۲۴۷۵۳
۸ نظر
۵۰۲۲
۸ نظر
۵۰۲۲
پ

ممنوعیت فروش کراوات در کشور

دیروز بحث ممنوعیت فروش کراوات در فروشگاه های پوشاک مردانه مطرح شد. ممنوعیتی که به گفته برخی از فروشندگان بیشتر از همیشه، نمایندگی های برندهای معروف را نشانه گرفته است.

ممنوعیت فروش کراوات در کشور

هفت صبح: در حالی که طرح مبارزه با بدحجابی به شدت از سوی نیروی انتظامی در حال پیگیری است، دامنه مقابله های دستگاه های انتظامی به اصناف هم رسیده است.

دیروز بحث ممنوعیت فروش کراوات در فروشگاه های پوشاک مردانه مطرح شد. ممنوعیتی که به گفته برخی از فروشندگان بیشتر از همیشه، نمایندگی های برندهای معروف را نشانه گرفته است.

این درحالی است که پیش از این فروشگاه های پوشاک مردانه، حق نداشتند کراوات را بر تن مانکن هایشان کنند و یا در ویترین شان نمایش دهند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فروش کراوات و پاپیون در ایران ممنوع شد و گاهی با کسانی که از این متعلقات لباس استفاده می کردند، به شدت برخورد می شد.

این مساله به صورت عرف جامعه درآمده بود، طوری که اگر کسی از کراوات استفاده می کرد، با نگاه های متعجب مردم دیگر رو به رو می شد! در آن سال ها استفاده از کراوات در خیابان و ادارات و شرکت ها ممنوع شد. قانونی که در حال حاضر هم در ادارات دولتی وجود دارد و به قوت خود باقی است اما طی سال های اخیر خیلی از فروشندگان در کنار پوشاک دیگر خود، کراوات را هم عرضه می کردند که گاهی با تذکر بخش های مسوول در نیروی انتظامی هم مواجه می شدند. البته این موضوع هیچ وقت به صورت جدی دنبال نشد.

اما به نظر می رسد با تشدید طرح برخورد با بدحجابان و فروشندگان عرضه کننده لباس های نامناسب، طرح ممنوعیت فروش و استفاده از کراوات هم مانند سال های بعد از پیروزی انقلاب، بار دیگر به جریان افتاده و قرار است به طور جدی، دنبال شود.

به طوری که در روزهای گذشته فروش کروات دوباره با سختگیری مواجه شده است. در این باره یکی از فروشندگان در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا گفته است: اداره اماکن نیروی انتظامی چند روزی است که این دستور را صادر کرده است و ما مجبور به جمع آوری همه کراوات ها از مغازه شده ایم. ظاهرا این تحریم فقط برای مغازه هایی که محصول برند می فروشند، اعلام شده است. قبلا عکس «کراوات» مشکل داشت.

وقتی با فروشندگان چند فروشگاه معتبر دیگر مثل هاکوپیان، ایکات و پیر گاردین تماس می گیریم تا از برخورد اداره اماکن با آنها بپرسیم، اغلب شان از این طرح جدید اظهار بی اطلاعی می کنند. فروشندگان فروشگاه پیر گاردین و ایکات هم تنها از ابلاغیه ای می گویند که پیش از این، آنها را از نمایش کراوات در ویترین هایشان منع کرده است.

فروشنده پیرگاردین در این باره می گوید: «پیش از این نسبت به پوسترهای تبلیغاتی تذکر دادند. پوسترهایی که در آنها، عکس مدلی با کراوات وجود داشت.»

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان، در این باره می گوید: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فروش کراوات ممنوع شد، ولی این موضوع به صورت جدی دنبال نمی شد و هرازگاهی این بحث به شدت پیگیری شده و از فروش آن ممانعت به عمل می آمد. حتی به ما اعلام شده سربرگ مان که در آن از قدیم یک عکس کراوات روی آن وجود داشت باید عوض شده و عکس کراوات از روی آن برداشته شود.»

درودیان در پاسخ به این سوال که بسیاری از مغازه ها کراوات را در ویترین گذاشته و از طریق مانکن ها به نمایش می گذارند، می گوید: بازرسان اصناف و اماکن مدتی است که این موضوع را جدی گرفته و منابع از این کار شده اند. البته شاید این به شانس مغازه دار بستگی داشته باشد و اگر بازرسان و اماکن از آن مغازه ها اطلاع یابند، دستور ممنوعیت فروش کراوات را به آنها نیز اعلام می کنیم». حالا باید دید طرح ممنوعیت فروش کراوات به کجا خواهد رسید و آیا در روزهای آینده استفاده کنندگان از کراوات هم، شامل متخلفین، بخشنامه های رنگارنگ نیروهای گشت ارشاد خواهند شد یا خیر؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      الان كروات چه ربطي با پوشش نا مناسب داشت؟؟؟؟؟

    • مجدی

      اصولا چیز بیخودیه!
      قشنگی نداره. فقط به خاطر تبلیغات علاقه مند میشن بهش.
      ولی جالبه که تلویزیون هر روز کروات های رنگارنگ به تن بازیگران ستاره و غیر ستاره نشون میده بعد از این ور ممنوع میشه!

      پاسخ ها

      • رامتین

        دوست عزیز بهتر بود می نوشتی به نظر من چیز بیخودیه.قشنگی داشتن یا نداشتن هر چیزی رو مگه شما تعیین می کنی؟ متاسفم که همه ما ایرانی ها افکار و نظرات شخصی خودمونو نظر درست می دونیم

      • مجدی

        اصولا شما هم خیلی نکته سنجی! باشه چشم از نظر من!
        ولی فکر کنم هر کی بخونه متوجه میشه این از نظر منه . همونطور که گفتین این یه چیز سلیقه ایه. پس لازم نیست دیگه به این حد توضیح داد. درسته آقا رامتین عزیز؟

      • ....

        کروات باعث بسته نگهداشتن یقه میشه که یقه ی آدم باز نباشه.... خیلی ناراحتین می خواین باز باشه ..؟؟؟!!!

    • وحید

      ای خدا
      حالا که ما میخوام ازدواج کنیم کروات رو هم دارن ممنون میکنن

    • عسل

      اگه این مطلب درج بشه! به نظر من اگه بخاطر غربی بودن کراوات رو ممنوع کنند باید کت و شلوار رو هم ممنوع کنند چون اصلا کت و شلوار از غرب وارد ایران شد. لباس قدیم ایران به شکل لباسهای دوره قاجار بوده نه کت و شلوار.

    • ایران بزرگ

      متاسفم که کت و شلوار غربیبرای ماشخصیت و فرهنگ به حساب می آید ولی کراوات که پوشش کاملا ایرانی است یک ضد فرهنگ شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج