۲۶۰۱۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تلاش کره‌ شمالی برای آزمایش اتمی جدید

کره جنوبی اعلام کرد، شواهدی بدست آورده که نشان می دهد کره شمالی با حفر یک تونل جدید در تاسیسات هسته ای خود، قصد دارد آزمایش اتمی انجام دهد.

خبرگزاری ایرنا: کره جنوبی اعلام کرد، شواهدی بدست آورده که نشان می دهد کره شمالی با حفر یک تونل جدید در تاسیسات هسته ای خود، قصد دارد آزمایش اتمی انجام دهد.

این خبر امروز از سوی خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام آگاه نظامی کره جنوبی، بدون اشاره به نام وی، اعلام شد.

او گفت: بر اساس جدیدترین اطلاعات بدست آمده، پیونگ یانگ در تلاش برای حفر یک تونل در یکی از پایگاه های هسته ای خود در منتهی الیه مرزهای شمال شرق کشور است.

وی مدعی شد که انجام این فعالیت ها به احتمال قوی نشانه ای از تداوم فعالیت های اتمی کره شمالی و برنامه این کشور برای انجام یک آزمایش اتمی جدید محسوب می شود.

کره شمالی تاکنون سه بار آزمایش انفجار اتمی را در سالهای ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ در تونل های حفر شده واقع در تاسیسات اتمی «پونگ گیه ری» انجام داده است.

این مقام رسمی کره جنوبی همچنین با اشاره به رصد دقیق فعالیت های پیونگ یانگ در سایت های هسته ای گفت: تجمع افراد در اطراف یکی از تاسیسات هسته ای این کشور غیر عادی است و از شواهد به دست آمده می توان نتیجه گرفت که پیونگ یانگ برنامه حفر یک تونل اتمی جدید را شروع کرده است.

در همین حال یک منبع مطلع دیگر در کره جنوبی تاکید کرده که تحرکات پیونگ یانگ در این سایت اتمی، به وضوح حاکی از برنامه این کشور برای انجام چهارمین آزمایش اتمی است هر چند که برای تخمین زمان انجام این آزمایش باید به طور دقیق به تجزیه و تحلیل داده های اطلاعاتی پرداخت.

پیونگ یانگ در سال ۲۰۰۵ میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال ۲۰۰۶ نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

پس از آنکه مذاکرات شش کشور جهانی و کره شمالی در آخرین دور خود در سال ۲۰۰۸ متوقف شد بسیاری از تلاش ها برای از سرگیری این مذاکرات تا به امروز با شکست مواجه شده است.

آخرین تلاش های صورت گرفته مربوط به نشست اوایل مهر ماه سال ۹۴ در پکن است که نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی در آن حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج