۳۱۵۹۹۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

توکلی: روحانی مثل احمدی‌نژاد اشتباه کرد

یکی از نمایندگان تهران، در مخالفت با لایحه بودجه ۹۵ و موافقت با گزارش کمیسیون تلفیق، از مشابهت های بودجه نویسی دولت روحانی و احمدی نژاد سخن گفت و گلایه کرد.

خبرآنلاین: یکی از نمایندگان تهران، در مخالفت با لایحه بودجه ۹۵ و موافقت با گزارش کمیسیون تلفیق، از مشابهت های بودجه نویسی دولت روحانی و احمدی نژاد سخن گفت و گلایه کرد.

احمد توکلي نماينده تهران به عنوان عضو چندين و چند ساله کميسيون هاي برنامه و بودجه و تلفيق، گفت که موافقتش با مصوبه کمبيبون تلفيق، به منزله تاييد نظام بودجه ريزي کشور نيست. چرا که اين نظام در حال حاضر منجر به افزايش اعتماد سرمايه گذاري و کاهش رکود نمي شود.

او که از ورود به مجلس دهم، بازمانده است، مي گفت کميسيون تلفيق يک سوم وقتش را براي بررسي رديف هاي بودجه ۹۵ گذاشته است، اين وقت را کافي خواند و تاکيد کرد: ممانعت از قانون گذاري در حين بررسي لايحه بودجه ۹۵از جمله مزاياي اين لايحه است که هم دولت آن را لحاظ کرده و هم کميسيون تلفيق.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

*در مورد هدفمندي يارانه ها کميسيون تلفيق گام مثبتي برداشته و نمايندگان مجلس، وزرا و اساتيد دانشگاه و افراد با درآمد بالا را از فهرست يارنه بگيران، حذف کرده است. مشکل اين است که روحاني حرف نتثوابي زد و گفت سرکشي به حساب شخصي افراد، سرک کشيدن به زندگي خصوصي مردم است در حاليکه نظران مالياتي، نامحرم نيستند و در تمامي دنيا اين ناظران بر حساب هاي بانکي مردم نظارت دارند.

*اگر دولت به حساب هاي مردم نظارت کند، هم مستحق ها شناسايي مي شوند و پول بيت المال براي پرداخت يارانه هدر نمي رود و هم مي توان ماليات را افزايش داد.

*کميسيون تلفيق برخي تبصره هاي خطرناک بودجه ۹۵ را حذف کرد. از جمله تبصره اي که يادآور روزهاي آخر دولت احمدي نژاد بود که ۷۴ هزار ميليارد تومان از ذخاير بانک مرکزي را صرف تمامي بدهي هاي دولت مي کرد. در حاليکه ما از اين بند شکايت کرده و با همراهي آقاي لاريجاني و نجابت، به شوراي پول و اعتبار و ديوان عدالت اداري رفته و از آن دولت شکايت کرديم و خدا خيرشان دهد که شکايت ما را پذيرفتند که دولت حق ندارد براي پرداخت بدهي هايش از بانک مرکزي پول بردارد. البته آقاي احمدي نژاد سعي کرد راي ديوان عدالت را دور بزند و از طريق شوراي اعتبار اين پول را تامين کند که با تصويب قانوني اين کار را غيرقانوني اعلام کرديم.

*متاسفم که دولت روحاني هم مي خواست همين روال از دولت قبل را ادامه دهد. اگرچه آقاي طيب نيا لطف کرد و براي من توضيحاتي داد که بانک ها بتوانند با دنيا ارتباط بهتري برقرار کنند؛ اما خوشحالم که کميسيون تلفيق آن را حذف کرد. دولت به جاي انباشت گندم، اول موش هاي انبارها را بايد بگيرد! نبايد فقط پول در اختيار دولت بگذاريم.

* کميسيون تلفيق، گام خوبي براي حفظ منابع صندوق توسعه ملي برداشت. دولت قبل برداشتي از اين صندوق داشت که برخلاف وعده اش شش ماهه پس نداد و پولي که بايد صرف خريد دارو مي شد، خرج ساختمان سازي شده! صنايع روستايي و گردشگري، ۱۷۳ ميليارد تومان از اين بودجه را صرف دو ساختمان کرده است! کارهاي عجيبي با پول اين صندوق شده از جمله پرداخت بودجه رفاهي کارکنان يک وزارتخانه!

*حساب صندوق توسعه ملي را بايد يک راه نجات در کشور دانست و به آن دست درازي نکرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeed

      این یک ماهم که مونده هر چی میخواین بگین و ایشالا دیگه نبینیمتون...........

    • معلم بازنشسته

      اراء درخشان اقاي توكلي در انتخابات اسفند 94 نشان دهنده اين است كه ايشان اصلا اشتباه نميكنند . اما بعضي از عقلا معتقدند ادم هاي خودخواهي كه فكر ميكنند اشتباه نميكنند اگر وارد ميدان اجرا شوند فضاحت بار ترين اشتباهات را انجام ميدهند . در اوايل مجلس نهم اگر به موضوع زمينهاي سعادت اباد كه در اثر رانت نصيب بعضي ها شد دقيق رسيدگي ميشد و ملاحظه موي سپيد ان بعضي ها نميشد ان بعضي ها ديگر نميتوانستند براي سخنراني براي اشتباهات ديگران بالاي منبر بروند
      بزرگترين اشتباه اقاي توكلي و بقيه افول گراياني كه فكر ميكردند كه اصول گرا هستند اين بود كه تصور مينمودند با فحش دادن به احمدي نژاد ميتوانند در انتخابات پيروز شوند . زهي خيال باطل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج