۲۹۸۵۷۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

واکنش کافه‌ داران به محدودیت ولنتاین

شنبه گذشته، پیامکی از سوی اداره اماکن برای برخی صاحبان کافه‌ها ارسال شده که با هرگونه حضور دختر و پسر که با جابه‌جایی هدایایی چون گل، شکلات و ... همراه باشد، برخورد می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: شنبه گذشته، پیامکی از سوی اداره اماکن برای برخی صاحبان کافه‌ها ارسال شده که با هرگونه حضور دختر و پسر که با جابه‌جایی هدایایی چون گل، شکلات و ... همراه باشد، برخورد می‌شود.

روزنامه شرق در ادامه نوشت: در این پیامک، به کافه‌داران اخطار داده شده که مسئولیت هر اتفاقی که یکشنبه‌شب در کافه آنها رخ بدهد با خودشان است و اداره اماکن در صورت لزوم برخورد قانونی خواهد کرد.

با دریافت این پیامک، برخی عطای درآمد این شب خاص را به لقایش بخشیده‌اند و کافه را بستند و گروهی دیگر، با نگرانی و اضطراب، از میهمانان کافه خود پذیرایی کرده‌اند.

چنین برخورد دوگانه‌ای را می‌شود در گفته‌های دو کافه‌دار دید؛ یکی به «شرق» می‌گوید که ناچار شده است کافه خود را تعطیل کند: ‌«واقعیت این است که ترجیح دادم از نان‌خوردن نیفتم و یکشنبه‌شب کافه را تعطیل کردم. من نمی‌توانم با میهمانانم برخورد کنم و از آنها بخواهم پیش از ورود به کافه، کیف‌هایشان را به من نشان دهند که در آن اثری از هدیه‌های ولنتاینی نباشد!»

یکی دیگر از کافه‌داران مرکز شهر که یکشنبه‌شب، شب شلوغی را در کافه خود تجربه کرده، به «شرق» می‌گوید که از چنین پیامکی خبر ندارد و بعید می‌داند که تعطیلی برخی از کافه‌ها در آن شب خاص، ربطی به چنین موضوعاتی داشته باشد: «در یکی، دوماه اخیر، برخورد با صنف ما زیاد شده و برخی از کافه‌ها پلمب شده‌اند. از آنجایی که هزینه مادی و معنوی پلمب‌شدن کافه برای کافه‌دار، بالاست، بعضی از همکاران ما در آستانه چنین شب‌هایی، ترجیح می‌دهند خودشان را در معرض چالش قرار ندهند و از خیر کاسبی آن شب می‌گذرند».

پلیس از چند روز مانده به ۲۵ بهمن‌ماه، برخورد جدی با هدایای ولنتاینی را در دستور کار قرار داده بود. از چندماه مانده به این روز هم از گمرک خواسته بود که جلو واردات چنین اقلامی را بگیرد و حالا برخورد با کافه‌های پرمشتری مرکز پایتخت، آخرین قدم برای مبارزه فرهنگی با آن چیزی بود که بخش‌نامه اداره اماکن آن را «ترویج فرهنگ منحط غرب» دانسته است.

عجیب اما اینجاست یکشنبه‌ای که گذشت، روز جهانی بخشش کتاب هم بود و اگر در این زمینه فرهنگسازی گسترده صورت می‌گرفت، اهدای کتاب می‌توانست به یک فرهنگ جایگزین در نسل جوان بدل شود تا کافه‌داران نیز شبی آرام‌تر را پشت‌سر بگذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج