adexo3
۲۶۱۸۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

سینما آزادی تعطیل می شود

دعواهای صنفی سال ۹۱ را انگار پایانی نیست؛ ولو به قیمت تعطیلی سینما و قربانی شدن آن!

وطن امروز: دعواهای صنفی سال ۹۱ را انگار پایانی نیست؛ ولو به قیمت تعطیلی سینما و قربانی شدن آن!

اوایل سال‌جاری رئیس حوزه هنری اعلام کرد ۲۰ فیلم سینمایی مساله‌دار که مناسب نمایش برای عموم مردم نیست را در سینماهای متعلق به حوزه هنری اکران نمی‌کند. در اولین گام اجازه نمایش «پس‌كوچه‌هاي شمرون» در سینماهایش را نداد.

شوراي صنفي نمايش هم متقابلا اعلام كرد حواله فيلم‌ها را به سينماهاي حوزه نمي‌دهد. در ادامه هم حواله اکران فيلم سينمايي «خوابم مي‌آد» را به سينما آزادي به عنوان يكي از شاخص‌ترين پرديس‌هاي سينمايي كشور نداد. هفته پیش هم حواله فيلم «كيميا و خاك» را به سينما آزادي نداد.

در تازه‌ترین اظهار‌نظر نیز رئیس شوراي صنفي نمايش و رئیس جامعه صنفي تهيه‌كنندگان اعلام كرد: تا مرز تعطيلي سينما آزادي كه متعلق به حوزه هنري و شهرداري تهران است هم پيش خواهيم رفت

. روز گذشته رضا سعیدی‌پور، مدیر سینما آزادی در ارزیابی خود از برخورد شورای صنفی نمایش و ندادن حواله به این سینما توضیحاتی ارائه کرد. سعیدی‌پور در گفت‌وگو با فارس گفت: شورای صنفی محلی بود برای ثبت قرارداد بین سینمادار، تهیه‌کننده یا پخش‌کننده که در آن مکان قرار‌داد منعقد می‌شد. وی افزود: اتفاقی که الان افتاده بی‌سابقه است چراکه شورایی حکمی صادر کرده و خودش هم اجرا می‌کند.

معمولا برخورد با اینگونه تخلفات برعهده اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد است. ما منتظر برخورد اداره نظارت و ارزشیابی با این اقدام هستیم. وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد شورای صنفی نمایش قصد تعطیلی سینما آزادی را دارد و تاکنون برای ۲فیلم «کیمیا و خاک» و «شور شیرین» قرارداد بستیم اما شورای صنفی حواله اکران را نداده است، شما بگویید ما باید چه کار کنیم.

سعیدی‌پور در ادامه افزود: چهارشنبه هفته جاری اکران آثار ما به اتمام می‌رسد و اگر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد اقدامی انجام ندهد، عملا سینما آزادی تعطیل خواهد شد اما این مساله اصلا صحیح نیست چرا که سینما آزادی پس از بازسازی یکی از بهترین سینماهای ایران است که به نوعی یک پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و مردم به شمار می‌رود.

وی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: به نظر من شورای صنفی با این قضیه باید قانونمند رفتار کند و لج و لجبازی را کنار بگذارد و طبق آیین‌نامه این شورا حق ندارد با سینما برخورد کند بلکه وزارت ارشاد است که حق دارد با سینما برخورد کند.

شورای صنفی نماینده‌ای دارد، گزارش را به ارشاد ارسال می‌کند و وزارت ارشاد هم می‌تواند درجه را از سینماها بگیرد تا ما هم بدانیم که یک مرجع رسمی سینماها را مجازات کرده است.

به ضرر کیست؟

اكران نكردن فيلم‌ها در سينما آزادي موجب خواهد شد مخاطبان و‌ تهيه‌كننده فيلم‌ها متضرر شوند. بعيد به نظر مي‌رسد اين سينماي دولتي ضرر چنداني بابت اكران نشدن فيلم‌ها متحمل شود چرا كه در صورت از رونق افتادن گيشه آزادي به دليل نداشتن فيلم، اصولا همه مخارج اين سينما بايد از محل بودجه عمومي كه در اختيار صاحبان آن است، تامين شود نه از هزينه شخصي افراد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هنگامه

      هر دم از این باغ بری میرسد....بازه تر از تازه تری میرسد
      کوه ، کنسرت ، سینما و ....بعدش نوبت چیه خدا میدونه.
      ببخشید آقابون برنامه ی بعدیتون چیه؟!!!

    • بدون نام

      اين كه تعجب نداره ما عادت داريم ادمها هم ديگه تعطيلند چه برسه به سينما!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج