۳۲۲۰۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازگشايی سفارت مقدونيه در ايران

وزير خارجه مقدونيه نيز در نشست مطبوعاتي مشترك با همتاي ايراني خود در وزارت امور خارجه، تاكيد كرد كه ما تلاش داريم به زودي سفارت خود در تهران را باز كنيم و روزهاي فرهنگي ايران را در مقدونيه جشن بگيريم. ن

روزنامه آرمان: نيكولا پوپسكي وزير خارجه مقدونيه روز گذشته در رأس يك هيات تجاري به تهران سفر كرد و با مقامات كشورمان ديدار داشت. او در اين سفر به ديدار رئيس‌جمهور كشورمان رفت كه در اين ديدار دكتر حسن روحاني امكانات و توانمندي‌هاي دو كشور را براي توسعه و تعميق سطح همكاري‌ها بسيار گسترده دانست و تاكيد كرد كه هيچ مانعي در مسير گسترش روابط همه‌جانبه تهران و اسكوپيه وجود ندارد.

وي اظهارداشت: حجم مبادلات تجاري ايران و مقدونيه نشان مي‌دهد كه تاكنون از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي دو كشور به خوبي استفاده نشده و لازم است در دوره جديد، با بهره‌گيري مناسب از فرصت‌ها و امكانات، تحركي در اين روابط ايجاد كرد. رئيس‌جمهور با اشاره به اظهارات وزير خارجه مقدونيه مبني بر علاقه‌مندي به گشايش قريب الوقوع سفارتخانه كشورش در تهران، تصريح كرد: با معرفي توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي مشترك به بخش خصوصي دو كشور، شرايط جديدي در روابط تهران - اسكوپيه ايجاد خواهد شد.

روحاني به پيشرفت‌ها و توانمندي‌هاي فني و مهندسي شركت‌هاي ايراني در همه زمينه‌ها و از جمله ساخت راه‌، سد و نيروگاه اشاره كرد و گفت: شركت‌هاي ايراني هم‌اكنون در بسياري از كشورها فعال هستند و بي‌ترديد در مقدونيه نيز قادرند در رقابت‌‎ با ديگر شركت‌ها‌، بسياري از پروژه‌هاي اين كشور را به خوبي و با كيفيت اجرا كنند. روحاني همچنين به تببين ريشه‌هاي تروريسم و خطر جهاني اين معضل پرداخت و اظهارداشت: ايران تجربيات ارزنده‌اي در مبارزه با تروريسم دارد كه مي‌تواند اين تجربيات را در اختيار ساير كشورها از جمله مقدونيه قرار دهد.

رئيس‌جمهور، واكسينه كردن جوانان در برابر انديشه‌هاي افراطي‌گري به ويژه در فضاي مجازي را ضروري دانست و گفت: برخي تلاش دارند با انتساب تفكرات انحرافي به اسلام كه البته هيچ ارتباطي نيز با اسلام و مسلمانان ندارد، جوانان را به سمت تروريسم و حركت‌هاي افراطي بكشانند. وزير خارجه مقدونيه نيز در اين ديدارتاكيد كرد: اسكوپيه مصمم به گسترش و تعميق روابط همه‌جانبه خود با جمهوري اسلامي ايران است و در همين ارتباط به زودي سفارت خود را در تهران افتتاح مي‌كند.

راه‌اندازي سفارت مقدونيه در ايران

همچنين ديروز وزير امور خارجه مقدونيه با همتاي ايراني خود ديدار كرد. وزير امور خارجه كشورمان در اين نشست در پاسخ به سوال خبرنگاري در ارتباط با حكم اخير دادگاه آمريكا مبني بر مصادره ۲ ميليارد دلار از اموال ايران، اظهار كرد: اقدامات و آراي خلاف حقوق بين‌الملل دادگاه‌هاي آمريكا عليه ايران سابقه طولاني دارد. در اواسط دهه هفتاد يعني در سال ۱۹۹۶ كنگره آمريكا قانون مصونيت‌هاي ديپلماتيك را از ديدگاه خود اصلاح كرد كه از نظر ما اين موضوع نقض اين قانون است.

بر اساس اصلاحي كه آنها انجام دادند اين اجازه به دادگاه‌هاي آمريكايي داده شد تا دادگاه‌هاي اين كشور بتوانند ادعاهايي را درباره كشورهايي كه در ليست وزارت امور خارجه آمريكا به عنوان حاميان تروريسم ذكر شده است، مطرح كنند.

در پي اين موضوع دعاوي متعددي مطرح شد و مجلس شوراي اسلامي نيز در همان زمان در اقدام مقابله به مثل قانوني را تصويب كرد كه اتباع ايراني مي‌توانستند در دادگستري ايران عليه اقدامات آمريكا طرح دعوي كنند. وزير خارجه مقدونيه نيز در نشست مطبوعاتي مشترك با همتاي ايراني خود در وزارت امور خارجه، تاكيد كرد كه ما تلاش داريم به زودي سفارت خود در تهران را باز كنيم و روزهاي فرهنگي ايران را در مقدونيه جشن بگيريم.

نيكولا پوپسكي كه براي نخستين بار در يك رأس يك هيات تجاري و اقتصادي از روز گذشته به تهران سفر كرده است، با تشكر از ‌ميهمان‌نوازي ايران، اظهار كرد: در طي اين سفر مذاكرات خوب و شفافي داشتيم. دو كشور داراي پتانسيل‌هاي زيادي براي گسترش روابط ديپلماتيك دوجانبه در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، گردشگري، اقتصادي و... هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج