وجه التزام) و تعدادي املاک که قريب به اتفاق آن ها با شکايت شکات داراي احکام بازداشتي بودند و ۱۰۰ ميليارد تومان ذخيره تعاوني در بانک مرکزي به مديران تسويه که جمعي از بازنشسته هاي بانکي خوشنام و متدين بودند، محول شد.

ميزان با چند مشکل اساسي مواجه بود

مديرکل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري با اشاره به اين که تعاوني ميزان با چند مشکل اساسي مواجه بود، اظهار داشت: نخست آن که ۱۷ شخص حقيقي و حقوقي بيش از هزار و ۳۵۰ ميليارد تومان بدهي معوق به تعاوني ميزان داشتند که به دلايل مختلف نسبت به بازپرداخت بدهي هاي خود اقدام نکرده و در دعوت و مذاکره اي که با آن ها صورت گرفت اعلام مي کردند نقدينگي نداشته و در قبال بدهي هاي خود مي توانند ملک ارائه کنند.
گاه نيز وثيقه ها معادل قيمت کارشناسي نبود و مديران سابق تعاوني ميزان از آن ها وثيقه هاي سهل البيع و مناسب نگرفته اند؛ از طرفي با رکود در بازار فروش ملک، طبعاً امکان نقدينگي فوري املاک وجود ندارد.

وي افزود: دوم اين که املاک تعاوني ميزان که حدود 700 ميليارد تومان کارشناسي شده بود با شکايت هايي که طلبکاران در محاکم مختلف داشتند قريب به اتفاق حکم بازداشت گرفته و امکان معامله آن ها وجود نداشت.

رسوليان ادامه داد: سومين مشکل ميزان بر هم خوردن سازمان اداري آن بود؛ متأسفانه باوجود همکاري اکثر قريب به اتفاق کارکنان با مديران تسويه، گروهي اندک از کارمندان که با ايجاد اختلال در سازمان اداري تعاوني ميزان و نشر مطالب غير واقع مانع از روند کار تسويه شده و بازگشت اقساط وام گيرندگان را که روزانه دو ميليارد و 200 ميليون تومان بود و مي توانست مشکل بسياري از سپرده گذاران را حل کند، به حداقل رساندند.

وي اضافه کرد: چهارمين مشکل، ايجاد نشدن اجماع ملي در حل مشکل و توافقات اداري لازم با بانک مرکزي، بانک صادرات و ديگر بخش هاي مربوط مسئول در اين حوزه بود.

مديرکل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري خاطرنشان کرد: التهاب و نگراني سپرده گذاران و متأسفانه برخي عناصر دلال که با ايجاد تشکيک و اختلال درصدد فريب سپرده گذاران و انجام تهاتر با آن ها و کسب سودهاي هنگفت بودند نيز مسئله تعاوني ميزان را با چالش هاي متعددي مواجه کرده است.

به گفته وي، يک شرکت کارگزاري به نام «اقتصاد ساينا» نيز توسط مديران سابق ميزان ايجاد شده بود که متأسفانه بخشي از اموال ميزان در اين حوزه مورد اتلاف قرار مي گرفت و بعضي اشخاص فعال در اين شرکت سودهاي فراواني مي بردند.

رسوليان اضافه کرد: اين در شرايطي بود که تعداد 71 شعبه از 110 شعبه تعاوني ميزان استيجاري بوده و ماهانه مبالغ هنگفتي براي اجاره و رهن اين شعبات پرداخت مي شود.

وي اظهار کرد: با اين شرايط ستاد ساماندهي و مديران تسويه تلاش فوق العاده اي را براي حل گام به گام مشکلات آغاز کردند که نخستين گام پيگيري هاي حقوقي و قضايي براي رفع توقيف املاک است که در اين مسير گام هاي بلندي برداشته شد. گام دوم نيز تامين منابع نقدينگي براي تداوم پرداخت هاست.

جدول زمان بندي پرداخت سپرده ها در آينده نزديک اعلام مي شود

مديرکل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري يادآور شد: ستاد و هيئت تسويه در اين فاصله از محل 100 ميليارد تومان ذخيره و تهاترهايي که انجام شد، 450 هزار شماره حساب را از چرخه مالي ميزان خارج کرد. در تامين نقدينگي، توافقات مناسبي با حمايت بانک مرکزي با بانک صادرات انجام شد و به حول وقوه الهي و با مشارکت و همکاري سپرده گذاران و کارکنان تعاوني ميزان در آينده نزديک جدول زمان بندي پرداخت سپرده ها اعلام مي شود.

وي گفت: از بدهکاران بزرگ ميزان دوباره دعوت و مذاکره با آنان آغاز شده و سازو کار مناسبي براي مفاصاحساب آن ها ديده شده است.

رسوليان افزود: شعب استيجاري که هم اکنون مبالغ هنگفتي براي اجاره آن ها پرداخت مي شود با همکاري کارکنان به شعب ملکي تعاوني ميزان به طور تدريجي منتقل و تجميع مي شود.

براي کارکنان نيز اقداماتي صورت گرفته که نخستين آن اين است که آن دسته از شعب که به بانک هاي خريدار واگذار مي شود با تعدادي از پرسنل شاغل مورد تاييد هيئت تسويه در شعب خواهد بود، در اولويت قرار گرفتن آن ها در استخدام هاي جديد براساس دستور العمل بانک مرکزي و نيز ادامه فعاليت گروهي که مورد نياز هيئت تسويه است و نيز بهره گيري از بيمه بيکاري تا 56 ماه است.

هماهنگي کامل بين مديران استاني و ملي در حل مشکل به وجود آمده است

وي ادامه داد: گام بعدي تحقق اجماع ملي در حل مشکل سپرده گذاران در تمامي سطوح بود که خوشبختانه در عالي ترين سطوح به نتيجه رسيد و امروز هماهنگي کامل بين مديران استاني و ملي در حل مشکل به وجود آمده است.مديرکل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري گفت: طبيعي است اين روند نياز به آرامش و همکاري و هماهنگي سپرده گذاران و کارکنان دارد که قطعا با اين هماهنگي و حمايتي که ستاد از هيئت تسويه دارد، با سرعت وشتاب بيشتري حل خواهد شد.

وي افزود: براي تهاتر نيز رويه جديدي در هيئت تسويه در دست تدوين است که به زودي اعلام مي شود.

رسوليان ادامه داد: طبعا قانون با افراد معدودي که در روند باز پرداخت سپرده ها در سازمان اداري ميزان اختلال ايجاد مي کنند، برخورد خواهد کرد و تلاش همه، صيانت از حقوق سپرده گذاران وحل اين مشکل در سه استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي است.

مردم منتظر اطلاعيه هاي هيئت تسويه باشند

وي گفت: مردم منتظر اطلاعيه هاي هيئت تسويه باشند و اجازه ندهند گروه معدودي براي منافع شخصي مانع از فعاليت سازمان اداري هيئت تسويه براي بازپرداخت سپرده ها شوند. ضمناً شماره تلفن و سايت ارتباطي سپرده گذاران براي ارتباط با مديران تسويه ظرف سه روز آينده اعلام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج