اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۶۹۶۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ادعای دخالت ایران در امور کشورهای عرب

وزیر امورخارجه امارات در واکنش به گفته‌های اخیر معاون وزیر امورخارجه ایران، تهران را به افزایش کشمکش‌ در یمن متهم کرد و گفت تهران باید از دخالت در امور کشورهای عربی دست بردارد.

خبرگزاری آنا: وزیر امورخارجه امارات در واکنش به گفته‌های اخیر معاون وزیر امورخارجه ایران، تهران را به افزایش کشمکش‌ در یمن متهم کرد و گفت تهران باید از دخالت در امور کشورهای عربی دست بردارد.

«انور قرقاش» وزیر امورخارجه امارات در کاربری توییتر خود درباره عوامل درگیری‌های یمن مدعی شد: از تهران خواسته شده است تا دست از ارسال سلاح، ایجاد آشوب و بی‌ثباتی در منطقه بردارد.

براساس این گزارش، اظهارات وزیرامورخارجه امارات به‌دنبال اظهارات اخیر «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه ایران بیان شده است.

«امیرعبداللهیان» رور یکشنبه گفته بود: امارات به‌جای ارسال سلاح به یمن، دارو و غذا برای مردم مظلوم این کشور ارسال کند و به‌جای تقویت رویکرد نظامی، به تحقق تقویت روند سیاسی در یمن و منطقه کمک کند.

ساعاتی بعد، «قرقاش» چند پست مختلف درباره ایران در کاربری خود منتشر کرد.

ادعای دخالت ایران در امور کشورهای عرب

وی در توئیتر خود نوشت: امارات، عربستان سعودی و همسایگان یمن به‌دنبال جنگی که حوثی‌های متحد با ایران ایجاد کرده‌اند، به هر شیوه ممکن به یمن، غذا و مایحتاج دارویی و پزشکی ارسال می‌کنند.

با وجود این، مقام‌های ایران بارها دخالت در امور یمن را رد کرده‌اند ولی حمایت خود از جنبش «انصارالله» یمن را پنهان نکرده‌اند.

«قرقاش» ایران را متهم کرده است که با وجود نقشی که در بحران سوریه دارد، هیچ پناه‌جویی از آن کشور دریافت نکرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس خود با انتقادهایی به‌وسیله سازمان‌های مدافع حقوق بشر مواجه هستند. عمده انتقادها از آنجا ناشی می‌شود که این کشورها با وجود بحران ناشی از آوارگی پناه‌جویان سوری، هیچ‌کدام از آن‌ها را در خاک خود اسکان نداده‌اند.

ادعای دخالت ایران در امور کشورهای عرب

«ندیم حوری» معاون امورخاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده‌بان حقوق بشر چندی پیش در کاربری توییتر خود نوشته بود: شرم‌آور است که کشورهای شورای همکاری خلیج‌(فارس) پناهجوی سوری نمی‌پذیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج