جاباما
۲۷۲۱۶۸
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

۱۰ دلیل برای جایگزینی گوشی با لپ تاپ

تا چند سال پیش تصور اینکه بتوان از کامپیوترهای موسوم به PC دل کند و آنها را کنار گذاشت بعید به نظر می‌رسید، اما لپ‌تاپ‌ها جایگزین آنها شدند.

موبنا: تا چند سال پیش تصور اینکه بتوان از کامپیوترهای موسوم به PC دل کند و آنها را کنار گذاشت بعید به نظر می‌رسید، اما لپ‌تاپ‌ها جایگزین آنها شدند.

مزیت این دستگاه‌ها هم این بود که می‌شد آنها را همه جا همراه برد. کم‌کم با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند به نظر نمی‌رسید که روزی نمایشگر گوشی‌های موبایل آنقدر بزرگ شود، پردازنده گوشی‌ها قدرتمند شود یا صفحه کلید فیزیکی جای خود را به نمایشگر لمسی دهد حتی اینکه مردم زمان زیادی را صرف استفاده از گوشی هوشمندشان کنند خیلی عجیب بود.

حالا ممکن است تصور کنید که هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جای لپ‌تاپ‌های امروزی را بگیرد یا حتی گوشی‌های هوشمند جایگزینی برای لپ‌تاپ‌ها نیستند.اما در این گزارش به ۱۰ دلیلی می‌پردازیم که نشان می‌دهد می‌توان گوشی‌های هوشمند را جایگزین لپ‌تاپ‌ها کرد.

نمایشگرهایی که بزرگ شدند

همانطور که نمایشگر لپ‌تاپ‌ها کوچک‌تر شده مثل اولترا بوک‌ها، سایز نمایشگر گوشی‌های هوشمند افزایش یافته، مثلا سایز گلکسی نوت ۵ به ۵/۷ اینچ رسیده است یا برخی گوشی‌های هوواوی سایزی برابر ۶ اینچ دارند که تقریبا نصف نمایشگر لپ‌تاپ‌هاست. بنابراین می‌توان بسیاری از کارها را روی نمایشگر گوشی‌های موبایل انجام داد.

تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارند

نگران نباشید، گوشی‌های هوشمند فضای زیادی برای ذخیره اطلاعات دارند، علاوه بر حافظه رم و حافظه داخلی، می‌توان با استفاده از کارت میکرو اس‌دی میزان حافظه را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد. بنابراین مشکلی در رابطه با حافظه داخلی برای کاربران ایجاد نمی‌کنند.

ویندوز ۱۰ روی گوشی می‌آید

ویندوز ۱۰ یک سیستم‌عامل جهانی است که برای همه دستگاه‌ها شامل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است.

ممکن است تصور کنید که کاربران آندرویید نمی‌توانند از سیستم عامل ویندوز استفاده کنند.

مایکروسافت نه تنها در حال تکثیر تجربه ویندوز روی دسکتاپ است بلکه قصد افزایش تجربه کاربری گوشی‌های هوشمند روی دسکتاپ را نیز دارد.

می‌توان از کیبورد بلوتوث استفاده کرد

نمایشگرهای موبایل که بزرگ شده‌اند پس گاهی نیاز است که استفاده‌ای بیشتر از یک موبایل از آنها داشته باشیم. بنابراین می‌توان از گوشی‌های هوشمند به جای لپ‌تاپ استفاده کرد.این روزها انواع کیبوردهای فیزیکی با قابلیت اتصال بلوتوث وجود دارد که به راحتی می‌توان به گوشی‌های موبایل متصل و از آنها استفاده کرد.

صفحه نمایش لمسی دارند

بسیاری لپ تاپ‌های امروز نمایشگر لمسی دارند بنابراین گوشی‌هایی با نمایشگر لمسی را می‌توان جایگزین آنها کرد.

همیشه به اینترنت متصل هستند

معمولا هر جایی که می‌رسیم لپ تاپ را باز کرده و دنبال آنتن‌های وای‌فای می‌گردیم تا سیگنال‌های رایگان وای‌فای را بیابیم. اما گوشی‌های هوشمند این قابلیت را دارند که مدام به اینترنت متصل باشند.

اگرچه ممکن است به دیتای محدودی دسترسی داشته باشیم، اما همان دیتای محدود بهتر از نداشتن اینترنت است.

گران هستند

این روزها گوشی‌های هوشمند تقریبا قیمتی حدود ۶۵۰ دلار دارند که کمتر از قیمت لپ‌تاپ نیست. اما با آنها می‌توان ایمیل چک کرد، عکس گرفت، موسیقی گوش داد و بازی کرد. پس یک گوشی ۶۵۰ دلاری می‌تواند در مواقعی جای لپ‌تاپ را برای‌مان بگیرد.

قابل حمل هستند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند قابلیت حمل و نقل آنهاست و اینکه داخل هر کیف یا جیبی جا می‌شوند.

برخلاف لپ‌تاپ‌ها که نمی‌توان آنها را هر جایی برد یا داخل هر کیفی جا نمی‌شوند.

همه‌جا همراه هستند

بهترین گزینه این است که گوشی‌های هوشمند همیشه همراه‌مان هستند. نمی‌توانیم لپ‌تاپ‌مان را برای اینکه ایمیل‌مان را چک کنیم شب‌هنگام در مهمانی یا هر جایی دیگر همراه داشته باشیم اما موبایل‌مان همیشه همراه‌مان است تا داخل گوگل سرچ کنیم، ایمیل و پیام‌های‌مان را چک کنیم حتی عکس بگیریم و روی شبکه‌های اجتماعی به سرعت به اشتراک بگذاریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخش عمده ای از نرم افزارهای کاربردی (مثل فوتوشاپ، ویژوال استودیو،sql server،..) مطلقا قابلیت اجرا روی گوشی را ندارند و حتی لپ تاپ ها برای اجرای روان نسخه های حرفه ای برخی از این برنامه ها با مشکل مواجه هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج