adexo3
۳۱۸۱۶۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رییس كل بانك مركزی در واشنگتن ؛

بازگشت شركای خارجی ایران در پساتحریم

رئیس كل بانك مركزی در حاشیه اجلاس بهاره بانك جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن، موقعیت مطلوب ایران را مرهون پیشرفت‌های مثبت دو سال گذشته خواند و افزود: ارتقای وضعیت ایران در سطح بین المللی موجب شده كه در دوران پساتحریم با شركای خارجی خود دوباره همكاری كنیم.

خبرگزاری ایرنا: رئیس كل بانك مركزی در حاشیه اجلاس بهاره بانك جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن، موقعیت مطلوب ایران را مرهون پیشرفت‌های مثبت دو سال گذشته خواند و افزود: ارتقای وضعیت ایران در سطح بین المللی موجب شده كه در دوران پساتحریم با شركای خارجی خود دوباره همكاری كنیم.

به گزارش بانك مركزی، ولی الله سیف كه به همراه هیاتی به آمریكا رفته است، روز پنج شنبه در دیدار با با 'جك لو' وزیر خزانه داری این كشور افزود: هدف ما استفاده كامل از ظرفیت عظیم تجاری، سرمایه‌گذاری و تامین مالی در اقتصاد ۱.۴ تریلیون دلاری ایران است.

سیف همچنین با شركت در نشست «MD» در حضور وزرا و مقامات دولتی كشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا ضمن تبریك انتصاب مجدد رییس صندوق بین المللی پول گفت: در دو سال گذشته، بانك مركزی ایران پیشرفت‌های قابل توجهی در بازگرداندن ثبات اقتصادكلان، بهبود مدیریت بودجه ای و تقویت سیستم بانكی داشته و همچنین در پیشبرد اصلاحات ساختاری به منظور افزایش فرصتهای شغلی و كاهش وابستگی اقتصاد به نفت موفق بوده ‌است.

رییس شورای پول و اعتبار، با بیان اینكه دستیابی به این اهداف آسان نبود و افت بهای نفت نیز كار را به مراتب سخت‌تر كرد، افزود: با این وجود، در پی لغو تحریم‌های اقتصادی، انتظار می رود رشد اقتصادی ایران در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به حدود ۵ درصد برسد ضمن آنكه به موجب اتخاذ سیاست‌های پولی انقباضی توسط بانك مركزی ایران و افزایش اعتبار این بانك، پیش بینی می شود نرخ تورم تا پایان سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ تك‌رقمی شود.

سیف با استقبال از مواضع و سیاست های صندوق بین المللی پول تصریح كرد: ما از فراخوان صندوق برای اشتراك تلاش‌ها در جهت تقویت رشد اقتصادی جهان، تقویت ثبات مالی وبرقراری مكانیزم صحیح به منظور جلوگیری از بحران و تامین امنیت مالی، حمایت می‌كنیم.
وی افزود: كاهش ریسك از مواردی است كه صندوق بین المللی پول پیگیری می‌كند و ما نیز به موضع كاهش ریسك اهمیت زیادی می دهیم و منتظر مشاركت صندوق در این زمینه هستیم.

رئیس كل بانك مركزی با بیان اینكه ما به موضوعاتی مانند تنوع سازی اقتصادی، اثرات سرمایه گذاری عمومی و رشد اقدامات منطبق با بودجه كه صندوق روی آن‌ها كار می‌كند، علاقه مند هستیم، افزود: باید اعلام كنم كه دولت ایران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد كلان، سیاست های مالی و سیاست‌های ساختاری برای تولید منابع جدید رشد ملی، ثابت قدم خواهد بود و از این راه به رشد بیشتر اقتصاد جهانی كمك می‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج