adexo3
۲۷۵۲۹۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ادامه روند نزولی تقاضای نفت در ایران

رشد تقاضای نفت در ایران در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدود ۱۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و این درحالیست که طی این مدت رشد تقاضای نفت در کویت، عربستان، امارات و دیگر کشورهای عضو اوپک شاهد افزایش تا سقف ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

خبرگزاری ایسنا: رشد تقاضای نفت در ایران در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدود ۱۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و این درحالیست که طی این مدت رشد تقاضای نفت در کویت، عربستان، امارات و دیگر کشورهای عضو اوپک شاهد افزایش تا سقف ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

گزارش ماهانه اوپک حاکی از این است که قیمت نفت ایران در یازدهمین ماه امسال با افتی بیش از ۵.۵ دلاری بیشترین کاهش قیمت نفت را در بین کشورهای عضو و در آستانه پایان سال جاری میلادی تجربه کرده است، این گزارش در عین حال نشان می‌دهد که در سه ماهه سوم امسال تقاضا برای نفت در ایران نیز کاهش یافته است.

طبق این گزارش کاهش تقاضا برای نفت در ایران، در دو دوره آخر بررسی یعنی سه ماهه دوم و سوم امسال حدود ۱۵ هزار بشکه افت داشته است.

گزارش اوپک از میزان تقاضای نفت در کشورهای عضو، طی سه ماهه سوم امسال نشان می‌دهد که تقاضای نفت در امارات در این مدت حدودا ۱۵۰ هزار بشکه در روز، در کویت حدودا ۱۲۰ هزار بشکه در روز و در عربستان ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش تقاضا داشته است و افزایش تقاضا در بین دیگر کشورهای عضو اوپک نیز به ۳۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

کاهش تقاضای نفت در ایران طی سه ماهه دوم و سوم سال جاری در حالی اتفاق می‌افتد که ایران طی نخستین فصل سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش تقاضایی در حدود ۱۰۰ هزار بشکه برای نفت سنگین خود بوده است و روند تقاضای نفت در ایران از دومین فصل سال ۲۰۱۳ تا نخستین فصل سال جاری رشدی مثبت را تجربه کرده بود.

اما پیش از آن نیز تقاضای نفت در کشور از نیمه نخست سال ۲۰۱۳ به قبل افتی بین ۵ تا ۱۵ هزار بشکه در روز را داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      تبریک به دولت . نا امید و بی تدبیر . از احمدی نژاد یاد بگیر . نفت 110 دلار غنی سازی 25 درصد بدون حذف یارانه بنزین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج