adexo3
۲۶۸۰۴۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

توافق اروپا درباره تشدید کنترل مرزها

در واکنش به حملات پاریس وزرای اتحادیه اروپا توافق کرده اند که حفاظت از مرز های خارجی این اتحادیه را تقویت کنند. بر اساس این توافق همه مسافرانی که وارد منطقه شنگن می شوند قبل از ورود مورد بازرسی سخت تر قرار خواهند گرفت.

فرارو: در واکنش به حملات پاریس وزرای اتحادیه اروپا توافق کرده اند که حفاظت از مرز های خارجی این اتحادیه را تقویت کنند. بر اساس این توافق همه مسافرانی که وارد منطقه شنگن می شوند قبل از ورود مورد بازرسی سخت تر قرار خواهند گرفت.

منطقه شنگن شامل ۲۶ کشور اروپایی می شود که قرار داد سفر آزاد برای افرادی را امضا کرده اند که روادید یکی از این کشور ها را به دست آورده اند.

آن ها همچنین در مورد اجرای اقدامات برای مقابله با نقل و انتقال سلاح های گرم و نظارت بر جزئیات مسافران پروازها در اتحادیه اروپا به توافق رسیده اند.

وزرای کشور اتحادیه اروپا یک هفته پس از حملات در پاریس پایتخت فرانسه در بروکسل نشستی اضطراری برگزار می کنند.

این اقدامات پس از آن پیشنهاد شد که عبدالحمید اباعود، طراح اصلی حملات پاریس توانست بدون شناسایی از سوریه به فرانسه سفر کند.

پیش از این توافق، فرانسه خواست شهروندان اتحادیه اروپا همانند مسافران غیر اتحادیه اروپا مورد بازرسی دقیق مرزی قرار بگیرند و داده های مسافران هواپیماها در قلمرو اتحادیه اروپا میان کشور‌های عضو به اشتراک گذاشته شود.

در همین حال، رئیس سازمان اطلاعات آلمان از یک "جنگ جهانی تروریستی" هشدار داده است.

هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان به بی‌بی‌سی گفت که دولت به اصطلاح اسلامی اروپا را دشمن خود ساخته است و کشورهای اروپایی باید مد نظر داشته باشند که "چیزی مانند پاریس می تواند هر زمان اتفاق بیفتد".

در حملات تقریبا همزمان توسط بمب گذاران انتحاری و افراد مسلح در کافه ها و رستوران ها، سالن کنسرت و استادیوم ورزشی جمعه گذشته ۱۲۹ نفر کشته و صدها نفر از مردم زخمی شدند. گروه موسوم به دولت اسلامی گفته است که در پس این حملات قرار دارد.

دیروز، پنجشنبه برنارد کازنوو وزیر کشور فرانسه گفت "ضرورت دارد تا اروپا از خواب بیدار شود، خود را جمع کند و در مقابل تهدیدهای تروریستی از خود دفاع کند."

وی گفت فرانسه از کشور های دیگر اروپایی اخطاری دریافت نکرده بود که عبدالحمید اباعود، چهره شناخته شده گروه دولت اسلامی که اسمش در فهرست بین المللی "تحت تعقیب" قرار دارد، وارد این قاره شده است.

فرانسه گفته است که یک کشور غیر اروپایی سه روز پس از حملات پاریس به فرانسه هشدار داده است که اباعود در راه بازگشت از سوریه در یونان بوده است.

روز پنجشنبه دادستان فرانسه اعلام کرد که عبدالحمید اباعود، که گفته می‌شود طراح حملات مرگبار پاریس بوده، در یورش روز چهارشنبه پلیس کشته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج