۳۰۳۲۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سکوت وزارت ارشاد درباره مد و لباس

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد، بود و همان ابتدای صحبت‌های خود به سال‌های سال سکوت در زمینه مد و لباس و انواع پوشش‌ها اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم با توجه به علاقه‌مندی‌ها و شرایطی که در حوزه مد و لباس در کشور وجود دارد، حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

روزنامه شرق: افتتاحیه پنجمین جشنواره مد و لباس امسال با استقبال بیشتر دانشجویان و طراحان، اما در فضایی کوچک‌تر برگزار شد و جز برخی حواشی در نحوه برگزاری، اتفاق خاص دیگری نداشت و در معمولی‌ترین حالت ممکن شروع شد؛ البته ١٠ روز برگزاری در تالار وحدت و میزان استقبال مردم، دانشجویان و طراحان از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، عملکردی است که چند روز دیگر باید درباره آن صحبت کرد.

میهمان اصلی مراسم دیروز علی مرادخانی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد، بود و همان ابتدای صحبت‌های خود به سال‌های سال سکوت در زمینه مد و لباس و انواع پوشش‌ها اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم با توجه به علاقه‌مندی‌ها و شرایطی که در حوزه مد و لباس در کشور وجود دارد، حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

وی تأکید کرد که نمادها و رنگ‌ها می‌تواند نگاه و نگرش هر فردی را نشان دهد و اینکه چگونه بتوانیم از آن به‌ درستی استفاده کنیم، جای گفت‌وگو دارد. او رویکرد بنیاد ملی مد و لباس در استفاده از جنبه‌های هویتی لباس را رویکرد دستوری ارشاد خواند و گفت: از این بنیاد خواستیم تا با همین رویکرد پیش برود تا رویکرد سیاست‌گذارانه‌ای ما حفظ شود و به مرور بتوانیم اقبال عمومی را جلب کنیم.

مرادخانی می‌گوید موضوع برندسازی و طرح‌هایی از جمله طرح «شیما» مسئولان و تولید‌کنندگان و طراحان را به سمت راه‌هایی که به دنبال آن هستیم، رهنمون می‌کند و در همه این موارد باید حضور بخش خصوصی را به‌عنوان اولویت اصلی قبول کنیم. او می‌گوید از سال‌های قبل تاکنون نوع پوشش مردان و زنان در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان همسایه یا آسیایی کاملا گویای فرهنگ و تمدن آنهاست و ما نیز باید در این زمینه کار کنیم و هویت اصلی خود را براساس هنر ایرانی، اما با رویکرد دینی به شکل اجرائی و به دید عموم در بیاوریم.

اما حمید قبادی، رئیس جشنواره مد و لباس که در بخش زیادی از زمان افتتاحیه به دلیل ازدحام و کمی فضا ایستاده بود، جشنواره مد و لباس فجر را با اطمینان پرمخاطب‌ترین رویداد هنری نامید و گفت: این جشنواره مجموعه‌ای است از هزار و پانصد واحد عرضه آثار اسلامی- ایرانی در سراسر کشور که آثاری منطبق بر ارزش‌ها و هنجارهای کشور را در اختیار مردم می‌گذارد.

وی می‌گوید تغییردادن سلیقه و ذائقه مردم وظیفه این مجموعه است و می‌افزاید: همین که قشر عظیمی از طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک با‌وجود کمبودها و مشکلات بسیار دور هم جمع شده‌اند و می‌خواهند تولیدات ایرانی را به دنیا نشان دهند، برای ما افتخارآمیز است. قبادی سال ٩٥ را سال توجه به جریان مد و لباس ایرانی برشمرد و گفت: یقین دارم ثمره این تلاش را در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها و هر جمع ایرانی می‌توان دید.

رئیس پنجمین جشنواره مد و لباس تأکید کرد که از سال‌های گذشته تاکنون در هر دوره اتفاقات جدیدی در طول برگزاری جشنواره و قبل و بعد از آن رخ داده و می‌توان گفت یکی از اتفاقات مهم و درخور‌توجه تعامل و ارتباط میان جامعه هنر و صنعت مد و لباس بوده است و ما تلاش می‌کنیم این تعامل را حفظ کرده و بیشتر کنیم.

در ادامه این مراسم از فرزند رجبعلی خیاط معروف و خوش‌نام تهران و نیز منصور الیاسی به‌عنوان طراح پوشاک مردانه، ناصر نساج‌پور به‌عنوان تولیدکننده پارچه‌ و میثم‌ نژاد‌‌‌رمضانی به‌عنوان تولیدکننده پوشش‌های اسلامی‌ تقدیر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج