adexo3
۳۱۵۷۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

همه رسوایی های «دونالد ترامپ»

در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ سابقه‌ای طولانی در انواع اتهامات همچون معامله با مافیا، تبعیض نژادی، تجاوز و ... دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ سابقه‌ای طولانی در انواع اتهامات همچون معامله با مافیا، تبعیض نژادی، تجاوز و ... دارد.

«آتلانتیک» در گزارشی به بررسی همه رسوایی‌های دونالد ترامپ -نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه آمریکا- پرداخت و نوشت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به میدان رسوا کردن نامزدها تبدیل‌ شده است. نامزدها برای کسب بالاترین آرا و کنار زدن رقبا از هر موضوعی سوءاستفاده می‌کنند تا چهره سیاسی رقیب را خراب کنند.

در میان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه سابقه‌ای تمام‌نشدنی در انواع اتهامات همچون معامله با مافیا، تبعیض نژادی، تجاوز و ... دارد. رسوایی‌های ترامپ از دهه ۱۹۷۰ در سابقه او ثبت‌شده است و در ادامه به برخی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های ترامپ اشاره شده است.

برخورد نژادپرستانه در فروش و اجاره مسکن

در سال ۱۹۷۳، دونالد ترامپ و پدرش دادگاهی شدند. در پی شکایت گروهی از مشتریان مسکن مبنی بر اینکه گروه مسکن ترامپ در فروش و اجاره مسکن به نژاد افراد توجه می‌کنند. آن‌ها از فروش و اجاره مسکن به رنگین‌پوست‌ها در ۳۹ منطقه اعیانی شهر نیویورک خودداری می‌کردند. این عمل ترامپ و پدرش موجب شد دادگاه جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری را برای هر دوی آن‌ها در نظر بگیرد. ولی ترامپ با استخدام روی کان -وکیل معروف جو مک کارتی- و زد و بند دولتی موفق به فرار از این جریمه شد.

روابط مالی با مافیا

آتلانتیک سیتی و نیویورک دو منطقه تحت نفوذ ترامپ و پدرش درزمینهٔ املاک بودند. این روند باعث شد در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی آن‌ها روابط مالی نزدیکی با عوامل مافیایی این شهرها هم داشته باشند. جنووسی، لیبوتی و سالرنو دو خانواده مطرح مافیایی در نیویورک بودند که به همراه خانواده ترامپ نفوذ گسترده‌ای در ساخت‌وسازها، برقراری مراکز قمار و کازینو در این شهر داشتند. ترامپ در این زمان مرکز قمار ترامپ پلازا را با همکاری آن‌ها تأسیس کرد. جان گوتی از دیگر پدرخوانده‌های نیویورکی بود که روابط نزدیکی با ترامپ و پدرش داشت. بدون شک ترامپ و پدرش در جنایات و جرائم سازمان‌یافته گروه‌هایی مافیایی دخیل بوده‌اند. با این حال پس از دستگیری عوامل مافیایی او قسم یاد کرد که رابطه‌ای با آن‌ها نداشته است. در این دادگاه ترامپ فقط ۲۰۰ هزار دلار جریمه شد.

دانشگاه ترامپ

در سال ۲۰۰۵ ترامپ اقدام به ساخت مکانی به‌اصطلاح دانشگاه کرد. او با دریافت ۳۵ هزار دلار از دانشجویان و برگزاری سمینارهای متعدد سعی در آموزش اسرار توسعه املاک و درآمدزایی از این طریق را داشت. ولی او برای تدریس کمی بی‌سواد بود. بسیاری از دانشجویان این دانشکده از ترامپ شکایت کردند. دانشگاه ترامپ به جرم کلاهبرداری ۴۰ میلیون دلاری از دانشجویان در سال ۲۰۱۰ بسته شد.

ارعاب مستأجران

در سال ۱۹۸۱، ساختمانی در نزدیکی پارک مرکزی نیویورک توجه بنگاه املاک ترامپ را جلب کرد. این منطقه، فضایی عالی برای ساخت یک آپارتمان لوکس بود. او با تهدید مستأجران، قطع سیستم حرارتی و آب گرم، شرایط زندگی برای مستأجران را سخت کرد. او همچنین با درج آگهی در روزنامه این ساختمان را محلی برای اسکان افراد بی‌خانمان معرفی کرد. شکایت مستأجران به باعث شد، دادگاه جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری را برای او در نظر بگیرد. در حال حاضر اریک -پسر ترامپ- در یکی از واحدهای این ساختمان زندگی می‌کند.

استخدام کارگران لهستانی بدون اوراق هویت

در سال ۱۹۸۰، ترامپ برای ساخت برج ترامپ در نیویورک سیتی از ۲۰۰ کارگر لهستانی با دستمزد ساعتی ۵ دلار سوءاستفاده کرد. کارگران در شرایط سخت و بدون پوشش مناسب ساختمان کار می‌کردند. دستمزد اندک کارگران باعث شد آن‌ها شکایت کنند. دادگاه فدرال ترامپ را به جرم تخلف از قوانین کار، قوانین مهاجرت و قانون بیمه به پرداخت حقوق کامل ملزم کرد.

رفتار خشونت‌آمیز با همسر

لوانا ترامپ همسر سابق دونالد ترامپ در سال ۱۹۸۹ به خاطر رفتار خشونت‌آمیز وی در روابط زناشویی به دادگاه شکایت کرد. همسر ترامپ در طرح دعوی خود از رفتار خشونت‌آمیز و زن ستیزانه او در خصوصی‌ترین روابطشان نامبرده است. ترامپ متهم به زن‌ستیزی شد و در نهایت قرارداد طلاق را امضا کرد.

تعقیب تیم اوبرایان خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز

در سال ۲۰۰۵، تیم اوبرایان خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز، ثروت ترامپ را ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار عنوان کرد. بنابراین برخلاف ادعای ترامپ، او یک میلیونر بود نه مالک یک امپراتوری ۵ میلیارد دلاری! انتشار این گزارش موجب خشم ترامپ و البته معروف شدن وی شد. این موضوع ترامپ را راهی دادگاه دیگری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج