اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۰۴۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

باسوادترین استان کشور کدام است؟

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از نرخ بالای ۹۸درصدی باسوادی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان از نظر شاخص باسوادی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: ‌مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از نرخ بالای ۹۸درصدی باسوادی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان از نظر شاخص باسوادی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

محمدرضا جهان در جمع خبرنگاران از نگاه ویژه این اداره کل به حوزه سوادآموزی خبر داد و اظهار کرد: هیچ محدودیت اعتباری برای باسواد شدن و طرح‌های سوادآموزی در این استان وجود ندارد.

وی از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه کشور نام برد و افزود: این اداره کل در سطح گسترده‌ای با بخش بزرگی از جمعیت کشور در ارتباط است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه میانگین درصد باسوادی در کشور ۹۲.۴۵صدم درصد است تصریح کرد: این رقم در استان سمنان در مجموع بالاتر از ۹۸ درصد است.

جهان با بیان اینکه استان سمنان در گروه هدف ۱۰تا ۴۹ سال دارای رتبه نخست کشور است، افزود: ضریب باسوادی این گروه در استان سمنان ۹۸.۶درصد است و ۱.۴درصد باقی‌مانده که معادل سه هزار و ۲۰۰نفرند عمدتا از معلولین و اتباع بیگانه هستند.

جهان یادآور شد: از جمعیت تقریبا سه هزار و ۲۰۰ نفری بی‌سوادان این استان، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در شمار معلولین آموزش‌ناپذیر هستند و دو هزار نفر دیگر نیز قرار است شناسایی و باسواد شوند.

وی با بیان اینکه استان سمنان از دیرباز از جایگاه خوبی در باسوادی برخوردار بوده ادامه داد: در سال ۵۵ که میانگین نرخ باسوادی در کشور ۴۸.۵درصد بوده، بیش از ۶۲درصد مردم استان سمنان باسواد بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به لزوم انسداد مبادی بیسوادی برای دانش آموزان لازم التعلیم خاطرنشان کرد: استان سمنان در زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی بسیار خوب عمل کرده است و از این لحاظ پایه کلاس اول ابتدایی با وجود گستردگی این استان با ضریب ۹۹.۹ درصد در رتبه اول کشور است.

جهان از توجه ویژه آموزش و پرورش استان به دوره پیش‌دبستانی خبر داد و گفت: در حال حاضر پوشش پیش‌دبستانی در این استان ۸۵ درصد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج