۲۶۱۴۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۴۰ درصد ایرانی ها کم تحرک هستند

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۰ درصد ایرانیان ۱۵ تا ۶۴ سال تحرک کافی ندارند همچنین مردم استان فارس کم تحرک ترین و کهگیلویه و بویر احمد پر تحرک ترین هستند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۰ درصد ایرانیان ۱۵ تا ۶۴ سال تحرک کافی ندارند همچنین مردم استان فارس کم تحرک ترین و کهگیلویه و بویر احمد پر تحرک ترین هستند.

احمد کوشا ،درباره اهمیت تحرک فیزیکی و ورزش در سلامت گفت: مطالعات موجود در وزارت بهداشت نشان می دهد که میزان تحرک و ورزش در بین ایرانیان سیر نزولی دارد و هر سال کم می شود.

وی گفت: در سال ۸۷ حدود ۳۸ درصد ایرانیان کم تحرک بودند،این میزان در سال ۸۸ به ۳۹ درصد و در سال ۹۰ به ۴۰ درصد رسید و بعد از آن نیز مطالعه جدیدی درباره میزان تحرک ایرانیان انجام نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس این مطالعات مردم استان فارس با ۵۳.۴ درصد کم تحرکی، از همه استانهای کشور کم تحرک تر هستند و بعد از آن استان سیستان و بلوچستان با ۵۲.۵ درصد و بوشهر با ۵۰.۴ درصد کم تحرکی در رده های بعدی قرار دارند.

وی گفت: بیشترین میزان تحرک در بین ساکنان استان کهگیلویه و بویر احمد گزارش شده که میزان کم تحرکی در آن ۲۰.۴درصد است یعنی ۷۹.۶درصد افراد در این استان تحرک کافی دارند. بعد از آن نیز استان مازندران با ۲۲.۴ درصد و لرستان با ۲۷.۹ درصد کم تحرکی در رتبه های دوم و سوم از نظر فعالیت فیزیکی مناسب در کشور قرار دارند.

کوشا ادامه داد: به طور کلی ورزش و تحرک می تواند پیری را به تعویق بیندازند و سن بیولو‍‍ژیک انسان را پایین بیاورد اما اینکه ورزش چقدر و تا چه اندازه می تواند سن بیولوژیک انسان را کم کند هنوز مطالعه دقیقی در وزارت بهداشت نداریم.

وی ادامه داد: آنچه بر اساس مطالعات وزارت بهداشت می توانیم به آن استناد کنیم این است که ورزش و تحرک کافی می تواند از بیماریهای مهمی مثل بیماریهای مزمن قلبی-عروقی، تنفسی، سرطان، دیابت جلوگیری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج