۲۵۳۶۹۸
۱۲ نظر
۵۰۱۸
۱۲ نظر
۵۰۱۸
پ

زاغ‌ زن‌های تهران را شناسایی کنید +عکس

مالباختگان با مراجعه به دستگاه خودپرداز ، میزان پول حساب خود را به سارقین اعلام می کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان: مالباختگان با مراجعه به دستگاه خودپرداز ، میزان پول حساب خود را به سارقین اعلام می کردند.

فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به مأمورین اعلام کرد که توسط دو نفر مورد زورگیری قرار گرفته و این افراد پس از زورگیری عابربانک ، بلافاصله اقدام به برداشت و انتقال تمامی وجوه نقد داخل حساب وی کرده اند .

پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار رگفت .

زاغ‌ زن‌های تهران را شناسایی کنید +عکس

اظهارات مالباخته:

مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند روز پیش و طی تماس تلفنی چند نفر مبنی بر فروش یک دستگاه خودرو سواری ، با آنها جهت بازدید و خرید خودرو در محدوده فلکه سوم تهرانپارس قرار گذاشتم ؛ دو نفر جوان به محل قرار آمدند و پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو عنوان کردند که پول خودرو را به صورت کاملا نقد می خواهند و اگر قرار است که فروش به صورت شرایطی (قسطی و ...) صورت گیرد ، آنها به هیچ عنوان حاضر به معامله نیستند ؛ من نیز با توجه به شرایط مناسب خرید خودرو ، برای اطمینان دادن به نقد بودن معامله و برای اثبات حرف خود ، بهمراه یکی از این دو جوان به محل دستگاه خودپرداز مراجعه و برگه موجودی حساب خود را به این شخص نشان دادم و او نیز از وجود پول در حساب بنده اطمینان پیدا کردند ".

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : هنوز چند متری از محل دستگاه خودپرداز دور نشده بودیم که ناگهان همان جوانی که برگه موجودی حساب خود را به او نشان داده بودم ، بهمراه دوست خود به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت عاربانک از من نموده و به سرعت از محل دور شدند ".

زاغ‌ زن‌های تهران را شناسایی کنید +عکس

تحقیقات پلیسی:

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات خود به بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک متعلق به مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که مبلغ ۶۴ میلیون تومان پول داخل حساب مالباخته ، به چندین حساب بانکی دیگر منتقل و نهایتا تمامی این پول ها در چند طلافروشی در جنوب تهران ، صرف خرید سکه از چندین طلافروشی شده است ؛ بلافاصله صاحبان حساب های بانکی جدید شناسایی و در تحقیقات بعدی مشخص شد که آنها به هیچ عنوان از وجود حساب بانکی خود که مورد استفاده سارقین قرار گرفته اطلاع ندارند و به احتمال بسیار زیاد ، سارقین با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه اقدام به افتتاح حساب های بانکی کرده اند .

دستگیری متهمین:

با توجه به شیوه و شگرد سارقین در خرید سکه از طلافروشی های جنوب شهر تهران بویژه در منطقه شهرک ولیعصر و احتمال مراجعه ی دوباره سارقین به این مغازه ها جهت خرید دوباره طلا در قالب سکه و ... ، کارآگاهان اقدام به ارائه آموزش برای تعدادی از فروشندگان طلا و جواهرات در منطقه شهرک ولیعصر کردند تا در صورت مراجعه دوباره ی سارقین ، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند .

در ساعت ۱۹:۳۰ مورخه ۱۵/۰۲/۱۳۹۴ ، جوانی حدودا ۲۵ ساله با مراجعه به یک مغازه طلافروشی در منطقه شهرک ولیعصر قصد خرید دهها سکه طلا به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون تومان را داشت ؛ صاحب مغازه طلافروشی که به نحوه رفتار این جوان مشکوک شده بود ، با بررسی کارت های عابربانک ارائه شده از سوی این جوان اطمینان پیدا کرد که هیچکدام از کارت ها متعلق به این جوان نمی باشد ؛ لذا با توجه به آموزش های ارائه شده از سوی کارآگاهان و طی تماس صاحب طلافروشی ، موضوع از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر اعلام شد .

با حضور مأمورین کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر در محل طلا فروشی ، جوان خریدار سکه طلا که با مشاهده مأمورین قصد فرار از داخل طلافروشی را داشت ، دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

زاغ‌ زن‌های تهران را شناسایی کنید +عکس

دستگیری دومین متهم :

با دستگیری امین . خ ( ۲۴ ساله ) و اعترافا صریح وی به زورگیری در منطقه تهرانپارس ، متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل و در مواجه حضوری ، توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت .

با اعتراف صریح متهم به زورگیری ، دیگر عضو گروه بنام "پرویز . ب" ( ۳۵ ساله ) نیز شناسایی و نهایتا در مورخه ۲۷/۰۲/۱۳۹۴ در مخفیگاهش واقع در شهرک ولیعصر ، دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

اعترافات متهمین:

"پرویز . ب " در اعترافات خود عنوان داشت : "علاوه بر شناسایی تعدادی از مالباختگان به شیوه کشاندن آنها به محل معامله و اطمینان از وجود پول در داخل حساب بانکی آنها ، در برخی از سرقت ها نیز در نزدیکی دستگاه های خودپرداز تردد کرده تا نهایتا در زمان مراجعه مالباختگان به این دستگاه ها ، به آنها نزدیک و به "شیوه زاغ زنی" اقدام به برداشت رمز عابربانک آنها می کردم ؛ پس از آن و بهمراه همدست خود ( امین ) و به شیوه زورگیری و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارت عابربانک و در ادامه برداشت وجوه نقد داخل حساب و یا انتقال پول به سایر حساب های بانکی می کردیم " .

شناسایی و دستگیری سومین متهم پرونده :

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختکانی که دقیقا به همین شیوه و شگرد و توسط متهمین مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند ، سومین عضو گروه به عنوان سرکرده گروه و برادر یکی از متهمین (امین) بنام "علی . خ" مور شناسایی قرار گرفت .

تحقیقات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری سرکرده گروه ادامه داشت تا نهایتا کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به کرمان رفته و آخرین عضو گروه ( سرکرده گروه ) را در مورخه ۱۱/۰۷/۱۳۹۴ دستگیر و به تهران منتقل کردند .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین به ارتکاب سرقت های به عنف ( زورگیری ) به شیوه و ترفندهای مختلف و همچنین سوابق متهمین در ارتکاب سایر جرایم از جمله کلاهبرداری و احتمال ارتکاب سایر جرایم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان - خیابان ابوذر غفاری - بالاتر از بیمارستان رسالت - جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه نمایند " .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اعدام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كاش چهره دزداي ميلياردي رو هم با همين وضوح و تفسير پخش ميكردن!!!!!!!

    • بدون نام

      دستشونو قطع کنن تا دیگه نتونن اینطوری اموال مردم تاراج کنن

    • Malek

      يادتونه اوون دو تا جوونى كه زورگيرى كردند و فورى اعدام شدند؟ اما بعد از اوون ديگه هيچ زور گيرى اعدام نشد و اين بيعدالتيه ، يا بايد اينها هم اعدام بشن يا ده سال زندان با كار طاقت فرسا

      پاسخ ها

      • پسر ایرانی

        فقط باید اعدام شوند. 10 سال دیگه اگه آزاد بشن باز هم همین آش و همین کاسه.

    • غــــــــــــز ل

      همیشه نخست باید کا رفرهنگی و بررسی باشذ...باید روی روانشناسی و درون کاوی اینها زمان بگدارند تا ببینند چرا به این روشها روی میارند و چرا دست به کارهای درست با در آمد کم و سربلند نمی زنند؟
      پس از اون برای داوری به دادگاه روی بیارند ,تا پژوهشی نباشه راه کاری برای آینده و کم شدن این ناشایستیها نیست .

      پاسخ ها

      • محد حسین

        آبجی دلت خوشه ها ، این جور آدمهای تن پرور حتی اگه بهترین شغل ها رو هم بهشون بدی باز هم سراغ دزدی و کار خلاف میرن

    • مهدی مهندس رادار

      شهروند محترم . من و شما در رشته شغلی خودمان استاد هستیم نه نه علوم قضایی و جنایی و نه علوم جزایی اسلام. لطفا نظر ندهید . قاضی کار خودش را بلده. این رسم بدی است که صدا سیمای جمهوری اسلامی راه میافته بین مردم و راجب مسایل سیاسی و جزایی و قضایی از چوپان گرفته تا دکنر و مهندس - زن و بچه نظر خواهی می کنه. دکتر و مهندس که علم جزایی و قانون قضا و حد شرعی را با ریزکاریهایش خبر ندارن که

    • محمد

      اون پسره رو چرا اعدام کردید ولی اینها رو کار ندارید؟ چون کس و کار نداشت؟ چون ازش فیلم گرفته بودن؟ اون بد بخت که شغلش این نبود واسه مادر مریضش مجبور شد این کارو بکنه، اینا که شغلشون اینه و عمریه دارن با تهدید چاقو و قمه از مردم زور گیری میکنن، اینا چرا هستند ولی اون بد بخت زود اعدام شد؟

    • بدون نام

      با کار خوب و درآمد کافی کسی دزد نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی ها درآمد کافی ندارن ولی دزد نشدن.

    • بدون نام

      دزدی تو خون ادماس همسایه روبه رویم وضعو اوضاع توپ ولی دزده خودم دیدمش الانم با هم حرف نمیزنیم من حتی جا کفشیمم اوردم تو چون کفشام گرون هستش اونارم ببره 100در 100 سکته رو می زنم دزدی براش ی جور هیجان میمونه چون می دونه کسی باور نمی کنه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج