۲۸۶۱۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۳ فیلم ایرانی در جشنواره برلین

مسئولان جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۶ فهرستی جدید از ۹ فیلم را به جمع نامزدهای خرس طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی اضافه کردند تا تعداد آثار ایرانی پذیرفته شده به ۳ فیلم برسد.

خبرگزاری ایرنا: مسئولان جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۶ فهرستی جدید از ۹ فیلم را به جمع نامزدهای خرس طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی اضافه کردند تا تعداد آثار ایرانی پذیرفته شده به ۳ فیلم برسد.

به گزارش وب سایت جشنواره برلین، بر این اساس «نامه هایی از جنگ» ساخته ایوو فریرا (پرتغال)، «اژدها وارد می شود» ساخته مانی حقیقی (ایران)، مستند «آتش در دریا» به کارگردانی جیانفرانکو روسی (ایتالیا و فرانسه)، «لالایی برای یک راز غم انگیز»، «کمیون» ساخته جدید توماس وینتربرگ (دانمارک، سوئد و هلند)، «چیزهایی که می آید» به کارگردانی میا هنسن لاو (فرانسه، آلمان)، «17 سالگی» ساخته آندره تشین (فرانسه)، «مرگ در سارایوو» ساخته دنیس تانویچ (فرانسه و بوسنی هرزگوین) و «ایالات متحده عشق» از توماس واسیلفسکی 9 فیلم اضافه شده به بخش رقابتی شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین هستند.

بنا بر این گزارش پیش از این نیز «نابغه» اولین تجربه بلند سینمایی مایکل گرندج کارگردان سرشناس تئاتر انگلیس، «ویژه نیمه شب» ساخته جف نیکلز، «روزهای صفر» به کارگردانی الکس گیبنی، «تنها در برلین» ساخته وینسنت پرز کارگردان فرانسوی و درام کانادایی «بوریس بدون بئاتریس» ساخته دنیس کوته به عنوان فیلم های بخش رقابتی جشنواره برلین ۲۰۱۶ معرفی شده بودند.

همچنین امسال فیلم مستند «رویای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی و فیلم داستانی «والدراما» ساخته عباس امینی به تهیه کنندگی مجید برزگر نیز برای بخش «نسل نو» شصت و ششمین دوره جشنواره برلین انتخاب شده است. این بخش موضوعاتی برای گروه سنی جوان و نوجوان را مدنظر قرار دارد.

مستند «رویای دم صبح» برای اولین بار در جشنواره بین المللی سینماحقیقت رونمایی شد که روایتی از زندگی هفت دختر در کانون اصلاح و تربیت شهر تهران است.

فیلم «اژدها وارد می شود» که در قشم و بخشی از آن در تهران فیلمبرداری شده است به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مانی حقیقی ساخته شده است.

بازیگران اصلی این فیلم، امیر جدیدی، همایون غنی زاده، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و کیانا تجمل هستند.

مانی حقیقی پیش از این ساخت فیلم های چون «کارگران مشغول کارند» ،«آبادان» ، «کنعان» ، «پذیرایی ساده» و... را در کارنامه هنری اش دارد.

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) با حضور مریل استریب بازیگر برنده سه جایزه اسکار هالیوودی در راس هیات داوران با نمایش فیلم «درود بر سزار» ساخته جدید برادران کوئن آغاز به کار می کند و تا ۲۱ فوریه (دوم اسفند) ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج