۲۵۵۹۴۵
۷ نظر
۵۰۱۹
۷ نظر
۵۰۱۹
پ

هجوم اتباع و مهاجران افغان به مرزهای کشور

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال تهدیدات و نا امنی های اخیر در مناطق مختلف افغانستان هجوم مهاجران و اتباع افغان به مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران رو به رشد است.

خبرگزاری ایرنا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال تهدیدات و نا امنی های اخیر در مناطق مختلف افغانستان هجوم مهاجران و اتباع افغان به مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران رو به رشد است.

علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه بر آمادگی برای مقابله با این شرایط بحرانی تأکید کرد و افزود: با گسترش دامنه تهدیدات در افغانستان، سایر استانهای مرزی و یا حتی مرکزی کشور نیز از این مساله متأثر خواهد شد.

وی گفت: همه استانها باید آمادگی رو به رو شدن با هجوم اتباع افغان و مدیریت جمع کثیری از مهاجران افغان را داشته باشند.

وی ارتقا توان مرزبانی و حمایت سایر یگانها از مرزبانی را برای مدیریت این بحران در مرزهای کشور خواستار شد.

استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: مهاجران افغان همراه خانواده هایشان مهاجرت می کنند و در شرایط اضطرار قرار دارند به طوری که نمی توان قوانین و سیاستهای قبلی را در قبالشان اعمال کرد و باید تدابیر و دستور العمل های جدیدی برای اینگونه شرایط اندیشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: کمیساریای سازمان ملل و همچنین کشورهای غربی نیز باید سهم شان را در این مورد بپردازند و جمهوری اسلامی ایران نباید به تنهایی تبعات ناشی از این تهدیدها را متحمل شود.

هاشمی ادامه داد: محدود سازی در حوزه استان برای مدیریت ورود مهاجران افغان شرط عقل است و تمرکز و توان نیروی انسانی و تجهیزات باید برای جلوگیری از ورود این مهاجران به نقاط شهری و در نتیجه درون جامعه به کار گرفته شود.

استاندار بر تقویت اردوگاههای اسکان و اهتمام در مباحث قرنطینه ای تأکید کرد و تشکیل ستاد بحران و جمعیت هلال احمر و پشتیبانی از آوارگان را در خاک کشور خودشان خواستار شد.

هاشمی بر انعطاف و رعایت حداقل های انسانی و پرهیز از برخورد قهری با مهاجران تأکید کرد و افزود: هدایت درست به همراه انعطاف مد نظر است اما در این مسیر همه چیز را نباید از بعد عاطفی در نظر بگیریم و در کنار آن از درک بحران روییده شده در یک کشور نیز نباید غافل باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همون جا دم مرز براشون کمپ درست کنین
      بخدا خودمون همینجوریش داریم بی کاری میکشیم
      مباحث امنیتیش که بماند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاری رو که مهاجران افغان انجام میدن کاری نیست که من و شما از عهده اش اصلا بر بیاییم، چه برسه به اینکه ازش محروم بشیم. من نشنیدم که هیچ جا یه ایرانی رو اخراج کنن و یه افغانی رو استخدام، مگر و تنها مگر اینکه کاری باشه که ایرانی ها نتونن یا نخوان با سطح دستمزد خیلی کم انجام بدن. پس شما به هیچ وجه لازم نیست نگران کار و بار خودت باشی.

    • محمد

      باید مسولین خیلی هوشیار باشند چون امکان این که دشمنان ما از این طریق وارد کشور شوند و این روزها ایران ما در سوگ سلار شهیدان مشغول عزداری هستن این دشمنان به ما ضربه نزننده

    • بدون نام

      نذارین دیگه وارد کشور بشن تورو خدا جلوشونو بگیرین چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است.

    • ele

      نمیدونم چرا دهاتیاشون میان اینجا و کلی جنایت میکنن
      من که ازشون میترسم بیرونشون کنین چه وضعشه

    • محمد حسین

      همین 2 -3 روز پیش بود که خبر تجاوز افغانی ها به استاد دانشگاه تهران را سایت ها بازتاب دادن. توجه دارید؟
      نمیدونم این افغانی ها با چه رویی بازم به ایران میان؟
      و همچنین نمیدونم اون مسئولانی که به این افراد اجازه ورود میدن دقیقا چه "مسئولیتی" دارن که هر کاری از این افغانی ها سر بزنه بازم جلو ورودشون را نمی گیرن!
      افغانستان خودش دولت داره و وظیفه دولتشونه که مشکلاتشون را حل کنه. اگه قراره در 40 سال آینده هم عین 40 سال قبل ایران جور ناتوانی دولت اونها را بکشه خیلی شیک و مجلسی کشورشون را به ایران تحویل بدن تا حداقل 40 سال بعد فرزندان ما این خبر را نخونند: "هجوم اتباع و مهاجران افغان به مرزهای کشور"

    • مریم

      باید خودمون دست به کار بشیم کاری بکنیم دیگه نیان ایران از مسئولین محترم آبی گرم نمیشه تجاوز وزورگویی وطلبکار بودنشان از مردم ایران را چه کنیم آهای مسئولین رسیدگی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج